Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17381 til 17400 af 31727
-
Rettelse + Hjælp til opgaver
ForumindlægHej,\nHåber der er nogen der gider at rette følgende opgaver, evt. hjælp til den første, som jeg ikke lige kan finde ud af.... :\n\nPå Linå vandværk betaler man en fast afgift på 131 kr. pr. kvartal. Desuden betales 9,5 kr. pr. m^3 vand. En forbruger i Linå bruger mellem 0 og 100 m ^3 vand pr. kv... -
Funktions regning..
Forumindlægf(t)=3-3*e^(-0,0116*t)\nHvor f(t) er, målt i millimol pr. liter, og t er målt i sekunder.\n\n-Beregn, hvor lang tid der går, før bromkoncentrationen er 1,50millimol pr. liter.\n\nKan det passe at der går ca. 25sek? -
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Mat-B 5.039
ForumindlægHej derude,Ville hører om en ikke gad hjælpe mig med flg.:Opg. 5.039 En glasmonstre skal anbringes på et bord i et hjørne af et rum, således at bordet udgør bunden og væggene udgør to af siderne i montren. Toppen og de to resterende sider udskæres af en rektangulær glasplade der er 3 m lang og 2 ... -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA -
Eksponentielle vækstmodeller
ForumindlægHvad er forskellem mellem disse to eksponentielle vækstmodeller: og -
Andengradsligning
ForumindlægJeg leder efter noget materialle til andengradsligninger.lidt generelt information om dem, et dybdegående udledning af beviset for løsningsligningerne osv.skal være på dansk.Så er der nogle der kan anbefale nogle gode websites, bøger eller andet der kan bruges?-Michael -
Trigometri
ForumindlægHvordan løses den vedhæftede opg 3.2 -
Ligning
ForumindlægHJÆLP :SEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse ligningen (x+3)*(x+1)^2*(x-1)=0 -
Reducer udtryk
ForumindlægHej, denne her driller mig, en der kan se hvad jeg gør forkert? 6xy - 4xz + 2x / 2x er kommet så langt her: 4xyz / 2x = 2yz er dette korrekt? på forhånd tak for hjælpen -
Gaussfiltrere
ForumindlægUnder grafen på DMI står der: Danmarks årlige middeltemperatur siden 1873. Værdierne er beregnet landsgennemsnit på basis af et antal udvalgte stationer. Den fede kurve er 9 års Gaussfiltrerede værdier. Lige som for den globale temperatur ses en klar stigning i den årlige middeltemperatur. ... -
Cos, sin, tan
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant og vil udregne den hosliggende katete, skal jeg sige: cos(v)=hosliggende katete/hypotenuse Så ganger man med hypotenusen på begge sider for at finde den hosliggende katete: hypotenusen•cos(v)=hosliggende katete/hypotenusen•hypotenusen. Det forstår j... -
Find fejl i denne sætning
ForumindlægEr i gang med min aflevering, hvor en af opgaverne er, at jeg skal finde fejlen i denne sætning og beskrive fejlen. Jeg har dog lidt problemer med denne sætning og håber i kan hjælpe mig på vej. Kan godt se fejlen, men ved ikke hvordan jeg skal beskrive den, Sætningen lyder: Already from the begi... -
hjælp til opgave 4.024- haster
ForumindlægHvis der er nogen der har løst opgave 4.024 så hjææælllppp -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
Layout med maple! Sidehoved og sidefod..
ForumindlægHejsa :)Jeg har endnu et spørgsmål til maple.. Hvordan får jeg maple til at lave sidehoved og sidefod og indsætte sidetal?Er der ikke en god måde at tegne figurer i maple?MVHMichelle Corydon -
pH i mættet opløsning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe -
Fysik eller Kemi
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp.Jeg er lige dårlig til både kemi og fysik. Men jeg skal vælge mellem Fysik A eller Kemi B Hvad er lettes af få en god karakter i ????
