Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17401 til 17420 af 174810
-
Polynonium
ForumindlægHvordan skal jeg lave den her uden hjælpemidler:S Om et 2. gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet. -
Hjælp! Benyt grafen til at finde N'(4)???
ForumindlægJeg prøver at klare nogle eksamensopgaver UDEN hjælpemidler (dvs. lommeregner og formelsamling er udelukket) men den sidste opgave kan jeg virkelig ikke gennemskue (jeg ved ikke hvad der forventes jeg skal gøre ud fra beskrivelsen?) Sådan her lyder den: Opgave 6 I en model for udviklingen i... -
Spids vinkel?
ForumindlægI trekant ABC er a = 47, c = 150 og Vinkel c = 111 grader. Gør UDEN beregninger rede for at vinkel A må være spids Beregn vinkel A Hvordan gør jeg rede for at den er spids? -
dy/dx=y^2/(2+x)
ForumindlægJeg skal finde den funktion der er løsning til ovenstående differentialligning, og som går gennem punktet P(2,3). -
funktioner
Forumindlægundersøg om punkterne A(-6,-5), B(1,1) og C(14,12) ligger på en ret linje. jeg har prøvet at finde ud af det ved hjælp af linære regressioner, men er i tvivl om jeg skal skrive alle punkterne ind eller om jeg skulle lave en kombination. Jeg vil vide hvis man kunne regn det ud uden hjælpemidler. H... -
HJÆLP..
ForumindlægJeg er igang med med regne uden hjælpemidler. Har styr på ligningerne og reducére. Men håber i kan hjælpe mig med denne opgave.. Bestem ligningen for den linje der går gennem (-2,7) og (4,19) Håber i kan hjælpe mig.. På forhånd tak :) -
Brug Matematik til at finde ud af hvor meget energi der skal til at få en raket i kredsløb.
ForumindlægTitlen er mit spørgsmål. Jeg har brug for en hjælpende hånd. -
Matematik: Kommenter påstand ved at stille 3 kritiske spørgsmål
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven og vil meget gerne have hjælp/inspiration til Opgave 2. På forhånd tak. :D -
Q: FSA 2005 Matematik, maj-juni opg 3.3
ForumindlægJeg har et skema, hvor jeg får oplyst alle de regionale tv-stationer (TV2/Nord, TV2/Midt-Vest etc) og ud fra en stikprøve får givet seertallene i tusinder. Ved siden af står der, hvor mange procent seertallet er ud af de mulige seere i regionen. Opg. 3 lyder: Vis i et diagram fordelingen af tv-se... -
Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk
ForumindlægHvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave -
FP9 Tal-ligevægt - Matematik 9 Klasse`s niveau
ForumindlægJeg skal beregne værdien af den ubekendte M, i en tal-ligevægt. Den er sådan her: Den første ligevægt er på 8 og 12 Den anden er på 3m og 1 Den sidste er på 7 og m -
Løs ligningen 3x^2-4x+1=0
ForumindlægHej Folkens, Opgaven er uden hjælpemidler jeg sidder fast i den her ligning: 3x^2-4x+1=0 Jeg har fået d=(-4)^2-4*3*1 = 16-(-12) = 28 Men kvadratroden af 28 hvordan finder man den uden hjælpemidler? hvis altså det er rigtigt, hvad jeg har gjort? Mvh -
Bestemte integraler og areal
ForumindlægJeg har været på ferie i 3 uger, og har derfor ikke fået alt matematik med i den tid. Derfor er jeg kommet et stykke bagefter og sider nu med en aflevering jeg ikke rigtig kan finde ud af, så jeg håber i vil hjælpe mig lidt :) Jeg kan ikke lave integraletegnet, så jeg har brugt / i stedet... B... -
Punktmængde M
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig - det er en opgave uden hjælpemidler. En funktion f er bestemt ved . Grafen for f, de to koordinatakser og linjen med ligningen x=1 afgrænser 1. kvadrant en punktmængde M. Bestem arealet af M. -
Aflæsning af eks.udv.
ForumindlægOpgaven går ud på udfra en ret linje i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem at aflæse forskriften. Kan man det? Ved godt man kan finde to punkter og så regne derudfra. men da opgaven er uden hjælpemidler så går jeg ud fra den skal aflæses. Tak på forhånd. -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
Logaritme
ForumindlægOm tallet w=7,834 oplyses det at log(w)=0,8940. - Hvordan løser man dette uden hjælpemidler? -
Egen formelsamling?
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik imorgen, sprogligt højniveau og der må man jo kun have formelsamling og lommeregner med. Til terminsprøven måtte man bruge sin egen formelsamling uden nogen form for tjek. Hvilket vil sige man jo kan have skrevet en masse ting ind i den. Får man udleveret en ny nå... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
Toppunkt for parabel
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik eksamen imorgen, så jeg sidder derfor lige og gennemgår opgaver jeg kan risikere at komme op i til prøven uden hjælpemidler. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at finde parablens toppunkter, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med eksempel i denne opgave: ...
