Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 17401 til 17420 af 23138
-
Valg af studie
ForumindlægGoddag.Jeg har længe haft en faglig interesse for emnerne Cognitive Science (kognitiv videnskab) og Neuroscience (neurovidenskab).Betragter man emnet på det internet-anerkendte encyclopædi Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of_mind#Philosophy_of_mind_and_science), ses hvor diverge... -
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
Religion C eksamen - hvad er pensum?
ForumindlægHej jeg skal op i Religion C d. 23. juni 2009. Jeg ved godt hvordan selve eksamen foregår, men jeg har et problem - hvilke begreber skal jeg kunne? Er der evt. nogen der har en liste over dem eller kan jeg finde sådan en liste et sted? Mvh Lin -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Hvor meget skal der til for at få 5?
ForumindlægSagen er den at jeg ikke har nået at få læst hele pensum til tre-årigt højniveau i matematik og jeg skal op i morgen kl. 8.30.. Jeg har ikke hørt efter hele året, men har mange notater.. Hvor meget skal der til for at komme op på et 5-tal? Jeg vil gøre alt for ikke at få 03!! -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
benarestalen?
Forumindlægjeg har svært ved benarestalen nogen som vil hjælpe mig skal op i morgen takker-... -
ALLE INVITERES TIL FEST
ForumindlægÅrets største Fest Er du også en af dem der bliver student til sommer eller har lyst til at feste? inviteres du her med til kæmpe fest på Valhalla i Århus mandag den 26.06 kl. 22.30 med Marselisborg gym, Århus Katedralskole, Stats gym, Langkær gym, Risskov amts gym & viby amts gym. Tilmeld til: s... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
håber + ikke
ForumindlægHvilket skal man helst vælge: jeg håber ikke, at det regner i morgen jeg håber, at det ikke regner i morgen elller er begge to ok? og er der nogen forskel hvis man tilføjer "bare": Jeg håber bare ikke, det skal regne i morgen Jeg håber bare, at det ikke skal regne i morgen Tusind ... -
andengradsligning??
ForumindlægNogen der kan lære mig at lave en andengradsligning ordentligt?? jeg ved at en andengradsligning er lig med ax^2 + bx + cmen hvordan ellers?? -
kvotientkriteriet
ForumindlægHej, Når jeg bruger kvotientkriteriet på denne række (se vedhæftet fil), så får jeg: (-n*x) / (n+1) Men hvordan udregner jeg så konvergensradius? kan kan jo være hvad som helst. -
Dansk til engelsk!
ForumindlægOversættelse 3Bobby Snyder ankom til Skotland tidligt på foråret. Der var stadig sne på jorden, og det var koldt, men Bobby nød den friske, rene bjergluft.Hans venner hjemme i Los Angeles havde advaret ham mod denne ekspedition; nogle af dem havde endda kaldt ham skør, men intet kunne have stands... -
eksamen
Forumindlæghej! jeg skal starte i 9 klasse og er lidt nysgerrig over hvilken emner jeg kan komme op i fysik/kemi mundligt eksamen, jeg ved jeg kan komme op i metaller, men hvilken andre emner kan jeg også komme op i? -
HJÆLP OVERSÆTTELSE
ForumindlægHey Hjælp jeg arh en oversættelse for som jeg ikke kan finde ud af. den står i en engelsk bog der heeder : "øvelser og oversættelser" på side 12.Starter med "Den grønne bølge er over os - på godt og ondt. Både supermarkeder, stormagasiner og den lille købmand henne om hjørnet mærke... -
Jura i England
ForumindlægHej! Vil man være ligeså godt stillet med en jura uddannelse i England som hvis man tog den i Danmark? Mvh Iben -
Spændingsfald vs. spændingsforskel
ForumindlægHvad er forskellen på spændingsfald og spændingsforskel? Eller har begge begreber den samme betydning? Vh -
Villy Sørensen - To Tvillinger
ForumindlægJeg har siddet i 3 timer nu, og jeg kan slet ikke komme nogen vejne. Har slet ikke noget inspiration til teksten og har ikke skrevet mere end et par sætninger. Er der nogen der vil hjælpe mig? Hvis i har lavet en analyse of det eller ligende, vil i være så venlig at hjælpe mig? Jeg er simpelthen ... -
kan det passe
ForumindlægVi lavede nogen forsøg sidste år med en geigertæller. Hvilken stråling der kunne stoppes osv.Kan forsøget passe? Da jeg ikke rigtig kan huske. Bare om det kan passe...Baggrundstrålingen = 10 hvert ½ minutStrålinger: Alfa Beta Gamma Radioaktiv: 54 1872 4321 stk. papir 27 1800...
