Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17421 til 17440 af 48240
-
STRESS
ForumindlægHej , hvordan plejer i at forberede til eksamerne? Hvor lang tid , og terper i hele pensumet ? Er virkelig stresset over det... Og hvordan holder i orden i jeres ting osv.. tager i noter på com. eller hånden? -
Tæller årskarakter med til eksamensbeivs i 2019?
ForumindlægHvis jeg fik 02 i både skriftlig og mundlig i årskarakter, men får 12 både til skriftlig og mundligt eksamme. Vil mit snit bliver trækket ned af min årskarakter? -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Har brug for vejledning
ForumindlægHej, Jeg har Samf A, Eng a og Mat B. I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at blive arkitekt. Jeg mangler nogle specifikke adgangskrav, som du nok kan se. (Enten fysik B og kemi C eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi C), de specifikke adgangskrav kan jeg godt vælge i min... -
Rentedefinition "per pågyndt måned"
ForumindlægStillet overfor følgende opgave. Fakturabeløb: 97500,- kr Fakturadato: 1. jan 2010 Forfaldsdato: 7. jan. 2010 Fakturabetingelser: Forfaldne beløb tillægges et gebyr på 1,5 % pr. påbegyndt måned. Skal udstede rykkerskrivelse d. 21. jan 2010. Hvorledes udregnes renten ... -
Hjælp
ForumindlægI 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3 % pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i årene efter 2010 ifølge prognosen. b) I hvilket år når danskernes... -
udregne ændret andel ....
Forumindlæghej er der en der kan sige om dette er rigtigt andel af den samlede danske eksport til tyskland udgjorde i 2009 17,3% i tidsrummet 2000-2010 faldt Danmarks andel af tysklands import fra 1,89 i 2000 til 1,46 i 2010 Svarende til -23,0(oprundet) Hvor meget er andelen af den samlede danske e... -
Sælger brugte bøger og kompendie til "International politics", RUC
ForumindlægAlle bøger er i god stand med enkelte overstregninger og kommentarer. Bøger: "Introduction to International relations - Theories and Approaches", af Robert Jackson & Georg Sørensen 4.edition, 2010, Oxford Pris: 200kr. "International Relations Theories" af Tim Dunne, Mil... -
Indekstal???!!!???!!
ForumindlægSom bekendt gælder der, at ”værdierne og indekstallene vokser/falder med samme procent”. Dette princip, skal du bruge til at løse følgende opgave (spørgsmål d). Værdien betyder i denne opgave gennemsnitsprisen på 1 liter benzin i et bestemt område i Midtjylland. år 200... -
Danmarks økonomi
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en iø opgave og håber i kan hjælpe mig til at forstå nogle spørgsmål, og forklare hvorfor det sker. (Alle tal er opdigtede) 1) I 2003 var BNP tallet på 2,6% topper i 2006 med 4% men i 2010 helt nede på 0,2% hvorfor? 2) I 2003 var inflation tallet på 2,9% topper i 2... -
Opstil en model
ForumindlægJeg får oplyst: I 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3 % pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i prene efter 2010 ifølge prognosen. Her jeg så i tviv... -
He+-ionen
ForumindlægHåber at i kan hjælpe med denne opgave? -
Forstår ikke?
ForumindlægHej jeg forstår ikke denne opgave. NH3 bruges ikke kun til fremstilling af salmiak og rengøringsmidler, men produceres i store mængder ud fra N2 og H2 til anvendelse som gødning. På en gødningsfabrik fremstiller man årligt 2,5·10^5 tons ammoniak med et praktisk udbytte på 80%. Hvor mange ... -
Datering af vulkansk bjergart
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp ift. berening af opgave b og c Jeg har vedhæftet opgaven -
Lastbil bremser kræfter kraft arbejde hjælp
ForumindlægHej! Jeg har rigtig svært ved at løse følgende opgave. Jeg har formået at løse del A, men har meget svært ved del B og C. Help -
Th-kerne
ForumindlægHej jeg har brug for jjhælp til disse spørgsmål. Jeg ved at ved a) bruger man formlen for impulsbevarelse, men er ikke helt sikker og ved b) bruger man formlen for den kinetiske energi. ved c'eren er jeg lidt usikker. Er der nogle af jer klogehoveder, der kan hjælpe mig. Tak på forhånd. -
Spørgsmål om beregningen af energi ved hjælp af E=mc^2
ForumindlægHej jeg var ved at beregne energiet udgivet ved fission men så læste jeg i en opgave at man skulle gange med det her, og jeg forstår ikke rigtigt hvorfor. Om det er noget med omregning af enhed eller hvad det er, det ville være belejligt hvis nogen kunne hjælpe mig :). -
Mængden af base der skal til for at neutralisere syre
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp med følgende opgave: Vi har et glas med 5 mL 4 M HCl. Hvor meget koncentreret NH3 skal der til for at neutralisere hele syren undtagen 2 mmol? -
perspektiv
ForumindlægHey Lektievenner Jeg er igang med at skrive nv-afsluttende-rapport, hvor jeg tager udgangspunkt i faget biologi (forsøg om vandpest/membran).. Men hvor jeg også skal perspektivere kemi i den? Hvordan gør jeg det på en ordentlig måde, altså hvor den så hænger sammen med mit udgangspunkt? (jeg vil ... -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s...
