Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17441 til 17460 af 23766
-
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F... -
Hvad er formålet med at omskrive eksponentialfunktionen?
ForumindlægHej Jeg undrer mig over en ting. Jeg forstår udmærket det matematiske i omskrivningen fra eksponentialfunktionen til Men jeg forstår simpelthen ikke hvad formålet med det er. Er der en der kan forklare mig i ord hvorfor det er smart at gøre? Mvh -
SRP'ens omfang
ForumindlægHej. Jeg ved, den skal være mellem 15 og 20 sider af 2500 anslag. I word står det angivet som ord, tegn uden mellemrum og tegn med mellemrum, her skal man gå ud fra 2500 tegn med mellemrum ikke? Jeg vil bare være sikker, så jeg også får min konklusion bedømt ;) (: -
Titrering af base - hvilken indikator?
ForumindlægHej :))))) Jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og er igang med at lave dispositioner til alle vores opgivne emner. Jeg har lavet syredispositionen hvor jeg bl.a. titrerer min hjemmelavede HCl og benytter phenophtalein som indikator. På vores forventningsark står der at vi skal kunne gøre det s... -
Energi
ForumindlægHar problemer med at løse denne her opgave:En vandtank indeholder 4.1*10^6 kg vand.Beregn den energimængde der skal tilføres for at varme vandet op fra 20 til 92 grader.Hvordan gør man det? -
Matematik eksmamen sprogligt B-niveau
ForumindlægHejSkal til mundtlig eksamen i Matematik, men er meget i tvivl om hvordan man skal lave en disposition til dette, og i det hele taget hvordan man forbereder sig til det?Er der nogen der kan hjælpe? -
Naturfagsopgave-svar?
ForumindlægNogen der har naturfagseksamens-opgave-svar eller allerede har været til naturfags-eksamen i år og evt. har lyst til at sende mig deres svar?Det ville virkelig være en stor stor hjælp. TakM.v.h Mikala -
Sygeeksamen 2008 i samfundsfag
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for oplægget til sygeeksamen augst 2008 i samfundsfag :) Jeg har kæmpet for at finde den på google, men det er simpelthen umuligt - i hvert fald for mig. Hvis nogen ligger inde med oplægget, ved hvad det hedder, eller ved hvor jeg kan finde det, må I meget ge... -
radioaktivitet og elektromagnetisme
ForumindlægJeg har hørt at radioaktive bølger kan blive afbøjet af elektromagnetisme. Er der ikke nogen som gider at forklare mig hvorfor og hvordan? -
Mindste IT krav på gymnasium
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om IT på mit gymnasium, og en del af opgaven skal give forslag til nye ting og/eller forbedringer inden IT på gymnasiet. Hvad synes I er det mindste et gymnasie skulle have af IT? Er der nogen med gode forslag til ting der mangler på jeres egne gymnasie? o.s.v... -
Hvor finder man gamle eksamensopgaver?
ForumindlægJeg søger gamle HTX matematik B eksamenopgaver. Nogen som ved hvor jeg kan finde dem?Tak på forhånd -
Spm. ang. pensum - FY A
ForumindlægNogle som kan besvare disse spørgsmål ønskes.1) Virker gravitation ved størrelser mindre end én elektron-radius?2) Hvorfor har fotonen ikke masse? (gælder masse-energi ækvivalensen ikke for fotonen?)3) Er neutrale leptoner (e, u eller v neutrinoer) påvirket eller upåvirket af en gravitationskraft... -
Er jeg student??
ForumindlægHmm.. tvivler lidt.. jeg har fået hue, men er bange for at jeg måske ik er blevet student.. Hvornår får man at vide, om man er dumpet eller ej?? Jeg blev student d. 13. juni.. Min årskarakter er på 6,8 og min eksamenskarakter er på 6,6...Er jeg ikke blevet student?? Vil bare være sikker :DTak på ... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je... -
Hjælp til fysikopgave
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave:"I et kalorimeter med varmekapaciteten 180 J/K hældes 350 g vand ved samme temperatur som ka-lorimeteret 20ºC. Et blylod på 2,00 kg opvarmes i en køkkenovn. Loddet føres hurtigt over i kalori-meteret og blandingstemperaturen aflæses lidt senere til 65º... -
Redegørelse - Eksponentielt aftagende funktion
ForumindlægHej,Jeg er blevet stillet følgende opgave:Tabellen viser aktiviteten af et radioaktivt stof målt på forskellige tidspunkter.Tabel:*****************tid (timer) | aktivitet (bequerel) 0 | 442010 | 351020 | 271030 | 220040 | 173050 | 138060 | 109070 | 880*****************"Gør re... -
beregne volumen
ForumindlægJeg har opgave der siger: kobberledning har d 15mm og længden 20km densitet er 8,9*10^3 kg/m^3 jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre for at finde volumen -
Højspændingsledninger
ForumindlægEn højspændingsledning er 25 km lang og har tværsnitarealet 637 mm2. Den består af en kerne af jern omgivet af aluminium. Jernkernen har tværsnitarealet 72 mm2. Resistiviteten for jern er 0,10 (ohm*mm2)/m, og for aluminium er den 0,027 (ohm*mm2)/m.a) Beregn resistansen af jernkernen i ledningen.b...
