Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17461 til 17480 af 23877
-
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak. -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
fourierrækker
ForumindlægHej, her har jeg lavet en opgave, men jeg er usikker på om den er rigtigt lavet. Håber der er en der vil kigge den igennem. den omhandler fourierrækker, hvor jeg skal finde fourierrækken for en funktion når jeg har nogle givne oplysninger. Mange tak :) -
religion - 3.g
Forumindlægjeg skal have religion i år, og vil gerne høre hvad det generelt går ud på og er det et svært fag ? Mia -
Ludvig Holberg - Hjælp
ForumindlægHej derude! Håber der er nogle der kan komme med nogle inputs til min DHO opgave - er gået lidt i stå i historiedelen! Hvordan fremstiller Ludvig Holberg samfundet i oplysningstiden? Altså hvordan er hans syn på det? også hvad hans syn på klasseforskellene i den tid? På forhånd tak! -
Faren ved social ulighed
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en opgave, hvori jeg bla. skal se på faren ved social ulighed. Det skal skrives som et notat til socialministeren. Jeg har tænkt på ulighed i sundhed, i form af dårlig kost og mangel på oplysning, som give livsstilssygdomme osv. Hvad ville I sige, er faren ved soci... -
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Srp - Samf og NG, global opvarmning?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP og har både valgt mine fag (Samf A, Naturgeografi B) og mit område (global opvarmning). Til weekenden skal jeg have skrevet et mere specifikt oplæg til mine vejledere, men jeg er lidt på bar bund. Har ikke rigtig tænkt i nogle bestemte baner, men kunne... -
Karakteristisk af argumentation
ForumindlægDavs.. Jeg skal lave en skriftlig aflevering i dansk her i 3.g, der skal indeholde "en karakteristisk af argumentationen" i to artikler om hvorvidt Rusland er på vej til at blive mere eller mindre demokratisk. Jeg har dog aldrig lavet noget lignende.. Nogen der kan forklare mig fremgang... -
Sigma-algebra
ForumindlægHej igen.. Jeg forsøger stadig at forstå sigma-algebra... Jeg er nu gået over i en mere grafisk tankegang... Hvis X er defineret ved Og lad A1 og A2 være defineret ved Så har vi en σ-algebra defineret ved Σ = {X, A1, A2, A1c, A2c, (A1∪A2), (A1∪A2c), (A1c∪A2),... -
Hjælp til at skrive en problemformulering?
Forumindlæghvordan skriver man en problemformulering? skal men stille nogle spørgsmål, og så svarer på dem? eller skal man bare stille nogle spørgsmål til lærerne? -
Kan overvågningssamfundet betragtes som en magtudøvelse fra samfundets side?
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive srp. Jeg skriver om overvågningssamfundet med udgangspunkt i George Orwells bog 1984. Det sidste spørgsmål i min probelmformulering lyder således: Diskuter i hvor høj grad man kan sige at overvågningssamfundet kan betragtes som magtudøvelse fra samfundets sid... -
Molins model
ForumindlægHvilke faktorer gør Venstre brug af i deres politik? (Molins adfærdsmodel) Mvh -
2 års opgave
Forumindlægvi har her på 2 år fået en opgave hvor vi mindst skal skrive 8 sider om et emne. men har det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om da jeg ikke gider at skrive om en bog. har haft noget i tankerne med nyeste tid og det moderne menneske. men ved ikke hvordan jeg kan få det til at passe in... -
Laborant
ForumindlægHej alle. Jeg har læst på uddannelsesguiden hvilke industrier en laborant kan arbejde inden for. Jeg vil gerne arbejde inden for forskning, hvor jeg bl.a. undersøger f.eks kræftceller. Kan man det som laborant? Er der nogen der kan skrive eksempler på hvad en laborant kan arbejde som? Tusind ta... -
er engelsk svært på gym.?
Forumindlægja er det ? -
Acceptabel problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har endnu ikke fået godkendt min problemformulering, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har nu prøvet i forbindelse med opgaveformuleringen om, at man skal undersøge og diskutere en sag hvor iscenesættelse og/eller overvågning indgår. + diskussion af dens muligheder og begrænsninge... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl...
