Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17461 til 17480 af 119569
-
HJÆLP TIL MATEAMTIK
ForumindlægHej alle, Håber I vil hjælpe med to matematik opgaver? -
mængde
ForumindlægHvordan kan jeg vise, at for en mængde A⊇B gælder at: C(B)⊇C(A) , hvor C er komplementærmængde Sætningen er jo intuitiv. For når A er "mindre" end B, så bliver komplementærmængden jo netop "større" end komplementærmængden til B, men allerede her er min sprogbrug... -
Mat A - god idé??
ForumindlægJeg er i tvivl angående valgfag i 3.G - så jeg tænkte på om der var nogen af jer som havde lidt erfaringer omkring Matematik på A-niveau? Hvor svært er det? Og er det noget I har fortrudt? hvad angående eksamen? og karakterer dér? Er så forvirret, og ved ikke om jeg vil kunne klare det- har hørt ... -
Kvote 2 - jura
ForumindlægHejsa Jeg vil søge ind på kvote 2 til jurastudiet, men der står, at man skal have haft matematik C og det har jeg ikke haft siden 10. klasse - kan jeg vedlægge eksamenskaraterer derfra eller skal det være et fag jeg har haft på HH? -
Hjælp!! Dumpet MAT A?????
ForumindlægHej, Jeg skal op til Matematik A mundtlig eksamen d. 14/6...Jeg regner med at få -3, da jeg ikke har haft nok forberedelsestid! Jeg har været op til engelsk A her tirsdag og skal allerede op til matematik A torsdag. Jeg finder det dybt ulogisk, at placere to A fag så tæt på hinanden, da begge... -
andengradspoltnomium
Forumindlægjeg skal redgøre for a,b,c,d i grafen f(x)=ax^2+bx+c hvad skal jeg skrive? -
Bevis arealbestemmelse af funktion
ForumindlægHejsa, jeg har brug for noget hjælp. Hvis g er en funktion der er kontinuert og ikke-positiv i intervallet [a;b] så kan arealet af området mellem grafen for g og x-aksen fra a til b beregnes ved -∫ab g(x)dx Bevis denne sætning Jeg har ikke nogen ide om hvordan jeg ... -
Tekster?
ForumindlægHej alle sammen!Jeg skal snart op til eksamen i tysk..det er ikke lige min stærke side.Jeg tønkte på, om der er nogen som ligger inde med nolge noter/guldkorn til nogle af disse tekster:Eichendorf: 'Taugenichts'Kaschnitz: 'Popp und Mingel'Lenz: 'Der 6. Geburtstag'Rodrian:... -
Hvad skal der til for at bestå et fag?
ForumindlægHej Jeg er bare i tvivl om, hvad der skal til, for at bestå et fag. Det er noget med en årskarakterer, og hvor meget faget vægter osv. Men lad os sige, at man har matematik B. I årskarakterer får man: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen: Skritlig: 00 Består man ? -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
Gymnasiet eller VUC
ForumindlægHej! I dag har jeg snakket med min UU-vejleder, omkring hvad jeg vil næste år. Jeg har for lang tid siden besluttet mig, at jeg vil tage HF. Men er VUC's 2-årige HF det samme som HF på gymnasiet (jeg ved godt at fagene ikke er det samme)? Altså er det en fuld HF? VUC's 2-årige HF: http:... -
Maple 17 !
ForumindlægHej Jeg ønsker at finde antal grader af dette udtryk i en maple-fil l!! : Jeg har prøvet i meget langt tid, men det har ikke lykkes mig at få det korrekte svar frem. I kan også tage et screenshot. -
Bestem kontidensintervallet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne? -
hurtig hjælp søges
ForumindlægNogen der kan hjælpe? En funktion f er givet ved: f(x)=x^3-4x^2-11x+30 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(3)) -
Hjælp!!
ForumindlægHeej alle sammen.. Jeg er igang med at skrive en studieretningsopgave i Kemi og Matematik.. Jeg har 2t spørgsmål som jeg skal svare på som lyder sådan: a) Gør rede for hvad en differentialligning er og giv eksempler på differentialligninger. Giv udledning a løsningerne til y´ = k og y´= ky ... -
areal, og omdrejningslegeme
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: En funktion f er bestemt ved f(x)=x2-10x+30 Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligningen x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. A)bestem arealet af M b)Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme der fremkommer når M drejes 360 gr... -
Svar på sygeeksamen?
ForumindlægHej Jeg var til sygeeksamen i skriftlig matematik, STX, B-niveau her d. 12. august. Altså for omkring 2 uger siden. Hvornår kan jeg forvente at få svar på hvordan det er gået? Kontoret kan ikke give mig nogen tidshorisont, men er der nogen der ved, om vi snakker indenfor den næste uge, eller om j... -
Funktionens maksimum
ForumindlægHej derude, Jeg sidder med stx matematik B fra december 2008 og er nået til opgave 11, og den lyder som følger: En funktion f er bestemt ved: f(x)=3*lnx-x^3 , x>0 a) Bestem f '(x) og gør rede for at f har et maksimum. Jeg har fundet f ' (x), men jeg kan ikke huske hvordan man finder m... -
Differentialregning - Beviser
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtligt matematik på B niveau(stx). Jeg er i tvivl om hvordan man skal bevise følgende: f(x) = x^2 ... er differentiabel med.. f'(x) = 2x f(x) = 1/x ... er differentiabel med.. f'(x) = -1/x^2 f(x) = kvadratrod x .. er differentiabel med.. f'(x) = 1/(2 kvdrtrod x... -
Areal udtrykt ved x og største areal
ForumindlægOpgave 15 i følgende STX Matematik A 2014 sæt, er jeg lidt lost i. http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140815%20stx142-MAT-A-14082014.ashx Opgaven lyder: b) Bestem arealet af trekant ADE udtrykt ved x, og bestem den værdi af x, der giver trekant ADE det størs...
