Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17461 til 17480 af 102572
-
5 A fag?
ForumindlægHej, Jeg skal vælge valgfag for næste år (3.g stx), og er i tvivl om jeg skal vælge kemi A. Det skal lige siges at jeg i forvejen har spansk, mat, dansk og his A, dvs jeg vil få 5 A fag hvis jeg vælger kemi. Er der nogle af jer ved, om det er meget hårdt at have 5 fag på A niveau? Og ved I, om ke... -
Differentialfunktionen (y´=k*y)
ForumindlægHej, Jeg er igang med følgende opgave: http://peecee.dk/upload/view/89470 Jeg har bare lidt problemer med den, der er lidt forvirring. Jeg kender formlen jeg kan sætte mine punkter ind i. y=c*e^k*x Mine punkter: (0;0.9) & (48;0.4) Hvad skal jeg så gøre nu - og hvad finder jeg ved at gøre det... -
Fysik på B niveau? Hvad er forskellen?
ForumindlægHey! Så jeg sidder lidt i en klemme.. Jeg skal nemlig vælge enten biologi eller fysik op på B niveau. Jeg kan 100% bedre li biologi, og jeg endte da også med et 10 tal i eksmaen så på en måde ville det jo være synd at ændre hvis nu jeg ikke kommer op og får en lige så god karakter.. Til ... -
Vektorregning
ForumindlægHej derude Jeg sidder og er ved at læse op til skriftlig matematik og har nogle opgaver som jeg virkelig ikke kan finde ud af at regne. Håber nogle herinde kan hjælpe :) 1. Den første opgave er hvordan jeg bestemmer vinklen mellem vektor a og vektor a + vektor b! Jeg kender vektor a = (5 -2) ... -
TI Interactive hjælp
ForumindlægHej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :) -
trekant - vinkler
ForumindlægFiguren viser en trekant ABC, hvor BH er højden fra B. Det oplyses, at vinkel C = 21grader, |AB| = 16,2 og |BH| = 9,5. a) Bestem Vinkel A b) Bestem |AC| tak på forhånd :) -
enkelte ligninger
ForumindlægHej allesammen. Er ikke særlig god til lignigner. Skulle spørger om der er en venlig person, der kan rette det som jeg har prøvet at lave:/ Mange tak på forhånd og god weekend. a) b) c). x/2-2=x-4,5 -... -
Antal A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej derude (-; Jeg skal her efter sommerferien starte på gymnasiet. Jeg har valgt en naturvidenskabelig linje der hedder Mat A/ Fys B/ Kem B. Jeg har nogle spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på: - Er det en hård linje ? - Har jeg mulighed for at få engelsk på A-niveau? -Har jeg... -
Skrifttype til SRP
ForumindlægEr der nogen der ved, om det er i orden at bruge skrifttypen 'Arial Narrow'? Jeg har brugt den, og den får lige min opgave til at fylde 2 sider mindre, så den holder sig inden for grænsen på 20 sider. Jeg er dog meget bekymret for, om det er okay. -
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
1.g's Færdighedsregningssæt?
ForumindlægHej, Jeg skal til at gå i 1.g, og jeg tænkte på om der nogen der vidste hvilket færdighedsregningssæt man bruger i gymnasiet. I folkeskolen er det Hilmar Pedersens "prøvesæt i matematik-færdigheder, men ved ikke hvilket der bruges i gymansiet. På forfånd tak :) -
try this girls..
Forumindlæghey.. Just an interesting question.. what do you find fascinating about the opposite sex ??? -
Bestem t så arealet af parallelogrammet er størst muligt
ForumindlægJeg er gået i stå med følgende opgave: Et parallelogram er udspændt af vektorerne c og d Vektor c = (t-2 , 3) og vektor d = (3 , t-2) , t > 0 b) Bestem t så arealet af parallelogrammet udspændt af c og d er størst muligt. Er der nogen som sidder tilbage med et godt bud? Mvh -
2. prøveforsøg - Skal jeg vente et år?
ForumindlægHejVar oppe i kemi B igår og fik 9. Egentlig er 9 en fin nok karakter og faktisk er det også det samme som jeg fik i årskarakter (hvilket flere incl mig selv dog mente var for lavt). Men jeg ærgrer mig alligevel rigtig meget. For jeg havde knoklet en del for at forbedre min karakter her til eksam... -
Hjælp til funktioner
ForumindlægJeg har valg bioteknologi men da jeg har brug for mat a til min videregående uddannelse kunne jeg ikke gøre andet. Jeg har brug for hjælp med opgave 2 i min matematik aflevering. -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
Viderestudie på Uni - fag?
ForumindlægHej. Hvis man vælger at læse videre på universitetet i matematik, har man så andre fag samtidig eller er det bare matematik? Kan ikke finde noget om det nogle steder. -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
Størsteværdien af funktionen
ForumindlægHej, jeg står med et par noter som jeg selv har skrevet, men som jeg ikke lige kan finde hoved og hale i. Jeg skal finde størsteværdien i funktionen f(x)=-2x^3+2x^2+132x-60 Først finder jeg f'(x) f'(x)=-6x^2+4x+132 a = -6 b = 4 c = 132 d = 3184 Nulpunkter: x = 4,37 og ...
