Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17481 til 17500 af 70316
-
log UDEN lommeregner
ForumindlægBestem uden brug af lommeregner: log(v10), log(5v7) den første giver 0,5, den næste 7/5. Hvorfor? -
Niels BOHR?!
ForumindlægØhm nogen der lige kan fortælle mig hvad 1,2 fm er i denne formlen.. det er formlen for radius af en atom kerne..? R=(1,2fm)*A^1/3 På forhånd tak -
Gitterkonstanten?
ForumindlægHej Venner :) Ville bare lige hører hvilken enhed man bruger til gitterkonstanten? Tak på forhånd! -
Hvad er elektronens ladning..
ForumindlægHejsa... ...blev lige i tvivl om elektronens ladning er -1 eller -1,602 · 10-19 I'm a little confused?! -
hjælp
Forumindlægafrund til nærmeste 10.000. a 48 910 b 196 654 c 305 211 d 4878 e 3 672 744 f 8 095 730 -
log..
Forumindlæg1. Ln(log(x)) = 1 2. Log(ln(x)) = 1 -
Hvad betyder betegnelsen?
ForumindlægHej alle!:) Jeg er kommet i tvivl om hvad denne betegnelse betyder: μl Man kan f.eks. skrive 900μl Jeg håber nogle kan hjælpe! På forhånd tak :) -
Bestem blåhvalens vægt
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? ved ikke hvordan beregningen skal være tak på forhånd :) -
Talrække
ForumindlægHvordan finder man medianen af 20? -
Mikrobiologi
ForumindlægHej hvordan løser man denne opgave? Med forklaringer tak. -
Energi
ForumindlægHej En computer bruger 180.000 J. Når jeg regner det om til kWh får jeg det til 20, ved at sige 3.600.000J : 180.000 = 20 kWh kan det passe? -
Reducer udtrykket
Forumindlæg12*10-8 * 3,2 *1017 -
Fra W til μW?
ForumindlægHej alle, hvordan omskriver jeg fra Watt til μW? -
hjææælpppppp
Forumindlæghvordan kan man regne denne her opgave 96* 1/10 det er en tiende del . -
Logaritmer
ForumindlægJeg står med en opgave, hvor jeg skal løse ligningen 12 log(x+4)=30. Håber I kan hjælpe mig med ligningen -
HJÆÆLP det haster læser til eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Specielt med tabel 2 og opgave b? -
Potenser & Rødder
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare dette 2 opgave hvad jeg skal gøre? jeg kan ikke komme igang. :( det ville hjælpe rigtig meget tak på forhånd. Opg1: 1 lysår er den afstand, som lyset tilbagelægger på et år. Lysets hastighed er 3· 108 m pr. sekund. - Hvad svarer a... -
Indtegne målestok af en rottelevercelle
ForumindlægHej allesammen, jeg har fået til opgave at indtegne målestok, der svarer til længden af 1 mikromillimeter på et billede med forstørrelse x 31.000 af en rottelevercelle, som er blevet taget fra et elektronmikroskop. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Håber, at du/I kan hjælpe. M... -
Binomialkoefficienter
ForumindlægHej. Jeg skal beregne K(10,4) ved hjælp af formlen K(n,r)=((n!)/(r!*(n-r)!)) uden lommeregner.. Jeg er gået lidt i stå og håbe at der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak -
En der gider se min oversættelse efter?
ForumindlægHej. Jeg har skulle oversætte dette og har gjort det så godt jeg kunne, ville bare høre om der var en der gad se det efter? Førhen var det faderen der bestemte i hjemmet. F.eks. de unges udgangstilladelse. Skolesystemet var meget religiøst, klasserne var dengang delt op i køn. Dengang boede...
