Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17481 til 17500 af 70316
  • log UDEN lommeregner

    Forumindlæg
    Bestem uden brug af lommeregner: log(v10), log(5v7) den første giver 0,5, den næste 7/5. Hvorfor?
  • Niels BOHR?!

    Forumindlæg
    Øhm nogen der lige kan fortælle mig hvad 1,2 fm er i denne formlen.. det er formlen for radius af en atom kerne..? R=(1,2fm)*A^1/3 På forhånd tak
  • Gitterkonstanten?

    Forumindlæg
    Hej Venner :) Ville bare lige hører hvilken enhed man bruger til gitterkonstanten? Tak på forhånd!
  • Hvad er elektronens ladning..

    Forumindlæg
    Hejsa... ...blev lige i tvivl om elektronens ladning er -1 eller -1,602 · 10-19 I'm a little confused?!
  • hjælp

    Forumindlæg
    afrund til nærmeste 10.000. a 48 910 b 196 654 c 305 211 d 4878 e 3 672 744 f 8 095 730
  • log..

    Forumindlæg
    1. Ln(log(x)) = 1 2. Log(ln(x)) = 1
  • Hvad betyder betegnelsen?

    Forumindlæg
    Hej alle!:) Jeg er kommet i tvivl om hvad denne betegnelse betyder: μl Man kan f.eks. skrive 900μl Jeg håber nogle kan hjælpe! På forhånd tak :)
  • Bestem blåhvalens vægt

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? ved ikke hvordan beregningen skal være tak på forhånd :)
  • Talrække

    Forumindlæg
    Hvordan finder man medianen af 20?
  • Mikrobiologi

    Forumindlæg
    Hej hvordan løser man denne opgave? Med forklaringer tak.
  • Energi

    Forumindlæg
    Hej En computer bruger 180.000 J. Når jeg regner det om til kWh får jeg det til 20, ved at sige 3.600.000J : 180.000 = 20 kWh kan det passe?
  • Reducer udtrykket

    Forumindlæg
    12*10-8 * 3,2 *1017
  • Fra W til μW?

    Forumindlæg
    Hej alle, hvordan omskriver jeg fra Watt til μW?
  • hjææælpppppp

    Forumindlæg
    hvordan kan man regne denne her opgave 96* 1/10 det er en tiende del .
  • Logaritmer

    Forumindlæg
    Jeg står med en opgave, hvor jeg skal løse ligningen 12 log(x+4)=30. Håber I kan hjælpe mig med ligningen
  • HJÆÆLP det haster læser til eksamen

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe? Specielt med tabel 2 og opgave b?
  • Potenser & Rødder

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare dette 2 opgave hvad jeg skal gøre? jeg kan ikke komme igang. :( det ville hjælpe rigtig meget tak på forhånd. Opg1: 1 lysår er den afstand, som lyset tilbagelægger på et år. Lysets hastighed er 3· 108 m pr. sekund. - Hvad svarer a...
  • Indtegne målestok af en rottelevercelle

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg har fået til opgave at indtegne målestok, der svarer til længden af 1 mikromillimeter på et billede med forstørrelse x 31.000 af en rottelevercelle, som er blevet taget fra et elektronmikroskop. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Håber, at du/I kan hjælpe. M...
  • Binomialkoefficienter

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal beregne K(10,4) ved hjælp af formlen K(n,r)=((n!)/(r!*(n-r)!)) uden lommeregner.. Jeg er gået lidt i stå og håbe at der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak
  • En der gider se min oversættelse efter?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har skulle oversætte dette og har gjort det så godt jeg kunne, ville bare høre om der var en der gad se det efter? Førhen var det faderen der bestemte i hjemmet. F.eks. de unges udgangstilladelse. Skolesystemet var meget religiøst, klasserne var dengang delt op i køn. Dengang boede...