Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17481 til 17500 af 63056
-
Mini engelsk stil hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en mine (engelsk) stil på 156 ord. håber der er nogle som gider at læse den og fortælle mig om der er nogle fejl (især grammatik) :)? When I was 12 my father left home. When I turned 13 my mother found a new man, and he used to beat her. As if was not enough, he also raped me reg... -
SRP svingninger i bygningskonstruktioner
ForumindlægHej alle, Har for øjeblikket SRP og med følgende fag og emne: Fag: Fysik A, Byggeri og energi A Emne: Svingninger i bygningskonstruktioner. Jeg er blevet bedt om at afgrænse mit emne, da der er meget bredt. Jeg har styr på mit område i Byggeri og energi, men tænkte på om der er nogle heri... -
Sted-, hastigheds- og accelerationsfunktioner
ForumindlægKære alle Så er min SRP ved at lakke mod enden, noget af det eneste jeg mangler er at opstille sted-, hastigheds- og acceleretionsfunktioner til et forsøg, hvor jeg har skullet bevise sammenhænge mellem masse, radius og kraft for en cirkelbevægelse. Og jeg er faktisk temmelig blank. Jeg kan ikke ... -
Fordybelsesområde - Perspektivering
ForumindlægHeej I dag trak jeg fordybelsesområde, og jeg trak reklamer..... Der står så i en boks "opgivelser", hvor der er opgivet en reklame om solcreme fra nivea, som vi har gennemgået i klassen. Min lærer siger, at jeg skal perspektivere til opgivelsen, men forstår ikke helt, hvordan jeg k... -
Prøver igen ... :/
ForumindlægNogle der vil rette ?? Og oversætte tre ord, som jeg ikk hvad betyder på eng.. Poem; We have read, and write poems.Where the first should rhyme, and the second should not rhyme. It was about love. Song: Elvis presly He sends a letter, but get always a answer with 9;Return to sender9;, ... -
Hjælp til fysikopgave i Orbit C
ForumindlægHej Jeg er selvstuderende i Fysik B og er i gang med at lære mig selv at lave opgaver i fysik. Har ikke nogen lærer at spørge til hjælps, så håber lidt der er nogle kloge hoveder herinde, der vil hjælpe mig med en opgave fra bogen Orbit C, som jeg tror vil være godt for mig, at jeg forstår. Det ... -
Eksamen på Onsdag!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen på onsdag i fysik... Er der nogle der har nogle dispositioner eller forsøg til emnerne???? Her er emnerne: Radioaktivitet / Ioniserende Stråling Atomfysik Magnetisme Elektromagnetisme Induktion Transformation Syrer, Periodiske system, elektroner, bindinger osv. Baser, -||- Sa... -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
Bred viden + gode forklaringer
ForumindlægHvem kan/vil hjælpe mig der er på fysik B? Jeg vil gerne i kontakt med en der vil agere vejleder, da jeg har mange steder hvor jeg står af, når min fysiklærer først begynder at sludre der ud af.Mvh. Maja -
Kære 3.g9;ere
ForumindlægKære 3.g9;ere der i år (2009) skal skrive SRP. Jeg vil lige høre om der er nogle der har tænkt sig at skrive i FYSIK A og BIOLOGI B, omkring kræft og kemoterapi. Hvis du har tænkt på dette, vil jeg gerne høre fra dig! :) -
Hvad betyder C?
ForumindlægJeg er igang med en fysik-rapport om nyttevirkning og skal oplyse et vist "C". det er i sammenhæng med opvarmning af vand med forskellige apparaturer og måling af energi. Det ser sådan ud: Behandling af resultater Dypkoger mvand = 250 g. c = ? HJÆLP MIG! det haster supermeget! -
Matematik: produkt mellem to variable
ForumindlægHej Hvad er den korrekte måde at skrive produktet mellem to variable (a gange b): $ab$ eller $a\,b$ eller noget helt andet? Jeg arbejder med matematisk fysik. Mvh Anders -
Kemisk produktion?
ForumindlægJeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-) -
HJÆLP TIL METALLER
ForumindlægHej Jeg sidder her med fysik rapport, og er løbet ind i nogen problemer! Jeg ved ikke rigtigt, hvad Linjedefekter, Metalkorn, Valenseletroner og Korroderende miljøer er. Nogen der kan hjælpe mig?:-) Mnage 1000 tak på forhånd:-) -
FSA MUNDTLIGE EKSAMER!
ForumindlægHej SP Jeg ville lige spørge hvad fik i, i jeres mundtlige eksamer. Personligt fik jeg Dansk: 10 Engelsk: 10 Fysik og Kemi: 7 Samfundsfag: ? Har ikke været oppe endnu. Hvad med jer andre! ♥ -
brøker og beregniner
Forumindlæghej alle, håber nogle kan forklare mig hvordan man regner disse stykker ud: 2) x/4 = 32 x=__? (det er en brøk) 3) 6 1/4 + 10 3/8 =? 4) 22 2/3 - 9 1/8 =? 5) 5 2/7 * 6 6) beregn renten af 5600 kr. til 9% p.a. i 90 dage??9; tak på forhånd :D -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP MIG
ForumindlægHJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!! Angiv følgende tal som uforkortelige brøker: (Brøker-opsætning) 1. 3 2 + 7 3 2. 1 1 - 9 6 3. 3 4 3 - + 7 3 14 4. 2 4 19 + - ... -
funktioner med log
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med denne her opgave?Styrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Et jordskælv frigiver energi, og for et jordskælv af normal dybde gælder:logE = 2,4 * M - 1,2hvor M er Richtertallet, og E er den frigivne energi målt i joule. En atomsprængning på 1 meg... -
Tredjegradspolynomium
ForumindlægHej . Jeg har en opgave , som jeg sidder lidt fast i ... Et trejdegradspolynomium er givet ved f(x)=x^3+bx^2+cx+d - desuden oplyses det at f(0)=-9 og at grafen har to vandrette tangenter x=-2 og x=0. Så skal jeg så finde tallene b, c og d. Kan godt finde d - hvordan finder jeg de andre tal?...
