Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17481 til 17500 af 33009
-
Ørkendannelse
ForumindlægHejsa. Vi har lige fået vores spørgsmål til NG eksamen. Et er spørgsmålene lyder: Hvorfor er der store ørkenområder i Nordafrika? bliver ørkenområderne større eller mindre? Hjælp :S -
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
matematik på b - lynkursus
ForumindlægHej Studieportals-mennesker, Jeg tænkte på om der er nogen, som har erfaring med lynkursus efter gymnasium med matematik på b-niveau? Hvis ja, hvordan fungerer det? Og det ser ud til at der er forskellige steder man kan søge - er der noget der kan anbefales? Og hvordan fungerer hele process... -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
Engelsk fejl i to sætninger hjælp.
ForumindlægIn a matter of two hours had she spend a lot of money gambling The child which parents died is living with his aunt He drives good so his driving inspector expect him to pass the driving test Hvad er fejlene i de tre sætninger, og hvad er det der er galt. på forhånd tak :) -
fald i snit
ForumindlægHej allesammen... har lige hørt en god nyhed, at snittene i de fleste uddannelser er faldet, f.eks. medicin er faldet fra 9,6 til 7,6 osv. jeg er lige kommet hjem fra ferie og har fået det at vide af en 3-4-5 forskellige personer, men ka ik finde noget om det på nettet. Er der nogen der kan bekræ... -
Motiveret ansøgning - Jordemoder
ForumindlægKære Alle Jeg er SSA og brænder for at blive jordemoder. Det er her jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive min motiveret ansøgning, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå i gang. Hvis der er nogen der har arfaring med at skrive motiveret ansøgning til jordemoder studie, jeg vil me... -
en lille opgave (:
Forumindlægheej allesammen, nogen der er søde at hjælpe mig med denne lille opgave (: - Synligt lys har frekvenser i intervallet fra 420 THz til 770 THz. a) Beregn energien af fotoner i lys med frekvensen 420 THz. Hvilken bølgelængde og farve har dette lys. B) beregn fotonenergien af fotoner i lys med frek... -
Reeksamen i gymnasiet?
ForumindlægSagen er simpelthen den, at jeg i 2.g (sidste år) afsluttede en eksamen med et 4-tal. Et 4-tal som skyldtes en del forskellige ting, og som nu resulterer i, at jeg mindst en gang om dagen tænker på den eksamen .... Jeg går nu i 3.g, og selvom mit snit ikke er dårligt, har jeg desværre ingen 1,03... -
afgav sin magt
Forumindlæghej er det rigtg at, overklassesstyre give magten fra sig eller retter sagt valgt at dele magten med de almindelig borgere? men så høre at de vile have magten igen i 500 tallet var der krig med perserriget, hvor athen lave en stærk flåde. er det rigtig forstået elller er det forkert, håber for ... -
Fysik opgave om elektron og He-ne laser
ForumindlægDen mindste energi, der skal tiløfres en elektron for at løsrive den fra zink ved stuetemperatur, er . Denne energi kaldes det fotoelektriske løsrivelsesarbejde for zink. a) En kvikslvlampe afgiver lys både i det synlige og det ultraviolette område. Hovedparten af lyset er ultraviolet med bølgel... -
Symmetrisk og ikke- symmetrisk sandsynlighedsfelt.
ForumindlægHej der ude ;) Jeg tænkte på om der var nogen dre ikke ville være søde at forklare mig forskellen på et Symmetrisk og ikke-symmetrisk sandsynlighedsfelt samt hvad stikprøve med og uden tilbagelægning helt præcist er? Jeg er meget i tvivl om diie begreber inden for sandsynlighedsregning. Mhv. Mi... -
Udregning af eksponentiel ligning vha. et kendt punkt og halvveringskonstanten
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik onsdag d. 16/6 og har lidt problemer! "Vis hvordan man finder ligningen for en eksponentiel sammenhæng ud fra et kendt punkt og halvveringskonstanten" Jeg er nogenlunde med på hvordan man finder a. Mit store spørgsmål er så bare... -
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
Klage over eksame
ForumindlægHej folkens, Jeg har idag været oppe i Matematik B Mundtlig eksamen. Jeg trak dette spørgsmål: 7. Vækstmodeller. Gør rede for, hvad der karakteriserer vækstmodellerne lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Du skal bl.a. komme ind på regneforskrifter for de tre typer. Jeg synes selv... -
Universitet giver lavere karakter
ForumindlægHey Jeg har ofte hørt at folk som starter på universitet får ofter en lavere karakter end de plejer på gymnasiet? Er der nogen som har oplevet det. Her tænker jeg blandt andet på at hvis en studerende fx fik 4 i gennemsnit på gymnasiet og når personen starter på en langvideregående udannelse så f... -
GSK! MATEMATIK!!
ForumindlægHej mennesker . :) Jeg har et spørgsmål . En jeg kender dumpede matematik A på gsk, er der mulighed for hun kan tage faget om på gsk igen? ? svar venligst takker -
it
Forumindlæghttp://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/naturvidenskabeligeuddannelser/matfyskemidatalogi/it.aspx Paa denne uddannelse hvad jeg kan jeg blive ?? Hvad kan jeg arbejde med ?? Jeg er meget interesseret i it, men jeg mangler mat B og Eng B Fys B og Samf B desvaerre.. Nogen der kan sige... -
Jeg er lige startet i 1.g, men jeg er ikke glad for mit gymnasium, skal jeg skifte?
ForumindlægHej allesammen, jeg er startet på en HHX, og jeg er ikke glad for skolen jeg går på, og hælder nu egentlig mere til en STX. Jeg skriver dette efter 1. Uge af grundforløbet. Min klasse er meget flinke, men jeg føler ikke jeg passer ind, og jeg trives heller ikke, der skal dog laves nye klasser om ...
