Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17501 til 17520 af 77388
-
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Gymnasiet - spørgsmål
ForumindlægHeeey skal starte i gymnasiet på mandag. Jeg har valgt linjen samfundsfag B, engelsk A, psykologi C Men jeg overvejer kraftigt at skifte studieretning allerede nu til biotek A, matematik A, fysik B, fordi jeg gerne vil være dyrlæge når jeg bliver ældre. er bare sygt bange for at jeg ikke ... -
gymnasiet
Forumindlægheeeij. jeg skal snart i gymnasiet, men jeg er lidt i tvivl om man kommer i en klasse, hvor alle har den samme retning? -
karakter givning...
ForumindlægEr der andre end mig der syns at gymnasie lærere ikke kan finde ud af at give karakterer!!?? Så siger de at de har 100 andre elever at give karakter til, men HALLO! Hvad kan jeg bruge det til!? IKKE en skid!!! Det går jo ud over den enkelte elev og hans eller hendes fremtid... Men næ nej det tænk... -
hvor meget skal der til for at bestå??
Forumindlægsom det lyder vil jeg lige høre, hvor meget der skal til for at bestå engelsk eksamen B-niveau 2.g?? med et 6 tal...kan man bestå med denne præstation:nogenlunde referatnogenlunde analyse: tema/budskabnogenlunde svag talende(sproglig kunnen)svag oversættelse af ekstemporal tekst -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er startet på en ingeniør-uddannelsen i denne uge og har allerede fundet ud af, at jeg har svært ved at følge med i det matematik vi bliver undervist i og så var det at jeg tænkte på jer kloge mennesker. Lige nu er det trigonometriske funktioner og jeg vil spørge jer, om d... -
Fotografisk hukommelse
ForumindlægMin lærer har givet mig en opgave: "Jeg huske de første 100 decimaler af tallet pi 3,1415.." Hvordan skal jeg gribe dette problem an? -
dansk årsprøve; min still
ForumindlægHej med jer.. her er min stil fra årsprøven, nogen der kan bedømme den? god ? dårlig ? og hvad vil i give i karktere? essay om følelse eller fornuft..Følelse eller fornuft ? For lidt siden sad jeg her foran min computer aldeles blottet for inspiration, vel vidende om at dette essay skulle skrives... -
12-tals tricks!
ForumindlægHejsa (: Jeg er ved at have sådan (nogenlunde) styr på min fysikeksamen på onsdag - men skal lige høre alle jer kloge mennesker om I ikke har sagt eller lavet et forsøg, der bare fik jer op at ringe i den høje ende af karakterskalen. Kommer gerne med nogle fif, eller tricks til hvordan man kan s... -
HVIS JEG VAR UNDERVISNINGSMINISER VILLE ALT VÆRE ANDERLEDEST FOR DEM DER VED HVAD DE VIL
ForumindlægHvis jeg var undervisningsminister, ville jeg sørge for at dem, der ved, hvad de vil med deres liv uddannelses -og jobmæssigt, skulle have mulighed for efter endt folkeskole at sætte deres egen undervisning sammen. Det skulle være sådan, at for den der f.eks gerne ville være lære og undervise i..... -
God nok til HTX?
ForumindlægHejsa! Mit navn er Anders og jeg går i 8. klasse på en privatskole i Aarhus. Her for et par uger siden var min klasse og jeg (sammen med vores forældre) til et ret stort uddannelse-retnings-kursus (kan ikke huske hvad det hed) Vi fik fortalt om de forskellige studieretninger man kunne vælge. Je... -
hjællllllllp!!!!!!!
Forumindlægkan i fortælle mig om hvad radioaktivitet er? fordi jeg skal op til min fysik eksame imorgen og ville rigtig gerne vide hvad det er præcist.. mit spørgesmål jeg skal svare på er nemlig: " Forurening med radioaktivitet"! det haster så håber i kan forklare mig det. hurtigts muligt. på for... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, ville bare lige bare lige høre om nogen gad at rette min oversættelse :)Oversæt:1. Mor er gået i byen.2. Far har havde lavet middagsmad.3. Han spurgte, om filmen var begyndt.4. Har du læst avisen?5. Albert havde skrevet en god bog.6. Han har altid boet i Australien.7. Hjælp! Barnet er faldet... -
Efterskole?
ForumindlægHej. Er der nogle der her erfaringer med efterskole? jeg går i 8. klasse nu, og alle mine venner er i gang med at kigge på forskellige efterskoler. jeg ved ikke om det er noget for mig. Jeg har talt med nogle mennesker om det, og jeg har fået meget forskellige svar. Nogle mener at det er lidt a... -
Dansk {[Årsprøve{]
ForumindlægHejNogen der ved hvad sidste års dansk syge eksamen var? Altså skriftlig dansk!.. -
The wave
ForumindlægHej nogen der har læst bogen eller set filmen? Har brug for lidt inputs, fx med hvad central karakterene hedder.Jeg kender godt handlingen, altså at en lærer bliver så grebet og fascineret over hvordan hitler kunne få så mange mennesker med sig. Så meget, at han selv begynder ar "lege" ... -
Hvordan er undervisningsmiljøet på universitetet?
ForumindlægKunne godt tænke mig, at vide hvordan man bliver undervist på et universitet? Altså har man en klasse? Er man alene? Skal man selv stå til ansvar for at lære noget osv? På forhånd tak -
Må jeg tage GSK?
ForumindlægHej Jeg har idag afsluttet mit første år på HF i en klasse, men står lidt i et dilemma. Foruden min fulde HF er mine tilvalgte fag spansk 0-B samt matematik B. Som valgfrit fag det første halve år af 1. HF har jeg haft billedkunst, som jeg ikke fandt interessant. Jeg vil derfor ikke gå op ...
