Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17501 til 17520 af 31730
-
Bernoullis ligning
ForumindlægDer er givet et billed af et pitot rør. Skal bruge Bernoullis ligning til at vise at luftens hastighed relativ til vingen er givet ved: v = √(2*Δp / p) vi har bernoullis ligning: p + ½pv^2 + pgh = konstant kan ikk se hvordan jeg kommer videre.. håber i kan hjælpe (: -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
Hjælp!!!
ForumindlægHej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :) -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Er der nogen der ved?
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(: -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
Den procentvise ændring.
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål om hvordan finder man ud af hvad den procentvise ændring er. Jeg skal lave en opgave hvor jeg har et skema og så skal jeg regne ud hvad ændringen er. Mit basisår er 1980 som i dette tilfælde er 38. Så er tallet for 1990 2187. Hvordan finder jeg ud af hvad ændringen ... -
studieretning
ForumindlægHvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;) -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Antal Ansøgninger?
ForumindlægHej Kan jeg slippe afsted med kun at sende 1 ansøgning? eller er det vildt dumt? -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
f(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? og hvad kan man bruge funktionen til.
Forumindlægf(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? "har nogen en overskuelig liste, eller kan huske det i hovedet" og hvad kan man bruge funktionen til sådan grundlæggende? -
Reducering.
Forumindlægnogle som kan hjælpe med denne opgave?: Reducer mest muligt: 2a*4+a-3a.. -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal løse denne opgave: Om en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X≤10)=0.25 samt at P(X≤20)=0.75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. Jeg har forsøgt at løse ligningssystemet (billedet), men får fejl. Er der nogen, som vil være søde at hjælpe mig? :-) -
Sammenhæng mellem frekvens og procent?
ForumindlægHej derude! Er der nogen er jer, som ved hvad sammenhængen mellem frekvens og procent er? :-)
