Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17521 til 17540 af 33009
-
Andengradsligning
ForumindlægHej Jeg har problemer med den her andengradsligning: x^2+2x-2=0 Jeg kan se på grafen, at den har løsningerne x=1 og x=-3 Men hvis jeg bruger nulreglen, så går det hele bare totalt i stå: x^2+2x-2=0 x(x+2-2/x)=0 x= 0 eller x+2-2/x=0, hvor den sidste liging ikke kan løses, siger min lommeregner. Wh... -
Michael Strunge Digt! Lidt hjælp tak! :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal op i mundtlig dansk på onsdag. Jeg har trukket emnet der hedder: "Fra de vilde firsere - og mod et nyt århundrede, Ikonet: Michael Strunge. Hertil har jeg valgt at mit eksamsoplæg skulle være et af hans digt der hedder "Det er ved at komme ... -
eksponentiel udvikling
ForumindlægEn eksponentiel udvikling har regne forskriften f(x) = b * a^x Det oplyses at : f(-2) = (1/18 ) og f(4) = ( 81/2) a. Bestem regne forskriften for f b. løs ligningen f(x)=54 A. (81/2)/1/(1/18) = B*a^4 / B*a^-2 = a^2 a^2 = 729 a = 27 ( 81/2) = B * 27 ^4 B= 81/2) / 27^4 = 0,0000762079 * 27^x e... -
Tilblivelsen af formlen for binomialfordeling
ForumindlægHej alle. Håber I kan hjælpe mig! Sidder med opgaverne til mundtlig matematik B eksamen på STX, hvor jeg skal gøre rede for tilblivelsen af binomialfordelings-formlen: P(x=r)=K(n,r)*p^r*(1-p)^n-r Og jeg aner virkelig ikke, hvordan man er nået frem til denne formel! Generelt har jeg svært ved ... -
x^2-test
ForumindlægHej Studieportalen :)) Jeg skal op til mundtlig matematik eksamenen , og kan ikke besvare en af spørgsmålene da jeg ikke har afleveret rapporten.... Er der nogen som gider at fortælle mig hvordan man laver en x2-test , på en forståelig måde? I vil gøre mig en meget stor hjælp! :)) PÅ FORHÅND M... -
Forbedring af karakter
ForumindlægHej Studieportal, Jeg er lige gået til sommerferie, efter at have afsluttet 2.G på HTX Lyngby. Jeg har afsluttet mit Matematik B med 4 i både skriftlig, og mundtligt. Nu har jeg så været inde og kigge på den uddannelse, som jeg godt kunne tænke mig efter gymnasiet, og har desværre fundet ud af,... -
Løs grafisk ligningen
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave, hvor jeg slal løse ligningen grafisk. Det har jeg også gjort, men vil også gerne beregne den som en andengradsligning, men det er lang tid siden at jeg har arbejdet med andengradsligninger, så jeg kan ikke huske det. Ligningen er: x^2+1=-x+3 Er der nogen som kan hjælpe? -
medicin
ForumindlægHej Jeg venter spændt på den dag hvor vi langt om længe kan se adgangskvotienterne for i år. Der er nok mange der ligesom mig venter på snittet til de forskellige uddannelser. Jeg selv har søgt medicin med et samlet snit på 10,1. Ingen ved hvad adgangskvotienterne bliver i år, men jeg synes at ... -
Fliser dimensioner
ForumindlægHvordan tegnes fliser på 30x30 cm med tykkelse på 5 cm. Er der nogen der kan illustrere det for mig? Jeg har tegnet det sådan her men har fået af vide at det er forkert. Hvad er det jeg gør forkert? -
Lineær regression
ForumindlægNogle der kan hjælpe med spørgsmål b? Jeg har lavet de andre -
Forskelle og fordomme mellem HHX og STX
ForumindlægHej. Vi er igang med at lave et projekt i engelsk for at finde ud af mere om subkulturen danske unge har i henholdsvis HHX og STX. Hvis i har nogle svar på spørgsmålene ku det være nice ;) ALLE må svare. Gerne også nogle der ikke går i enten HHX eller STX. Det skal lige siges at vi er en grup... -
Hvordan aflæses b og a værdien
ForumindlægHej Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med af finde a værdien i denne graf, det vil være en kæmpe hjælp, da jeg ikke er helt sikker på hvordan man gør. -
AKUT HJÆLP - FUNKTIONER OPGAVE
ForumindlægJeg har AKUT brug for hjælp til denne opgave: Givet fire funktioner f, g, h og k med forskrifterne: f(x)=2x-8, g(x)=-x2+5x+6, h(x)=ln(x), k(x)=√x Bestem nu følgende funktioner: a. f-1(x) b. (k·g)(x) c. (g·h)(x) d. (g-k)(x) e. ... -
Bioanalytiker
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man bliver BIOANALYTIKER og hvor højt gennemsnit man skal have for at bliver. Hvilke fag skal man have for at blive det. Jeg ønsker at blive bioanalytiker fordi jeg brænder meget for BIOLOGI og vil yde noget for samfundet :) er der stor chance, hvis jeg nu ikk... -
Hvor meget kan afgans-gennemsnit ændre sig hvert år?
ForumindlægHej, Jeg laver IB i Polen og kunne godt tænke mig at studerer Dansk eller Litteraturvidenskab på KU, fordi min far er Dansker. Dog ved jeg ikke hvordan andgangs-gennemsniten ændrer sig hvert år. Jeg læste på KU's hjemmeside at det kan ændre sig meget og kunne se at for fire eller fem og side... -
Stx eller hhx?
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse, og har valgt at starte på hhx næste år. Jeg har dog altid tænkt, at jeg gerne ville på stx, men jeg skiftede mening i sidste øjeblik. Derfor er jeg virkelig blevet i tvivl om det er det rette valg. Jeg havde aldrig før sat mig ind i, hvad hhx var, og derfor havde jeg al... -
Bølgelængde af udsendt lys
ForumindlægI en 10 W lysdiode udsendes fotoner i forbindelse med overgange fra en energitilstand til en anden. Energiforskellen er på 0,315 aJ. Jeg skal beregne bølgelængden af det udsendte lys. Help? -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
dansk eksamen: hvordan foregår det?
Forumindlæghej hvordan foregår en dansk mundlig eksamen? Hvad kan man trække? Hvis man trækker fx. reklamer- hvad gør man? analyserer man den eller hvad? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig :) -
funktion forskrift
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne opgave - særligt opgave a. Jeg har forsøgt at indsætte 0 på x's plads i funktionen og løse ligningen, men det er ikke korret. Hvordan løser jeg opgave? Det er vel ikke bare at se på figuren, hvor jeg kan se, at når x=0 (år 2001), så er f(x)=76,7 eller hvorda...
