Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17521 til 17540 af 92586
-
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har her en delopgave som jeg er gået i stå ved, den lyder sådan her: Et stort passagerfly på 465 ton flyver i 10 km højde med 1000 km / t a) hvor meget potentiel energi har motorerne tilført flyet for at løfte det 10 km Ved ikke helt hvordan opgaven skal løses, men jeg har mit bud, men d... -
Overvejer at skifte gym
ForumindlægHejsa! Jeg er en pige der lige har afsluttet grundforløbet på mit gymnasie. Jeg startede ud i en rigtig god klasse, og er meget ked af over at vi er blevet splittet, men det er en mindre detalje. Mit store problem er at, for det første, er den studieretning jeg havde valgt som første priotet ik... -
Farvekombinationer
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematikopgave, som lyder: Jonas er med i en gøglergruppe og vil købe sit eget udstyr. Han har besluttet at købe 3 Europe kegler, men han overvejer, hvor de tre kegler skal se ud. Han kan vælge en gul kegle, en grøn kegle og en blå kegle. Hvilke farvekombinationer ... -
Erhvervsjura
ForumindlægHej! Måske ikk lige det rigtige sted at oprette dette, men prøver. Jeg skal starte på Erhvervsjura i den finansielle sektor nu her. Jeg vil høre om nogle skulle have noter, opgaver osv. liggende? Da sværhedsgraden på faget er høj og tiden til indlæring er kort vil det være en stor hjælp :). Mvh. -
Oversættelse
ForumindlægIngen lytter hvis alle taler. Denne udsagn får jeg når jeg ser på sætningen: Ax(T(x))⇒¬Ax(L(x)). Men hvis jeg læser det på en lidt anden måde, får jeg således: ¬Ax(T(x))⇒Ax(L(x)) ¬Ax(L(x))⇒Ax(T(x)) Nogen der kan bekræfte hvilken der er den rigtige? -
FSA DANSK- hvordan gik det for jer?
Forumindlæghej, jeg vil bare lige høre hvad I synes om læse og retstaving i dag? Og stavede I ordet 7-årig, eller 7 årig? -
asymptoter :(
ForumindlægHalløsa dér!HVordan bestemmer jeg asymptoterne til flg. graf:f(x) = 10-x/x², x>0Fatter......God weekend!! -
funktion
Forumindlæghar brug for hjælp til dette: funktionen f er givet ved f(x)=x+4 grafen for funktionen g går gennem punktet (3,4) og har en hældningskoefficienten -2 Tegn grafen for hver af funktionerne f og g -
Essay
ForumindlægNogle der vil kigge dette igennem for evt store brølere? :) I opgave 2 skal vi beskrive hvorfor, sådan en myte som pygmalionmyten stadig er populær, har lidt svært ved at komme på noget, skriv endelig hvis du har en idé :) På forhånd tak 1. People meets and fall in love. When you are in love yo... -
Supplering
ForumindlægJeg skal supplere Matematik A og Kemi B, så jeg vil gerne spørge om, man både kommer op i skr. og mdt. eller hvordan foregår eksamen? -
Tysk i 8.?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til at springe 8. klasse over her ved sommerferieskiftet, hvilket jeg er glad for, dog skal jeg læse op på 8. klasses pensum i tysk, da mine kommende klassekammerater ellers ville have haft over dobbelt så mange lektioner end mig. Så jeg ville vide, hvad bliver der i stor... -
Årskarakter...
Forumindlæghej..Jeg er så ked af det.. det er pga. min årskarakter der kun ligger på 6,8. Hvad skal jeg gøre for at får den op? Jeg er så bange for, at jeg vil får lav gennemsnit, så jeg ikke kan får min studentereksamen. Desuden bliver min dansk lærer ved med at dumpe mig, selvom jeg svarer hende på alt hu... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
engelske sætninger
Forumindlæger der nogen som lige vil bruge lidt tid på at rette følgende sætninger. er i tvivl hvor ofte jeg skal bruge that. og hvornår the foran navneord, der er muligvis også andet.først skriver jeg sætningerne på dansk.1. Konen ønskede, at han skulle komme tilbage.2. Kidnapperne fik gidslet til at spise... -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
^?
ForumindlægHvad vil denne tegn sige i matematik-verdenen; ^? -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej!Hvordan foregår en MUndtlig matematik eksamen`?? -
Pythagoræerne
ForumindlægHvad var pythagoræernes syn på matematik og tal??? -
Engelsk eksamen, hvor'n gik det?
ForumindlægHey. Vil bare lige høre hvordan det gik til jeres engelsk eksamen?Personligt syntes jeg den var rimeligt svær! og alle de fucking fulge!Skrev i at hovedpersonen var en han eller hun? Jeg kom selv frem til en hun!Men nåede IKKE at rette!! -
cosh(x)
ForumindlægHej alle jeg har en opgave der lyder således: Det oplyses at længden af grafen for f fra (a,f(a)) til (b,f(b)) er givet ved: a∫b(1+f'(x)2 dx Beregn en formel for længden af grafen for cosh(x) fra (a,f(a)) til (b,f(b)). Jeg håber, at der er en der vil hjælpe. Jeg brugt et stykk...
