Generelt

Overvejer at skifte gym

14. november 2017 af Lotus15 (Slettet)

Hejsa!

Jeg er en pige der lige har afsluttet grundforløbet på mit gymnasie. Jeg startede ud i en rigtig god klasse, og er meget ked af over at vi er blevet splittet, men det er en mindre detalje.

Mit store problem er at, for det første, er den studieretning jeg havde valgt som første priotet ikke blevet oprettet, og er derfor er jeg kommet på min anden priotet. Hvilket jeg er meget ærgelig over.

Derudover føler jeg mig ikke tilpas i min nye klasse. Jeg føler at jeg er den eneste der har en faglig interesse, og faktisk gider at engagere mig i undervisningen.

Dog har jeg kun gået i klassen i næsten 2 uger, så føler at det er meget tidligt at tage en beslutning vedr. hvordan mine klassekammerater er, da jeg jo ikke kender dem.

Og den linje jeg har fået (mat A, Fysik B, kemi B) minder meget om den jeg skulle have haft (Biotek A, Mat A Fysik B). Dog havde jeg glædet mig rigtig meget til at få biotek.

Så er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. november 2017 af iLaTeX (Slettet)

Da jeg startede i 1.g var jeg også den eneste, som var fagligt engageret. Til dels stadigvæk. Dog er det faktisk lidt af en fordel, da du skiller dig ud af mængden, og kan få højere karakterer ;)

Tro mig; du kommer til at lære dine klassekammerater bedre at kende. Hvis blot du åbner dig op, går hen til dem, og prøver at være en del af fællesskabet.

Jeg synes det ville være synd, hvis du skulle starte forfra med en helt anden klasse, hvis der i virkeligheden ikke er de store kvæler med den nuværende klasse (bortset fra nogle enkelte uengagerede elever).


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. november 2017 af guzbak

Giv det lidt tid og ellers så prøv at tage til en samtale med en studievejleder, de plejer at være gode til at håndtere den slags studietvivl.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Overvejer at skifte gym

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.