Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17561 til 17580 af 23766
-
opfriskning af n,m,M,V,c?
ForumindlægSagen er den, at jeg knap kan huske de dumme tal man sætter ind i et skema, så som n, m, M c,V, ( er der fler., kan ærlig talt ikke huske det, noget være øv ) n = stofmængde? m = massen? M = Molmasse? V = volumen c = koncentration? anyway jeg kan ikke huske det, det er temmelig lang tid siden j... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Mikro og makrotilstande - beregn afstand.
ForumindlægTil opgaven hører der et vedhæftede billede med: I denne simple polymermodel er der en mikrotilstand med energi lig 0, og fire mikrotilstande med energi lig . "Hoved-til-hale" afstanden for mikrotilstanden er: L1 = 2.0 Å, L2 = 5.0 Å, L3 = 6.0 Å, L4 = 3.0 Å, L5 = 3.0 Å Hvad er gennems... -
Syre - Base
ForumindlægHej! Hvordan ville I definere: - En stærk syre. - En svag syre. - En stærk base. -En svag base. Håber i vil svare hurtigst muligt (: - Tak (: -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
Ellipsens ligning
ForumindlægHejsa.. Hvordan kan man bruge ellipsens ligning i det praktiske? Jeg ved at jeg skal kende den lille - og storakse, men hvordan finder jeg p(x,y) i det virkelige univers? Hvis man nu eksempelvis skal bestemme om mars' bane er en ellipseformet, altså P(x,y) ligger på dens geometr... -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægNu har jeg surfet en del rundt på nettet og jeg kan ikke læse mig frem til hvad IONFORM er! Er der nogen der vil formulere det ordentligt for mig? Det ville være en utrolig stor hjælp! Det ville være super fedt, hvis I gad at give nogen eksempler med Natrium, Magnesium og Chlor :-) På fo... -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
Hvorfor negativ?
ForumindlægIfølge Niels Bohr er energien i den n’te stationære bane er givet ved: E_n = - hcR / n^2 Men hvorfor er den negativ? Min lærer nævnte noget med, at der er binding mellem kernen og elektronen. Det giver bare ikke helt mening. -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Modsat acceleration
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklarer mig udtrykket "modsat acceleration" ift. en tennis serv/bolds banekurve gennem luften? Som jeg forstår det så betyder acceleration: hastighedsændring over tid. Modsatrettet acceleration må så være det samme som negativ acceleration...?.. Så en... -
PROBLEM HJÆLP!!
ForumindlægHej jeg har et stort problem fordi jeg har prøvet at bruge excel til at beregne en opgave og det går bare ikke. Jeg prøver at plotte nogle data ind for derefter at tilføje en tendenslinje, og finde værdierne a og b og jeg får ikke to værdier men en når jeg vælger at se ligningen i excel. ... -
FREMTID, ØNSKE, LIV
ForumindlægHeeY folkens!;) Hva R det i ønsker mest i denNe verdN?! ElleR retteRe sagt hvordan en freMtid ønskeR i JeR?!:D BARE SPÆNDT:P -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Lasersvejsning
ForumindlægJeg har følgende viden: Laser som lyser med effekten 12 kW Nyttevirkningen er 11% Stålplader med tykkelsen 12, 0mm skal svejses sammen et område på 2,0mm langs hver af de to kanter på pladerne skal smeltes helt igennem Pladernes temperatur er 20 grader, før svejsningen Laseren har en bredde på 4... -
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej Kan man godt beregne tyngdekraftens arbejde i dette forsøg: Grunden til jeg spørger er, at bolden ikke tilbagelægger strækningen h, da hvert hop, bliver mindre -
Hvad er en student uden sin hue
ForumindlægSvar: Sandsynligvis en person, der ikke kan skjule tomheden.
