Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17561 til 17580 af 119569
-
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
pythagoras sætning
ForumindlægJeg er igang med at skrive nogle noter ind og er stødt ind på noget Vi har en retvinklet trekant, hvor der er blevet oplyst at den ene katete er 15 cm og hypotenusen er på 17cm. Hvordan beregner jeg så den anden katete? :-) Det ville være en stor hjælp, hvis jeg fik noget hjælp! -
Terminsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i engelsk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler ... -
To funktioner
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har siddet og regnet denne opgave, men jeg er gået lidt i stå. To funktioner f og g er givet ved: f(x)=12 * kvadratroden af x g(x)=x^2-7x+18 Graferne for f og g afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) løs ligningen f(x)=g(x) b) Bestem arealet... -
Har jeg bestået?
ForumindlægHey jeg sidder her og tripper. Fik 4 i skriftlig matematik på C-niveau, og 4 i mundtlig på C-niveau, altså i mine årskarakterer I 2.g fik jeg kun 02 mundtligt på b-niveau, og 00 skriftligt! Endvidere var jeg oppe til skriftlig eksamen på B-niveau hvor jeg fik 00? er jeg bestået eller hvad?... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej der, er gået fast i en del opgave i matematik: Opstil en vektorfunktion for den rette linie, der går gennem punkterne A(-6;-2) og B(7;3) Nogen der vil hjælpe lidt? På forhånd tak. -
Bioteknologi eller biologi
ForumindlægPå STX, hvor lærer man så mest om anatomi, hvilket fag; bioteknologi eller biologi? Nogle der har en af de to fag på A, som kan fortælle lidt omkring det? -
Fremskrivningsfaktor og vækstrate.
ForumindlægJeg har 2 opgaver i min matematikaflevering, hvor der bliver stillet de præcis samme spørgsmål, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare på dem. Opgave 3 En eksponentialfunktion er givet ved f(x) = 3*1,09^x. a) Gør rede for, hvad fremskrivningsfaktoren fortæller om ændringen i f(x). b) Gør r... -
bevis for cosinus
Forumindlægnogen der kan et bevis for cosinus eller ved hvor man kan finde det henne? -
Induktion
ForumindlægHvad er matematik induktion og hvordan bruger man det? -
Gælder mit eksamensbevis, selvom jeg har dumpet matA?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med HTX sidste år, hvor jeg gik på en linje som hed Mat A og IT B. Nu hvor jeg sidder og skal søge videregående udannelse, har jeg blandt andet fået svar fra et universitet som skriver at jeg ikke møder kravene som er Mat B. Jeg bestod matematik i 2.g men ikke i 3.g. Jeg er d... -
Sammensat funktion
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, som lyder på: En sammensat funktion h(x)=f(g(x)) er givet ved h(x)=1/4x-8, hvor x IKKE må være lig med 2. a) Bestem forskriften for to funktioner f og g, som h kan være sammensat af. b) Bestem f(1) c) Bestem f(g(3)). Jeg har svært ved sammensatte funkt... -
Hvilken karakter tæller?
ForumindlægJeg er igang med at tage STX, men har fortrudt jeg ikke valgte HHX. Jeg er så langt nu at jeg ikke gider at starte forfra så har valgt jeg tager det på 6 måneder når jeg er færdig med STX, men mit spørgsmål er så hvilken årskarakter tæller når jeg skal søge ind på mit nye studie? Tak på forhånd -
HJÆLP til analytisk plangeometri!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at huske formelen for at finde afstanden mellem et punkt og en ligning: y=a*x+b Her er opgaven: Find afstanden fra punktet P(4,8) til linjen L med ligning y=3x+2. Håber i ka hjælp.! -
Sporlængde af CD
ForumindlægHej alle sammen :) Ja, jeg sidder lige og kigger mine noter igennem og forstår ikke hvad jeg selv har skrevet!? Hvordan regner man bølgelængden λ ud? Og er der nogen der kan regne ud, hvilken formel jeg har brugt her? : tan-1(114) / 241 = 25,32º Jeg har været så dum ikke at skrive fo... -
Notatpapir
Forumindlæghar nu været til to eksamener, hvor læren ved afslutningen har bedt om mine notatpairer, har tænkt på om disse egentlig indgår i bedømmelsen? -
Funktioner
ForumindlægJeg har en opgave, der ser således ud: Opgave 1: Sammenhængen mellem længden af en bestemt fjeder, x (den kan trykkes sammen og trækkes ud) og dennes potentielle energi, Epot er bestemt til at være: E (x) = 2x2 -12x +18 pot a) Bestem toppunktet. b) Hvornår er den potentielle e... -
vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a = (t, t+1) og b = (-t, t+1) hvor t er et tal. Bestem for t=2 arealet af det parallellogram, der udspændes af vektorerne a og b. Er lidt i tvivl hvad jeg skal gøre, da man jo kun kan tage krydsproduktet af to vektorer i rummet... -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk...
