Studievejledning

Gælder mit eksamensbevis, selvom jeg har dumpet matA?

01. april 2020 af Maria1221

Hej

Jeg blev færdig med HTX sidste år, hvor jeg gik på en linje som hed Mat A og IT B. Nu hvor jeg sidder og skal søge videregående udannelse, har jeg blandt andet fået svar fra et universitet som skriver at jeg ikke møder kravene som er Mat B. Jeg bestod matematik i 2.g men ikke i 3.g. Jeg er defor i tvivl om jeg har det på B niveau eller slet ikke har matematik. Desuden har jeg hørt at man skal bestå fagene på ens studieretning for at overhovedet kunne bestå gymnasiet, derfor er jeg nu også kommet i tvivl om mit eksamsbevis overhovedet gælder. Jeg hørte intet fra den HTX jeg gik på, og tænkte derfor ikke at noget var galt.

mvh fortvivlede mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2020 af Moderatoren

Hvis de skriver, at du ikke har Mat B, så har du nok ikke bestået det – Hvad står der på eksamensbeviset?

Jo, dit eksamensbevis gælder!


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. april 2020 af Moderatoren

Og eftersom, at du sikkert fik hue på, eksamensbevis osv. så har du vist også bestået gymnasiet :)


Svar #3
01. april 2020 af Maria1221

Mange Tak for svar
På eksamensbeviset står bare: mat A, karakter 00

Brugbart svar (0)

Svar #4
01. april 2020 af Moderatoren

Yes, så har du desværre ikke bestået matematik.

Du kan måske i stedet læse Mat B som enkeltfag?


Svar #5
01. april 2020 af Maria1221

Jeg prøver at hører nogle af de steder der tilbyder suppleringsfag og enkelt fag ad, for at hører om hvordan det fungere. med om jeg skal læse mat A om igen eller om jeg kan nøjes med at tage mat B. 

Tak for hjælpen :)


Skriv et svar til: Gælder mit eksamensbevis, selvom jeg har dumpet matA?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.