Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17581 til 17600 af 32066
-
Klogt hoved eller pauseklovn?
ForumindlægHvordan undgår vi, at en bruger som hr. Sheaf ustandselig korrigerer folk, hvor der ikke er noget at korrigere, at han bringer forvirring ind på netportalen, så spørgerne bliver forvirrede i stedet for at blive klogere, og hvordan får vi en sober tone i debatten? Jeg vil kraftigt opfordre til 1) ... -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
funktion- igen:-(
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=e^x-6*ln(x) Beregn hældnigskoefficienten for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) Nogen der kan hjælpe? -
haster meget tre-trinsregel
Forumindlægbestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Projektion i rummet
ForumindlægJeg har en opgave, hvor der er givet tre punkter: A(1,-3.2) B(4,-3,1) C(4,5,-3) Jeg skal udregne AB's projektion på AC. Jeg har tænkt følgende.. OA + AB = OB <=> AB = OB-AB AB = (3,0,-1) OA + AC = OC <=> AC = OC-OA AC = (3,8,-5) Så har jeg sagt: ((AB*AC)/(|AC|^2))*AC = (0.1... -
Logaritmefunktioner og eksponentielle ligninger.
ForumindlægJeg har en del af et eksamenspørgsmål der lyder: Forklar, hvordan eksponentielle ligninger kan løses ved hjælp af logaritmefunktioner. jef kan godt se at det virker og kan sagtens regne med det, men jeg ved ikke HVORFOR det er som det er. -
potensregler?
ForumindlægEr der nogen som kan nævne mig potensreglerne? -
Student
Forumindlægspørgsmål nr. 1: Jeg har valgt ikke at ville være student i år, fordi jeg ved, at jeg enten dumper eller kommer ud med et elendigt genemsnit, som jeg så skal hænge på resten af livet. Er det nødvendigt at dukke op til eksamnerne, eller skal jeg bare tage over til studievejlederen og sige til ham,... -
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)? -
Tysk C-niveau
Forumindlægdet er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ??? -
omvendt kradratsætning
ForumindlægHej! Jeg er lige begyndt på STX, og vi har fået en opgave, hvor kvadratsætningerne skal bruges 'modsat'. Jeg kender godt reglerne, men har lidt startvanskeligheder :) Ville være glad for lidt hjælp (: x^2 - 4x + 4 = ? På forhånd tak -
søger hjælp
Forumindlægreducer (S-T)(S+T)-(S+T)^2 +2ST vil meget gerne have hjælp -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Hvilken ligning?
ForumindlægKan nogen forklare hvilken form for ligning dette er: 2x+6=5•(x-3) ? Altså når der er to x'ere.. -
Ligninger med paranteser
ForumindlægEr der nogle der vil forklare mig hvordan man regner sådan nogle ligninger ud? (2a-b) - (a-8b)
