Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17621 til 17640 af 25375
-
Annuitetslån
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave med følgende tal, som jeg skal beregne, men jeg kan ikke finde ud af, hvilken formel jeg skal bruge. Her er tallene: Opgave 1: Hovedstol: 50.000. Stiftelsesomkostninger: 1000. Årlig rente: 9%. Løbetid: 5 år. Terminer pr. år: 4. Opgave 2: ... -
Statistik på rational choice teori?!
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med et link e.lign. til en statistik, der viser, at folk vælger efter rational choice-teorien?! Kan slet ikke finde noget, men man må jo have lavet den teori på baggrund af et eller andet! -
Gi mig Danmark tilbage- Forklaring på en sætning
ForumindlægGod aften sidder lige her og analysere Natasja's sang "Gi mig Danmark tilbage", men er faldet over en sætning/ordspil(?), som jeg ikke helt forstår. Er nået til vers 2: Jeg kan se det ske, det’ ak det’ ve. Det’ Satan og han lægger kræfterne... -
Atom
ForumindlægHej. Hvordan laver man en disposition, hvis man skal tale om atomfysik, altså om stråling, atomer generelt ? -
Mundtlig eksamen i morgen - HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med disse tre spørsmål? Har lavet den første, men hvis det er forkert, så sig endelig til! 3. Kønscelledannelse og kromosomsygdomme Med inddragelse af de vedlagte bilag skal du: • Redegøre for kønscelledannelsen (meiosen) hos mennesket og forklare hvordan meiose... -
Nedarvningsmønstre (Spændende)
ForumindlægHejsa :). Kunne det tænkes, at der er en sød sjæl derude, som vil forklare mig, hvad der menes med denne biologi-eksamens spørgsmål? - diskutere betydningen af at kende til nedarvningsmønstre Tak på forhånd! :) -
Oversættelse - rettelse ;)
ForumindlægHey Folks! Har vedlagt øvelse 3 som er en oversættelse. I må meget gerne kigge på den og evt komme med kommentarer eller rettelser ;) Øvelse 3 Oversæt følgende tekst til spansk. Spansk mode sælges i dag mange steder i verden og spanske designere er kendte og beundrede. Den første spanske modeskab... -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
Fejlsætning med "an architect" - forklaring hvorfor?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og laver en engelsksætning og har fundet ud af, hvordan den skal omskrives. Wrong: I have always thought that it must be an extremely interesting job to be architect. Correct: I have always thought that it must be an extremely interesting job to be an architect. Der mangler al... -
rodmorfem forklaring
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare mig tydeligt, hvad rodmorfemer er? Forstår det simpelthen bare ikke. -
????
ForumindlægNogen der har læst "Bid" af Rikke Schubart -
Mellemkrigstiden
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med en disposition til perioden mellemkrigstiden. Det er den litterære og kunstneriske del jeg leder efter. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Ligninger med flere ubekendte/matematiske gåder
ForumindlægHej =) Jeg har længe tænkt over hvordan man løser nogle af de der irreterende matematiske gåder. Det er typisk sådan at du får en række informationer, og så burde man være i stand til at finde et svar, ved hjælp af at reducere? Jeg tager en lettere en som eksempel: (synes dog ikke, at den er h... -
Aktiv og passiv dødshjælp
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive en 10-15 siders opgave om aktiv og passiv dødshjælp, jeg vil meget gerne høre hvad i syntes om den debat, er i for eller imod og også gerne hvorfor. Jeg vil bruge nogen hvis ikke alle af jeres svar, da der jo er sådan en stor dabat om dette emne. Syntes i man skal ... -
Fætter kusine ægteskab
ForumindlægHey alle nogen der ved hvordan fætter kusine ægteskaberne biologisk set ville være? Altså tænker på mendels principper lige nu :) -
Karakter bedømmelse
ForumindlægØnsker jeres erfaring med at klage over en karakter. Nogen der har haft held med det? Sagen er, jeg har fået en 00 i en skriftlig test, og jeg er enig i, at den indeholder nogle fejl. Men jf. UVM beskrivelse af hvad 02 gives for. Mener jeg bestemt min opgave lever op til de krav. Ser frem til a... -
Udeblevet brev.
ForumindlægHej alle. Jeg har søgt ind på København universitet. Ifølge adgangskvotienten ser det ud til at jeg sagtens kan komme ind på studiet, men alligevel har jeg slet ikke modtaget noget brev i dag. Jeg har snakket med Post Danmark, som siger at mange ikke har modtaget deres brev. De har fra universi... -
Macbook air eller pro?
ForumindlægJa jeg står her og er i tvivl om valget skal være en macbook air eller pro? Jeg går i 1.g og vil primært bruge den til gymnasiet, youtube, skype osv. Men jeg ser at pro har mere diskplads end air og den har også et diskdrev. Mens air er meget tynd og lettere at bære på rundt i skolen? Hvilken ... -
bi-og ledsætning
Forumindlægskal der ikke komma,hvis en bi- kommer før en ledsætning? Tak på forhånd -
sub. integral
ForumindlægJeg har følgende opg som jeg ikke helt kan huske hvordan løses der er et hav af dem så hvis nogen kan vise hvordan denne løses kan jeg sagtens løse resten har bare glemt det og vi har desværre ingen bøger i matematik (3g) pga skybrud -.-. 3/x+4 dx. t=x+4 t' er 1. Kan ik venligst hjælpe ...
