Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17641 til 17660 af 52678
-
Vektorer i 3D
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en opgave, jeg har svært ved at forstå. Håber en af jer kan hjælpe mig med at komme i gang. Tak Opg. Siderne i en trekant ligger på linjerne med ligningerne m1= x-y = 9 , m2= 13x +7y +43= 0 , m3=9y + x =39 Bestem koordinaterne til trekantens vinkelspidser. Skal man ikke... -
gode råd, gå om eller??
Forumindlæghejsa! jeg var som sagt til studentereksamen i matematik i fredags. pelejer at få gode karaktere, men stødte ind i en række tekniske problemer og derefter gik det abre af helvede til. Jeg har udregnet lidt på opgaverne der hjemme, og jeg ligger vist ca. på et 6 tal. Dette er ikke godt da jeg skal... -
Rettelse af fejl
ForumindlægHej. Har fået stil tilbage i dag og vil gerne rette mine fejl så jeg ikke laver dem igen. Men der er et par stykke, hvor jeg ikke ved, hvad jeg gør forkert. Kan i hjælpe mig ? 1. An demselbe Tag schriebt ihre ... (fejl:schriebt) 2. .., damit können sie lernen... (fejl:können) 3. Ein paar Tage... -
10 sætninger fra dansk til tysk, hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg er lidt på skideren har tonsvis af ting jeg skal nå, og det sidste jeg mangler er denne grammatik del hvor min hjerne er gået helt væk, 1. Mine bedsteforældre bor ikke langt væk. 2. I går besøgte vi vores bedsteforældre. 3. Die glæder sig altid, når deres børnebørn kommer på besøg. 4. Vi for... -
Nogle der kan hjælpe med de her spørgsmål
Forumindlæg1. Brødbagning; hvilke organismer er involveret/udfører et arbejde for os, hvad gør de for brødet? Hvor længe har metoden været anvendt? 2. Fremstilling af øl og vin; hvilke organismer arbejder i denne proces, hvad er deres “arbejde”? Hvor længe har metoden været kendt? 3. Fermen... -
Omskrive cirklens ligning
ForumindlægJeg forstår ikke, hvad jeg gør forkert her. En cirkel har ligningen (x+6)^2+(y-3)^2=25. a) Bestem cirklens radius og koordinaterne for cirklens centrum. Jeg fandt r =5 og koordinaterne til at være (-6, 3), hvis det da overhovedet er rigtigt. b) Udregn parenteserne om omskriv cirklens ligning... -
Går min drøm i vasken?
ForumindlægHej... Jeg har et snit på 8,5 og overvejer at søge ind på KU (jura) til sommer når jeg engang bliver student. Jeg er ikke specielt god til matematik og fysik, men har valgt begge fag som valgfag for at være på den sikre side, så jeg ikke skal tage suppleringskurser hvis jeg nu skulle skifte menin... -
Erstatning
ForumindlægHej med jer. Jeg har ved et uheld ødelagt en fra min klasses jakke. Den hang på en knagerække bagest i klassen og så gik jeg forbi og faldt i den. Hætten blev revet op og derved gik den i stykker. Det er en jakke der fra ny kostede 1800 kr. Han forvent... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Top 100 Public Intellectuals
Forumindlæghttp://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=3249Bemærk tilstedeværelsen af Lomborg.---Kandidaterne er mangfoldige, ikke desto mindre er mit bud som følge:Howard Gardner, Steven Weinberg, Anthony Giddens, Freeman Dyson, Daniel Kahneman - evt. Steven Pinker.Det er værd at bemærke, at ens ke... -
Er gymnasium svært?
ForumindlægHej Jeg er en pige der går i 8. klasse på en friskole. Jeg går allerede og overvejer hvad jeg vil efter efterskole, og det jeg har i tankerne er det almen gymnasium (stx) og HF. Jeg har fået indtryk af at man i gymnasium virkelig skal arbejde hårdt, og at der er sygt mange lektier osv. Men hvor... -
spansk - rettelse
ForumindlægHej ... nogen der vil rette min opgave tak på forhånd Det var en varm og skyfri dag. Børnene ville på stranden, men så begyndte det at regne. Esto era un día caliente, despejado. Niños en la playa, pero entonces comenzado para contar De sad i klassen og arbejdede. Det vi... -
Hvad kan jeg lave efter folkeskolen?
ForumindlægHej Jeg slutter folkeskolen lige om lidt, men ved ikke hvad jeg skal næste år. Jeg ville rigtig gerne på Hhx, men min mor tillod mig ikke at starte: det gør hun nu, men det er for sent nu. Jeg har dog prøvet at kontakte den lokale Hhx, for de mangler elever, så måske er der et spinkelt håb. ... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
Rettelser (hjælp mig)
ForumindlægHej Alle sammen! Det vil være en stor hjælp hvis i gider rette sætninger venter til kl. 00.00 p.s går kun i 7 klasse :) På forhånd tak :). 1) Bliver du glad? 1) Bleibst du froh? 2)Ja, jeg bliver glad, når solen skinner. 2)Ja, ich werde froh, wenne die Sonne Shine. 3)I går blev jeg ikke glad.... -
Hey... Er der nogle der vil rette min tyske tekst ved navn Vielleicht wird alles gut.... og gøre sproget finere...
ForumindlægHej...Ja nu er jeg tilbage med alle mine tysk tekster, jeg håber i vil se dem igennem og i må meget gerne gøre sproget finere lige som i gjorde ved mine engelske tekster.Når jeg skriver i godt må gøre sproget finere er det dels fordi det kommer til at lyse mere tysk agtigt, og at grammatikken kom... -
Hjælp og ikkehjælp
ForumindlægFormål: Vise folk at lektiehjælp bestående i eksakte svar er ligegyldig. (primært indenfor naturvidenskab) Argument: Dette indlæg mynter sig mest på fysik og matematik lektiehjælp, men pointerne er nok ret generelle. Det handler ikke om skelnen mellem snyd og lektiehjælp, men mellem at give hjæl... -
HJÆLP! Haste sag!
ForumindlægHej, jeg håber nogle af jer kan svare på disse spørgsmål, da jeg gerne skulle bruge dem i morgen til min fysik eksamen. :) -på forhånd tak. 1 .Hvad skal man gange med, for at komme fra effektiv spænding til maksimal spænding? 2. Nævn tre elektriske ledere 3. Nævn to isolatorer 4. Hvad er en tra... -
ellære
ForumindlægHej jeg har bruge for lidt hjælp til fysik jeg har selv prøvet mig frem, håber i kan se mine fejl hvis der er nogle Mvh Mig opgaven har jeg vedhæft 1 opgave: hvis der i resistoren på 70 ohm omstættes en større effekt end 0,80 W brænder den over Så vi har en parallelforbindelses af 2 en på 36 o... -
Ansøgning ergoterapeut. Spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil gerne uddanne mig som ergoterapeut og regner snart med at lave en ansøgning, dog har jeg et par spørgsmål om min uddannelse jeg fuldførte i sommers. Jeg blev færdig med en Fuld HF i sommers, dog ikke en almindelig en på 2 år, men på 3 år dvs, enkeltfag, men samlet en fuld HF.. S...
