Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17661 til 17680 af 43092
-
I Danmark er jeg født 1850
ForumindlægHejsa, er der måske nogle derude som kan hjælpe mig med noget dansk? Jeg skal læse digtet i Danmark er jeg født skrevet af Hc andersen 1850 og besvare disse 3 spørgsmål 1) Giv eksempler på, hvordan H. C. Andersen beskriver den danske nationale identitet: • Landskabet • Sproget ... -
Arbejde med Herman Bang Indenfor DHO?
ForumindlægGodaften! Jeg skal til at lave DHO, og jeg har om Det moderne Danmarks opståen 1849-1913. Jeg vil gerne skrive om provinsen, og jeg kunne forestille mig, at jeg kunne arbejde med Herman Bang - Ved vejen. Hvordan lyder det, og har i nogle forslag til, hvordan det kunne kobles til historie eller b... -
Feudale system
ForumindlægHej I historie er jeg støt på begrebet "Det feudale system". Min lærer har opstilt en meget uforståelig model af det feudale system. Men min forståelse af systemet er indtil videre noget med konge, vasal, godsejere og fastebønderne. Kongen giver noget jord til rådighed og får tilgen... -
Angående gennemsnit - STX
ForumindlægHej søde folk Jeg har fået mine karaktere fra de skriflitge eksamner og mit gennemsnit ligger på 4,5. Jeg mangler 2 eksamner og er bange for, at jeg ikke består :I det ene er en fremlæggelse (AT) og gælder for 2 karaktere og det andet er historie A - har 7 i årskarakterer.. -
Omg? Har brug for svar .
ForumindlægHej jeg var oppe til DHO -eksamen i går og fik karakteren 10. De sagde, at det, som træk mig ned var samtale-delen. Jeg har fået 12 i mundtlig karakter i Dansk og 10 i historie. Tror I at lærerne vælger at trække mig ned i min årskarakter i dansk mundligt fordi jeg fik 10 til DHO’en? Er rigtig ne... -
International virksomhedskommunikation-Jobmuligheder?
ForumindlægJeg overvejer at læse international virksomhedskommunikation i engelsk på AU næste år, men har hørt at detr er meget svært at få job som færdiguddannet, hvis man studerer det? Er det korrekt? Vil det være bedre at vælge marketing and management communication eller er der også høj arbejdsløshed so... -
Emne valg! (har virkelig brug for hjælp)
ForumindlægHey!Jeg står i et meget svært valg, kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad for et emne jeg skal skrive om i SSO i historie eller samfundsfag.Har tænkt på noget med den økonomiske overgang i Kina. Men vil meget gerne kunne skrive om et anderledes politisk eller økonomisk emne!Har I ikke nogle g... -
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
et 6 tal (02)
Forumindlæghvad skal jeg gør for at få et 6 tal til mundtlig engelsk på c niveau...( selvstuderende) -
hvordan siger man " jeg er i gang med"
Forumindlægsom overskriften lyder er jeg i tvivl om hvordan man siger fx:"jeg er i gang med en HF-bevis" på engelsk..? -
computer program til at oversætte
ForumindlægHeej, er der nogen som kender et computer program, hvor man kan få en dansk tekst oversat til f.eks engelsk eller fransk? På forhånd tak! -
Oversættelse af 1 sætninger?
ForumindlægHej hvordan vil jeres bud på oversættelse pp denne sætning g være: Hvis disse ord skal oversættes til engelsk forårsager det komplikationer. -
Hvordan siger man? HURTIG HJÆLP
ForumindlægHej Hvordan siger man "Hun krammede ham" på engelsK? -
Divorced, beheaded, survived
ForumindlægHej Allesammen er der nogle der vil rette mit engelsk essay? -
grammatik
ForumindlægNår man får af vide i sin opgave, at der var nogle sproglige problemer hvad menes det med det? -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
Ekstremsport, lad os samarbejde
ForumindlægEkstremsport er vidst et udbredt emne under dette AT-forløb, jeg har personligt kombineret emnet i fagene: Samf og Idræt. Ville det ikke være smart hvis folk samarbejdede lidt og lagde et udkast til synopsisen ud på denne portal, til inspiration og efterfølgende debat? -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Studieretningsopgave - Fresa y Chocolate
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at skrive studieretningsopgave i spansk og historie - og have tænkt mig at skrive noget om novellen fresa y chocolate som spansk del og så som historie del noget om den politiske situation på cuba (homuseksuelles rettigheder og sådan) Er det en god idé at kombinere de to f...
