Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 17661 til 17680 af 36005
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe med dette her spørgsmål?? Forklar hvad en binomialfordeling er. Forklar hvordan sandsynlighedsparameteren for en binomialfordeling kan estimeres ud fra data. Vis ved hjælp af et eksempel hvordan du bestemmer konfidensintervallet for en stokatisk variabel, der...
  • integration af harmonisk svingning

    Forumindlæg
    Hej Jeg forbereder mat a mundtlig eksamen. Sidste del af spørgsmålet; integration af den harmoniske svingning; I hvilke situationer får man brug for at integrere den trigonometrisk funktion, som den i spørgsmålet. Kan nogen give et eksempel? På forhånd tak.
  • Differentialligning dy/dx=g(y)

    Forumindlæg
    Jeg skal redegøre for hvordan man løser en autonom differentialligning, altså en differentialligning som har formen dy/dx=g(y) Jeg har undersøgt meget rundt på nettet og ser ikke ud til at kan finde noget om den differentialligning. Hvis nogle har et eksempel på sådan en må de meget gerne dele
  • Binomialeksperiment

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder og skal lave et eksempel på et binomialeksperiment til mundtlig eksamen, og er blevet helt i tvivl om noget - er sandsynlighedsparameteren, p, altid givet? For det er vel ikke rigtig noget man kan regne sig frem til? Vh. Thilda
  • Funktioner af to variable

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal kort præsentere denne for min lærer mundtligt (hvor jeg skal forklare gennem et eksempel - gerne grafisk). Er der mon én der kan hjælpe mig i den rigtige retning? Hvordan ville i håndtere sådan en opgave? På forhånd tusind tak.
  • sigma-algebra

    Forumindlæg
    Hej derude, I et givet eksempel, hvor hvilket medfører at , så må der gælde at Altså at , en sigma-algebra, er en famile af delmængder af X. Men hvorfor er en delmængde af ? Kan nogen forklare mig dette? det må meget gerne skæres fuldstændigt ud i pap. Tak på forhånd.
  • Ppm, GWP

    Forumindlæg
    I kemi har vi om drivhusgasser og drivhuseffekten. Til det skal vi arbejde med Ppm, GWP, men fordi jeg ikke var der, aner jeg intet. Er der nogen hurtigt, der kan sige lidt om det, og eksempel på hvordan man beregner det. På forhånd tusinde tak
  • Udtalelse af rødder

    Forumindlæg
    Hej Her et sikkert meget simpelt spørgsmål. Funderer over hvordan man eks. til mundtlig eksamen vil udtale formlen for a i eksponentielle funktioner x2-x1√y2/y1 ? Vil normalt kalde det for et givent tal i n'te rod, men hvordan udtales ovenstående eksempel?
  • liniære funktioner

    Forumindlæg
    Spørgsmål "Beskriv med udgangspunkt i et selvvalgt eksempel 3 forskellige løsningsstrategier til bestemmelse af skæringspunktet mellem graferne for to lineære funktioner." er det ikke bare grafisk, algebraisk (løse ligning) og så gættemetode?
  • Feedback-mekanisme

    Forumindlæg
    Jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt dette er et eksempel på en positiv feedback-mekanisme: stigning af mængden af drivhusgasser i atmosfæren = øget drivhuseffekt = øget global temperatur = Øget koncentration af vanddamp i atmosfæren = øget koncentration af drivhusgasser (vanddamp) stiger
  • Logaritmer: Hvorfor får man det samme resultat selvom man bruger to logaritmer med to forskellige baser?

    Forumindlæg
    Opgave: Hvorfor får man det samme resultat selvom man bruger to logaritmer med to forskellige baser? For eksempel har jeg løst den både ved at bruge den naturlige logaritme og logaritmen og har i begge udregninger fået ca. 1.2920 Tak på forhånd!
  • sammensatfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. i et eksamensspørgsmål skal jeg forklarer om differentiation af en sammensatfunktion. Er det nok "bare" at sige at man først differentiere den ydrefunktion med den indre funktion uberørt og gange med den indre funktion differentieret. evt anvende et eksempel?
  • Redegørelse af lineær funktion

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen som kan hjælpe med, hvad dette indebærer? Jeg har valgt at komme med et eksempel på en prisfunktion og omsætningsfunktion. Som en del af denne præsentation kan du redegøre for funktionstypens forskrift, graf, tjek af lineær adfærd, ligninger og andre relevante egenskaber.
  • lineærfunktion

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? er ikke særlig godt inde i alt med funktioner Giv et eksempel på en stykvis lineærfunktion. Beskriv præcist hvad f(x) angiver og hvad x angiver. Angiv definitions- og værdimængde for funktionen og lav en grafisk afbildning af funktionen
  • Kombinatorik: Kast med terninger

    Forumindlæg
    Opgave: Der slas samtidigt med en grøn og en rød terning. På hvor mange forskellige måder kan man slå mindst én femmer? Terningerne regnes som forskellige, jf. farven. Kan I hjælpe mig på vej (for eksempel med nogle hjælpe spørgsmål)? Ikke løs opgaven for mig, tak på forhånd
  • rodregneregler

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal løse udtryk, hvor man trække rødder fra hinanden. For eksempel dette: √125 - √80 Jeg har tænkt, at man kunne omskrive det til dette: 5*√25 - √16 * 5 Men ved ikke, hvordan jeg skal gå videre med det. På forhånd tak.
  • Hjælp til vektorer

    Forumindlæg
    Hey guys, jeg er meget i tvivl omkring en lille del i denne her opgave. På det vedlagte billede er jeg meget i tvivl om hvad der skal stå i stedet for et 4 tal som der står i eksempel formlen til min aflvering. Tak på forhånd.
  • Det omvendte af logaritme?

    Forumindlæg
    Kan jeg få en let forståelig definition på det omvendte af logaritme? Som eksempel: Det omvendte af multiplikation er division Det omvendte af addition er subtraktion Det omvendte af potens er rødder Det omvendte af logaritme er X?
  • Ret opgave . Arbejdsmarked

    Forumindlæg
    Hvad kan man gøre for at forbedre muligheden for at få et job med bedre løn? Giv et eksempel på hver af de tre hovederhverv. Hvis man arbejder som sygeplejerske, hvilket hovederhverv arbejder man så indenfor? Hvis man arbejder i detailhandlen, hvilket hovederhverv arbejder man så indenfor?
  • Resultat i meter eller kvadratmeter - omkreds

    Forumindlæg
    Hej - jeg er blevet lidt i tvivl. Skal resultatet være i meter eller i kvadratmeter, når man regner omkreds ud? For eksempel: 2 • (2 m + 5 m) = 14 m/m2 Min første indskydelse er nok, at det bare er meter - men jeg var ikke helt sikker. På forhånd tak.