Resultater: 17681 til 17700 af 436512
-
hvis eller vis??
ForumindlægHey, når man fx siger at en "hvis/vis" mand går på gaden, skal det så være "hvis eller vis"? En hvis/vis årsag?I folkeren lærte jeg at det skulle være "vis", men her på gym er det pludselig "hvis"... hvad er rigtigt? -
svanefjeren
Forumindlæggodaftener der nogen der kender til denne roman/novelle/tekst med overskriften "svanefjeren"?den er skrevet af Amy Tan -
Programmeringsfejl
ForumindlægNår jeg trykker på stort delta i bjælken, ændres dette tegn til et spørgsmålstegn, men først når jeg afslutter svaret. Jeg prøver lige Δ. -
På tide med vedtægter for Studi-fora
ForumindlægHej ;Studieportalen har vokseværk, hvilket er godt, men jeg synes personligt det er på tide at bagmændene, eller at vi i fællesskab formulere os nogle retningslinier for disse fora.Hvorfor, fordi der er mange desparate folk der ikke kender til de normer der som regelt er her :-)Dette skal ikke ta... -
Gode eng. stile
ForumindlægHej alle,jeg skal op i skriftlig engelsk i morgen, og vil i den anledning lige høre om folk herinde er faldet over nogle engelske stile i studis database, der udmærker sig ved et særligt godt sprog? I så fald, vil i ik så være venlig at smide et link? -
Bestem A
ForumindlægGRAFEN FOR EN potensfunktion GÅR GENNEM PUNKTET 11,199. NÅR Y VÆRDIEN VOSKER MED 2% NÅR X VÆRDIEN VOKSER MED 10 BESTTEM A -
komplekse tal
Forumindlæghej jeg har et problem jeg skal forklar hvor dan z=a a ∈ c og så skal jeg forklare hvordan man løser andengradsligninger men er ikk helt med på komplekse tal er der ikk nogen der vil hjælp mig skal fremlægge det mandag?? -
Hvornår kan man bruge pH=-log[H3O+]
ForumindlægHvornår kan man bruge pH=-log[H3O+] Gælder den for alle syre - både kraftige og svage? -
HNs på tirsdag... tips?
ForumindlægSå er det HN sprolig skriftlig eksamen på tirsdag. Jeg plejer at klare mig meget pænt i skriftlig engelsk - men vil alligevel lige høre om der nogle som har nogle gode tips/tricks til at imponere censorerne... evt. ord/sætninger/smarte formuleringer. -
Projektion! Hjælp
ForumindlægOPG. er fra 2002-8-1 opg 7b:Punktet R er projektionen af P på n. Der skal så beregnes koordinatsættet til pkt. R. n: (x y z) = (6 8 17) + t(-1 3 2), t E RP(28,-10,-15)Jeg ved så at:Po = (6,8,17) og retningsvektoren er: (-1,3,2)Jeg skal så bruge forlen:Vektor PoPn = ((PoP r)/ |r|^2) * r Men hvorda... -
Emne til "The world around us"
ForumindlægHej.. Jeg mangler noget inspiration til "The world around us" som er vores overemne til en eksamen synopsis .. Men det er jo så bredt .. Ville høre om der er nogle der har nogle geniale forslag ? :b -
Isolering
ForumindlægHej Formel: Vm = V / n Opgave: Isoler n n = V / Vm Er det korrekt isoleret? -
sagaer og sagn
ForumindlægEr der nogen der har en eller anden form for anallysemodel til sagn og også en til sagaer? -
hjælp til en matematik opg... please.....
ForumindlægHåber der er nogen,der kan hjælpe mig med denne opg:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum..... ???? -
media res
Forumindlæghey.Ville spørge om der var nogle der vidste hvad "media res" vil sig. -
Skal rejseomk. inkluderes i nettobetalingsstrømmen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en opgave i VØ fra eksamenssættet VØ niveau A august 2008. I opgave 2.3 skal jeg opstille nettobetalingsstrømmen for to investeringsmuligheder. Jeg får oplyst kalkulationsrente, investeringssum, besparelse i forhold til den maskine, virksomheden benytter pt. samt scrapværd... -
Hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægJeg ville blive meget glad hvis nogen gider rette min stil igennem. På forhånd tak.Bauchfrei in die SchuleLiebe Frau Akkarmann.Ich habe gerade deinen Brief über die Kleiderordnung erhalten. Ich verstehe eigentlich nicht warum Sie solche Regeln zu erlassen notwendig finden. Wenn eine Problem gibt ... -
Opgaver uden hj. midler
ForumindlægEr der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P -
bestem forskrift for f(x). Hjælp!
Forumindlæghej, jeg sidder med en mat aflevering hvori der er en opgave hvor jeg er gået lidt i stå. jeg håber nogle vil hjælpe mig. om en eksponentielt voksende funktion f(x) oplyses det at f(2)=1 og f(4)=9 bestem en forskrift for f(x) jeg er helt blank. håber nogle vil hjælpe mig. -
noter til samarjde og ledelse
ForumindlægHej! jeg skal til eksamen på torsdag i samarbejde og ledelse. jeg har næstn ikke været der, så vil spørge om der er nogle der ved hvor man kan finde noter til det fag?? eller til psykologi/filosofi?Louise
