Resultater: 17641 til 17660 af 436512
-
hvad er politisk og ideologisk globalisering, fordele ulemper
Forumindlæghej jeg sidder og skriver sgp. jeg er så kommet til et spørgsmål hvad er politisk og ideologisk globalisering, nævn fordele og ulemper ved dem? mit problem er bare at jeg ikke har ret meget at skrive om det, så ville høre om der er nogen der kan forklare mig det eller har nogen link (da jeg sel... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Nulregel...
ForumindlægJeg har denne ligning som jeg skal sætte lig med 0. f(x) = 3x3 - 24x2 + 48x Jeg er ikke sikker på hvor leddene er. Og hvordan jeg regner hver enkelt led ud. -
matematikhjælp
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave?Et poupulært spil i England er Crown and Anchor, til spillet anvendes tre terninger som alle er mærket med de samme tegn. Spar, hjerter, ruder, klør, krone og anker.En spill sætter en krone på et af de seks tegn, og der kastes en gang med de tre te... -
hjælp til 1 matematik opg!!
Forumindlæghjælp til 1 mat..!!!!håber i vil hjælpe....Linjen Lk har ligningenkx-3y=10er parallel med linjenm: y=2x+4 -
Vedrørende trigonometriske relationer for retvinklede trekanter
ForumindlægHejsa. Når man i enhedscirklen har indsat sin trekant, og herefter skal "bevise" de trigonometriske relationer. SKAL man så altid gange den lille trekant, den med RA, med den store eller kan det være omvendt og hvorfor/hvorfor ikke? Er måske lidt svært og forstå hvad jeg mener men det... -
Hjælp Gas ligevægt
ForumindlægVi for oplyst at der i en 2,5L lukket beholder sker følgende reaktion H2(g)+I2(g)<--------------> 2 HI(g) Der ud over for vi at vide at ligevægtskonstanten er Y=50 og der er følgende stofmængder af følgende stoffer n(H2)=1,76mol n(I2)=5,08 der er ligevægt ved 450oC. Udregn stofmængden af HI... -
Spansk resumè??
ForumindlægHey.. Nogen der lige gider checkke dette resumè for fejl??På forhånd tak..Laura y Julio estan en un bar, mientras Enric va a piso de Julio. Enric busca una chaqueta, que tiene un relacíon a el asesinato de Maribel. Julio deja el bar y Laura tiene por eso miedo por Enric. Laura decide ir a su casa... -
ITU
ForumindlægHej.. Jeg er snart færdig med andet hf og overvejer at tage på ITU men hvad er det jeg skal søge der.. Er det som bachelor første omgang ?? Jeg ved hellere ikke noget om adgangskrav men min lærer sagde at en fuld hf vil give adgang til ITU og han sagde at jeg ikke havde problemer med at komme in... -
en lille mat opg!!! please det haster
Forumindlægløs ligningen:1/x^2 = 25på forhånd taaaaaak..... -
opgaver med log
ForumindlægHar lige 2 opgaver som irriterer mig. Jeg åbenbart ikke fulgt ordentligt med.Hvordan isolerer jeg x i denne:y = b*a^x ?og hvordan løser jeg denne ligning:logx + log(x+3) = 1 ? -
Stil
ForumindlægJeg tænkte på, hvad i andre gjorde inden i skulle op i dansk skriftlig, for der er der ikke rigtig noget man kan læse på, foruden at se på ens noter, hvis man sku have glemt, hvordan man skriver stil:-) Men man kan da ikke rigtig forberede sig. Skal op på mandag, og ved ikke rigtig om der er noge... -
ligning
Forumindlæghej hvordan regner man denne her ligning ½x-2½=-x+2 altså jeg tror facit skal give 1 eller -1 ligning ser lidt lille ud der er minuser i så kig godt på det !!!!!!!! jeg vil ikke bare have facit tak -
optisk aktivitet
Forumindlæghey folkens Er der nogen der hurtigt gider at skrive kort om et optisk aktivt molekyle....gider ikke at slå det op (er for doven) I behøver ikke svare hvis I også er dovne, men hvis nogen har det i hovedet ville det jo være perfekt.mvhkyllerylle -
Mundtlig mat B-niveau
ForumindlægHejsa :-)Jeg skal op i matematik mundtlig og det er tre år siden jeg var oppe i årsprøve i mat i 1.g ( er på studenterkursus nu) og kan ikke rigtigt huske hvad det hele gik ud på. Jeg ved at man trækker et emne/spørgsmål men skal man "kun" bevise formlerne inden for emnet eller skal man... -
Analyse
ForumindlægHej.Hvis man skal analysere to tekster, den ene fx er en leder og den anden "bare" en artikel. Hvordan skal man så omtale teksterne i stilen?Jeg har nemlig haft skrevet en stil, hvor jeg skriver "han" om lederen, men som min lærer skriver at jeg skal huske det er en genre, gle... -
Hjælp hjælp hjælp!!
ForumindlægHar, virkelig brug for hjælp til denne opgaver hvordan regner man denne her for exempel: a Y= 12 ___ X så jeg kan tegne den i koordinatsystem _______________________ .x . 6 . -4 . 1/2 . 1 . . .Y . . . . . . .__.___.____._____.____ Tegn i samme koordinatsyste... -
Bush fik endelig hvad han ønskede!
ForumindlægJeg har det på hjertet og det skal bare ud!!se lige på det her:http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247934 De folk der tror at Bush har sendt styrker til Irak og har fjernet Bush for FREDEN tar grueligt FEJL! Bush gør bare Sadams arbejde færdigt!Når de andre lande (kina, tyrkiet osv) tor... -
idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0
Forumindlægidet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fælles tangent i A. (har jeg lavet) b. tegn graferne, og bestem en ligning for f... -
Omregning fra tal til procent
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og knokler med en mat. opgave og har brug for lidt hjælp til den sidste, som lyder: d) Hvor mange procentpoint er renten faldet fra 2008 til 2009? I 2008 var renten 420 og i 2009 var den 399,95. --- Mvh. CookieXXD
