Resultater: 17621 til 17640 af 436512
-
Spansk aflevering
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der vil rette min spanske aflevering, det er mindre end 1 side. -
Varm luft - haster
ForumindlægHej er der nogen der gider at forklare mig hvorfor varmt luft stiger til vejrs ? og i hvilken sammenhæng det bruges til lufballoner? pls. hurtigt :) taak på forhånd -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
sætte udenfor parantes
Forumindlægskal finde rødderne for ax^2+bx og da der kun er to led skal d ikke bruges, men man bruger en anden løsning. Dette medfører at jeg skal sætte x udenfor parantes i ligningen ax^2+bx=0, men kan ikke huske hvordan man gør. -
Eksamen i Kemi
ForumindlægHej jeg skal til 1.g kemi eksamen. Mit spørgsål er så: Er man fulstændig fucked hvis man ikke har nogle journaløvelser ? Hvor lang forberedelsestid har man? -
Vinkel mellem vektor og koordinatakse - Rumgeometri - HJÆLP
ForumindlægHejsa Jeg har opgaven: Bestem vinklerne mellem vektor a = (-3,1,-1) og koordinatakserne. Jeg ved simpelhen ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Håber i vil hjælpe -
trigonometri
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til en opgave, som jeg ikke forstå. Håber jeg kan få hjælp. Der står sådan: I den revinklede enhedstrekant ABC (C=90 grader) er a = 0.94. Hvor stor er vinkel A? På forhånd tak. -
Reformation
ForumindlægEr der nogen der lige kan opridse grundforudsætningerne for reformationen. Det var noget med den katolske kirkes pengegriskhed, men hvad mere? -
Konkrete spørgsmål til DK stil i morgen
ForumindlægHej ;Så er det HHx's tur i morgen, og selv om vi har haft det lidt oppe og vende, så har jeg et par spørgsmål.Det første hvordan bygger I indledning / konklussionen op, præsentere I teksten/(erne) der ligger til grund for opgaven og gør opmærksom på hvordan man vil løse opgaven.Eller skriver ... -
f som funktion af t
ForumindlægSå prøver jeg lige igen! Jeg ved, at mange af jer er dygtige nok til at løse en så let opgave. Håber derfor, at I vil prøve at hjælpe mig. Jeg har brug for hjælp til opg. b og c. Mit svar til a er 1,28 L. Hvordan kan det så nogensinde komme op på 3.5 i opg b? Giver det nogen mening? Jeg beste... -
Tilmelding af KOT
ForumindlægJeg har spørsgsmål ang. udfyldning af KOT. Jeg skal søge ind på en af uddannelserne:1. Civilingeniør i datateknologi2. Naturvidenskab: Anvendt matematik og datalogi3. Almen erhvervsøkonomi, HA(dat.)Jeg har fået udfyldt ansøgningsskemaerne og prioriteringsskemaet. Alle tre uddannelser er på samme ... -
hjælp til en mat opg
ForumindlægHej alle sammen...håber nogen kan hjælpe?Bestem en ligning for linjen gennem punkterne P(2,3) Og Q(4,8)Håber på at få lidt hjælp fra nogen!... på forhånd tak :) -
HJÆLP SUMKURVE mm.
ForumindlægOpgave 8 Tabellen viser den gennemsnitlige ventetid på en plejebolig i 2012 fordelt på landets kommuner. Gennemsnitlig ventetid (målt i dage) - Andel af kommuner (målt i %) 0-1 dage = 18 % 1-30 dage = 55 % 30-60 dage = 24 % 60-120 dage = 3% a) Bestem de kumulerede frekvenser, og tegn en... -
¨matematik¨
Forumindlægokay.. har lige et pr. opgaver som gør mig en smule forvirrende:1. her skulle y isoleres: x-3y=-3.. kan nogen fortælle mig hvordan den blev til y= 1/3x+1??? jeg er så dårlig til og isolere.. hjælp mig please, og giv mig gerne andre eksempler med..2. Hvis man skal regne toppunktet til parablen: Sk... -
optimering hjælp
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med følgende vedhæftede opgave. -
Karinz - sammensatte ord på tysk
ForumindlægEr der en regel for, hvornår der skal være et "s" i sammensatte ord på tysk, og hvornår der ikke skal - det er i hvert fald ikke ligesom på dansk. -
Lineær funktion opgave
ForumindlægDu får 500 kr. til din fødselsdag. Du bestemmer dig for at bruge 20 kr. om dagen, indtil alle pengene er brugt. Opstil en funktionsforskrift, f(x), som beskriver sammenhængden mellem det beløb du bruger, som funktion af antal dage. f(x) = - 20x + 500 Er det rigtigt? -
nogen der skal til tysk eksamen?
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nogen der evt. kan nogle super smarte tyske sætninger man lige kan fyre af til eksamen mundtlig. f.eks. når man skal præsentere sin tekst m.m. på forhånd tak. -
HJÆLP til rettelse af DANSKAFL!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en danskaflevering, som jeg er færdig med, men mangler lidt hjælp til rettelse af småfejl, som ting man fx ikke skriver, do's and don'ts agtigt. Jeg villle blive meget glad hvis der var en, som gad give lidt respons, den skal afleveres imorgen! Vh, -
Matematik opgaver
ForumindlægHey...jeg har lige haft en prøve-eksamen i matematik!problemet er bare at jeg har fået den tilbage, hvor der er enkelte fejl...Min lærer har ikke haft mulighed for at komme med de rigtige løsninger, grundet tidsmangel, da vi er igang med et andet emne, der ligger udover pensum...derfor kunne det ...
