Resultater: 17701 til 17720 af 436512
-
LATIN
ForumindlægHe...Er der nogen der kan hjælpe mig???Er der nogen der ved om der findes en online latin-dansk ordbog?På forhånd tak for hjælpen... -
Demonstrationsforsøg
ForumindlægHej allesammen!Nogen der har et forslag til et sjovt demonstrationsforsøg i kemi? Det med natrium i vand er udelukket; ikke flere "børn" på første række med huller i tøjet :) -
Luftmodstand
ForumindlægJeg er ved at regne en opgave om luftmodstand på kageforme. I er sikkert stødt på den herinde før. Jeg har bare et enkelt spørgsmål: Når man laver en graf F som fkt af v2 , hvad er så sammenhængen mellem de to, og hvad er det hældningen er et tal på - arealet? -
matematik---hjææælp
Forumindlæghej...jeg har brug for hjæææælp..jeg har en opgave UDEN HJÆLPEMIDLER som jeg ikke rigtig kan lave. Vil meget gerne have jeres hjælp.. please..1. en funktion f er bestemt ved f(x)=2x-4+(5/x)Grafen har to asymptoter. bestem en ligning for hver af disse.Please hjælp mig.. og forklar mig de... -
HHx-dansk stil
ForumindlægHejsa.Er der andre end mig, der synes at emnerne idag var trælse?Ej, hvor kan det irritere mig, at jeg synes, de var så dårlige.Hvad skrev I om?Jeg skrev om avissrtiklen. -
Integrabilitet
ForumindlægEr der en enklere måde at vise, at f(x,y) = e-x - e-y for (x, y) ∈ [0,∞)×[0,∞), ikke er integrabelt? Først er |f(x, y)| = f(x, y) for alle (x, y) ∈ [0,∞)×[0,∞), så må G(x):= ∫0n f(x, y) dy = ne-x - (en - 1)en. Da limx→∞G(x) = &infin... -
mat........................
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg har løst denne opg rigtigt....løs ligningen:1/x+1/3=5/6 jeg har løst det sådan:1/3+1/3=2/3 5/6:3/25*2/6*310/125/6???????? -
isolér.....HJÆÆÆLP
Forumindlæghej med jer..Jeg er bare sååå dårlig til og isolér.. og det er jo ikke særlig godt, nu hvor jeg snart skal op i skriftlig eksamen i matematik. Jeg håber i vil hjælpe mig med og forstå isoléring.. vær sød og hjælp mig.. jeg har f.eks en opgave her: isolér q i formlen b=c+aqPlease hjælp mig... -
noter til psykoli/filosofi
ForumindlægHej!jeg mangler noter til et fag der hedder ledelse om samarbejde. faget er så'n lidt psykoli/filosofi. så hvis nogle sku have nogle noter til låns, takker jeg. PS: haster!!Tak.Louise -
Forklaringsspørgsmål...
ForumindlægHer kommer lige en go forhistorie, og så to spørgsmål... Kan osse findes i Orbit 1. Opg.16, side 228... Fatter hat af det :)Sugepumpen er en ældgammel pumpetype. Når stemplet trækkes op, skabes der et undertryk i røret under stemplet, og atmosfærens tryk presser candet i pumperøret op. Ventiler s... -
Christian Kampmann - Nok til hele ugen
ForumindlægHej, jeg har læst en roman, der hedder "nok til hele ugen" af Christian Kampmann. Jeg synes den er svær at gennemskue og forstår ikke hele pointen i den. Er der nogle som har læst den, og kunne forklare hvad pointen i bogen er? -
Fysik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen som ved hvor man kan hente gode fysik notater til 1.g ..?? -
Matematikbutikkens besvarelse...
ForumindlægHar købt nogle færdigregnede besvarelser på www.matematikbutikken.dk og har forsøgt at regne dem selv. Dog er jeg gået lidt i stå ved flg. enkle reduktion: (a-b)^2 -2b(b-a)Som matematikbutikkens besvarelser laver om til: a^2-b^2-2ab-2b^2+2abHvor jeg vil have det til: a^2+b^2-2ab-2b^2+2ab For jeg ... -
Algoritmisk kombinatorik
ForumindlægNu var jeg så heldig at komme til mundtlig eksamen i matematik her engang i juni, og så ville jeg da lige høre om der var en venlig sjæl, der lå inde med nogle notater eller andre nyttige oplysninger om algoritmisk kombinatorik, da vi har arbejdet med Tofts meget ufærdige bog om emnet.På forhånd tak -
HHX - eksamener...
ForumindlægHey...jeg er 2.års HH'er og jeg har rettet min henvendelse her, da jeg ikke har styr på, hvor mange eksamener jeg skal op i?er det et bestemt antal? f.eks. 4 eller 5?håber på at der er nogen der gider at fortælle det... c",) -
Normalvektor...
ForumindlægHejsa, jeg har store problemer med en opgave..Den lyder som følgende:Bestem en normalvektor til den plan (alfa), der indeholder punkterne A,B,F,EDe er givet ved:A(4,-4,0)B(4,4,0)F(2,0.8,1)E(2,-0.8,1)Først har jeg så fundet vektorerne AB og AE:(0 8 0) og (-2 3.2 1)Parameterfremstillingen har jeg f... -
Sweet Ladies
ForumindlægEr bare lidt nysgerrig.. hvordan synes I jeres skriftlig engelsk eksamen gik i dag? Synes personligt at det var et lidt underligt og anderledes oplæg end hvad jeg er vant til.. -
Definitionsmængden
ForumindlægHey Hey..Håber virkelig i vil hjælpe mig med de her opgaver.. de er uden hjælpemidler, så i skal helst forklar mig det uden hjælpemidler..1. Bestem definitionsmængden for funktionen h(x)=ln(x^2-2x-3)Hvordan gør jeg her? er virkelig så dårlig til at find def. uden hjælp af lommeregneren. Please fo... -
Er der demokrati i Iran?!
ForumindlægEr der demokrati i Iran?!Jeg vil sige det her, men ved ikke om jeg er på rette spor! men hvis der noegn der ved mere er de meget velkommen til at skrive og fortælle mig det!Men jeg har skrevet det her indtil videre:Der findes uden for Iran et stort antal oppositionspartier og –bevægelser, spænden... -
Computer problem!! XP!!
ForumindlægEftersom jeg snart skal til eksamen med min computer, er der opstået et kæmpe problem. Jeg har windows xp, og den siger:Du er logget på med systemets standardprofil. OPLYSNING - Der er ikke tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den anmodede handling. Brugerens profil kan ikke indlæses...
