Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17681 til 17700 af 135324
-
Tegne en parablen i hånden ud fra toppunktet? en forklaring? hvordan gør man?
ForumindlægJeg har dette toppunkt (-2.5,24.5), som man så skal tegne en parabel ud fra. Har fået det forklaret, og har også en lille ide om hvad man skal gøre, men er ikke 100%. Nogen matematik genier der kan hjælpe? :-D -
Guys, help!
Forumindlægheyo all! Hvad ville I gøre hvis I manglede 1,0 i snit for at komme ind på drømmestudiet? Pt. går jeg i 3 g, Falkoner gymnasium. Skal man bare lade være med at afslutte sit bevis? hvad skal jeg ellers gøre? Jeg vil ikke gå 3. g om, er der andre alternativer? Min studievejleder er ikke til meget... -
Ligning med parantes
Forumindlæg3(x-2)=-(5x+2)??? -
Er brugen af implikation og biimplikation korrekt?
ForumindlægHej :-) Jeg skriver studieretningsprojekt i international økonomi og matematik og har forsøgt at benytte korrekte matematiske symboler. Jeg er dog i tvivl, om jeg har brugt implikation og biimplikatioin korrekt. Er dette korrekt: (1) C=C0+c(Y-t*Y)⇔C=C0+cY-ctY⇔C=C0+c(1-t)Y (2) C=C0+c(1-t... -
Løse 2.gradsligningerne; .. :/
ForumindlægHeii, har fået nogle opgaver ang. 2. gradsligninger.. - har surfet rundt på nette og bladret i matematik39;bogen. Men kan bare ikke forstå hvad det er -hvad det går ud på, - og hvordan man kan løse 2. gradsligninger.. - så håber der er nogle som kan hjælpe lidt, skal løse nedenstående 8 opgave... -
graf og hældningskoefficient
Forumindlæghej håber virkelig ikan hjælpe mig med denne opgave. det er en fysik rapport om galileis lov( ved godt at dette er et matematik lektieforum men det er mere et matematisk problem) for hver faldvej s bestemmes middelværdien tgen (0.459) og af de 3 målte faldtider t1(0,456) t2(0.456) t3(0.455) der... -
stikprøver
Forumindlægpleaseeee hjælppp, forstår det ikkeeeeee En elev vil undersøge om hun har gjort signifikante fremskridt ved skriftlige prøver i matematik. Sidste år svarede hun rigtigt på 125 spørgsmål ud af 180 mulige. I år har hun foreløbigt svaret rigtig på 44 ud af 55. Kan man mon på 5%-niveau hævde, at hyn... -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
Potensregneregler
ForumindlægHej alle :) Vi har en mundtlig matematik eksamen i den nærmeste fremtid, og har lige brug for noget hjælp. Vi skal komme ind på potensregnereglerne. Her har vi udvalgt 5, som vi har redegjort for og givet eksempler på. Er der nogle, som har en god måde at forklare, hvad disse kan bruges til - alt... -
Celler, har brug for hjælp.
ForumindlægJeg har 3 spørgsmål jeg ikke kan få svaret på, og det er de 3 sidste jeg mangler. - Hvad er forskellen på prokaryote og eukaryote celler? - Nævn kort forskellen på plante-, dyre-, svampe- og bakterieceller: - Hvorfor var der ingen grønkorn at se i løgcellerne? -
HJÆÆÆLLP
Forumindlæghej alle sammen. nogen der kan hjælpe med ligninger?\n\na: 3x+8=5x-6(x+4)\n\nb: -2(x-3)=4(x-6)\n\nC: 12-3(4-5x=6x-(2x+11)\n\nD: x2^-3x(2+x)=-x(3+2x)+15\n\njeg kan virkelig ikke finde ud af det. er elendig til matematik. \npå forhånd tak! -
Finde x,y,z
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber på lidt hurtig hjælp til matematikken. Det er ikke resultatet der er problemet, for det kan jeg godt renge ud, men jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med at sætte en ligning op? Jeg har fået følgende problemstilling: "For 10 år siden var Marti... -
To opgaver vedr. vektorer i rummet
ForumindlægHey, Der er to opgaver som jeg ikke lige kan se fidusen i. Den første lyder sådan her: Cirklens ligning er givet således: x^2+y^2+z^2/9 - 9 = 0 Jeg skal bestemme cirklens centrum og radius. Den næste opgave er 3) a fra matematik a skriftligt eksamen htx sættet fra august (link: http://www.uvm.dk/... -
Forskriften for liniære funktion f
ForumindlægJeg har netop færdiggjort min matematik opgave, som skal afleveres om et par dage, men jeg har aldrig været den skarpeste kniv i skuffen til matematik, og jeg blev da også lidt usikker i den sidste opgave, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Jeg være meget taknemmelig, hvis der var et matemati... -
eksamenstræning i Mat/Fys/Kemi tilbydes
ForumindlægHej går du i Gymnasiet, HF eller du studerende på en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Skal du snart til skriftlig eller mundtlig eksamen i Matematik, Fysik eller Kemi? Er du nærvøs for dette? Bor du i Aalborg eller omegn? Så er der hjælp at hente :) Eksamenstræning til Gymnasieelev... -
ok-karakter HJÆLP
ForumindlægI betragtning af at jeg fik 3 12-taller i henholdsvis mundtlig dansk, mundltig samfundsfag og mundtlig historie 7 10-taller i henholdsvis læsning dansk, skriftlig fremstilling dansk, retskrivning dansk, problemregning matematik, færdigheder matematik, skriftlig engelsk, mundtlig fysik-kemi 6 7... -
Bliver disse eksamener aflyst?
ForumindlægDer står inde på uvm39;s hjemmeside: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/feb/210212-mindre-justering-af-aftalen-om-sommerens-proever-og-eksamener "Alle mundtlige og skriftlige prøver i matematik aflyses stadig på C- og B-niveau." "(...) at elever på hf-enkeltfag/GSK og... -
Valg af fag og emne - panikker!
ForumindlægHej! Vi er så småt begyndt at gå igang med SRP, og lige pt omkring valg af fag og emne. Jeg skal have matematik, da det er mit studieretningsfag på A, men hvilket jeg ville kombinere det med er jeg lidt på bar bund. Jeg skrev i fysikB/MatA til min SRO, omkring andengradspolynomiet, og selvom de... -
Hjælp til opgaver!!!!! Hurtigt muligt TAK :-)
ForumindlægHjælp til matematik opgaver på B niveau :-) -
forstår ikke opgaven en rar person som vil hjælpe
Forumindlæghjælp til matematik forstår ikke denne opgave
