Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17701 til 17720 af 23766
-
Optagelses prøve STX - HVORDAN?!
ForumindlægHeej! :) Jeg går i 9. klasse og skal til optagelsesprøve i år, men har ikke fået et brev endnu. Mine lærer sagde at jeg kunne komme på gymnasiet, hvis jeg deltog mere i timerne. Det gjorde jeg så, men det var åbenbart ikke nok, så min vejleder forslog jeg tog optagelsesprøven. Hvordan skal man fo... -
kan det passe? (strøm og resistans)
Forumindlægjeg sidder med følgende opgave og ved den første opgave: hjertestarter. når jeg skal beregne resistansen, er det så bare: R = U / I = 50 ohm og når jeg skal beregne effekten, skal jeg så bare sætte tiden ind i t's plads og beregne effekten? og effekten er da 6,08 *106 W synes det ly... -
kLAGE over årskarakter.. ?
ForumindlægJeg ville bare spørge om det var muligt at klage over sine Årskarakter.. ? -
Den engelske del.....
ForumindlægHalløj :-) Jeg har skrevet AT opgave om verdens første bil, og skal på onsdag til eksamen i det. Men pt. er jeg meget usikker på, hvordan jeg skal flette den engelske del ind i opgaven, og i det hele taget hvordan jeg lige griber det an. Har du lyst og hjælpe, så sender jeg gerne opgaven til ... -
Medicin studiet
ForumindlægHej. I øjeblikket går jeg i 9. Klasse og har et snit på 10,1. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin studiet og håber på at kunne opfylde det. Jeg ved godt, at det er for tidligt at tænke over, men i øjeblikket er mit snit jo for lavt. Jeg tænker så på, hvilke muligheder jeg har, hvis ikke mi... -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
energiomdannelse ved kortslutning
ForumindlægI et elektrisk kredsløb med en vilkårlig spændingsforkel vil elektronerne bevæge sig mod kredsløbets positive pol for at sænke deres elektriske potentielle energi. Denne energi vil normalt blive omdannet til f.eks. termisk energi af kredsløbets komponenter. Men hvis kredsløbet kortsluttes, så res... -
dativ,akkusativ,og blah blah
Forumindlæghalløj jeg er lige startet på tysk efter ikke at have beskæftiget mig med det siden 7-8. klasse, ( jeg er 33 år !! så det er pænt lang tid siden, og selv dengang pjækkede jeg ad helvede til , så jeg er total blank her ..) vi har ligenu om akkusativ, dativ og watever the fuck det hedder altsamme... -
Beregn forskriften for funktionerne
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp med en matematikopgave der vedrører funktioner. Min opgave lyder således: Tre funktioner er givet ved: f (x) = 3x2 g (x) = 5x2 + 3x h (x) = -x Beregn forskriften for funktionerne k (x) = f (x) - g (x) og m (x) = (g o h) (x) Jeg håber, der er nogle, som kan hjæ... -
[H30+]
ForumindlægJeg er igang med en ret træls rapport i kemi, nemlig syre/base ligevægte.Jeg har en opløsning af 0,1 M ascorbinsyre, hvor jeg ved at pH er lig 2,66.jeg skal finde ud af hvad koncentrationen af [H_3o^+], altså oxonium..Jeg har tegnet det her reaktionsskema i hovedet. S + H2O <-----> B + ... -
Til mackie!
ForumindlægHej med dig håber du har det okey. Her er den adresse jeg talte om.http://www.imbg.ku.dk/klik til venstre(undervisningsmateriale) derefter på 1. semester og så forårssemester(det er det samme I skal igennem)Timeplaner er det der skal gennemgåes ved hver lektionØveopgaverne er de opgaver der henvi... -
problemer med henfaldsloven
Forumindlæghej! Jeg har en opgave hvor jeg skal eftervise henfaldsloven, men vi har ikke gennemgået den og der bliver kun henvist til en side, hvor selve formlen står. Jeg ved ikke hvor meget jeg skal gå i dybden med det, muligvis skal jeg bare skrive den i rapporten, men da det er halvdelen af opgaven i r... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey, skal inden længe skrive et større projekt i virksomhedsøkonomi ned finansiering som sekundærfag. Jeg er ikk typen, der er så meget til tal mv. jeg er mere til de bløde værdier og hummuniske indgangsvinkler. Derfor har tænkt på at skrive om supplerende rapporter (etisk-, socialt-, miljø-, k... -
Osmose i kartoffel - HASTER!
ForumindlægJeg har lige haft en eksamenstest i osmose i kartofler her i fredags. Mine 2 kartoffelskiver, som havde været i reagensglas med saltopløsninger på 3 og 5 %, tabte sig med mellem 20 og 30 % i vægt. Det betyder, at en del vand er sivet ud af kartoflen. Det skulle den efter sigende havde gjort for a... -
Valg af metode til engelsk analyse
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har været til samtale med mine vejledere i dag, og her kommer jeg lidt i tvivl angående min metode til engelsk. Jeg skriver i SAMF B og ENG A, hvor jeg vil skrive om incitamentstrukturer, som fik økonomien til at overophede i 2007. Dette har også været mit forskerspirer... -
Skal aflevere i morgen! - Hjæælp! :-(
ForumindlægSidder her og laver min rapport som skal aflevers i morgen, omhandlende blegevand/-mideel. Rapporten bygger på et forsøg hvori vi vha. af en titreingsproces har bestemt det aktive mængde chlor i blegevand, men idet jeg først er begyndt i dag, er jeg lidt i klemme( Kom først hjem i søndags og var ... -
oversættelse/rettelse
Forumindlægjeg skal have oversat denne tekst håber nogen vil hjælpe jeg har selv forsøgt lidt dog ikke taget højde for grammatik over hovedet.. Denne rapport forklarer teorien bag kulstof-14 dateringen. Forklarer brugen af proportionaltælleren og accelerator masse-spektrometri, herunder også hvilke fordele... -
Forståelse af tabel
ForumindlægHej Det er ikke fordi der er meget "matematik" over mit spørgsmål, men vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle sætte det ind. Jeg er igang med at skrive en opgave hvor jeg så skal bruge en tabel fra en af sundhedsstyrelsens rapporter. Se vedhæftet for tabel. Se så i delen med &quo... -
Acetylsalicylsyre og biostrukturkemi
ForumindlægHej.. Jeg har trukket kemi b mundtlig eksamen. Problemet er, at den sidste store rapport vi fik for, var til efter vi fik karakter, så jeg valgte at bruge tid på min AT, da jeg fik et stort chok over, at jeg trak AT eksamen dagen efter den sidste skoledag.. Derfor var jeg sikker på, at vi ikke tr... -
2 spørgsmål til srp(plageri & kilder)
ForumindlægHej studieportalen! Jeg skal aflevere min SRP rapport på fredag, og er ved at være færdig med det hele første, dog har jeg lige 2 spørgsmål, jeg vil stille jer, inden jeg aflevere: 1) Under mit research har jeg fundet en rapport som analysere nogle interne og eksterne faktorer, som er b...
