Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17721 til 17740 af 135324
-
vd
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering -
hjælp:39;(
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering -
hdh
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering -
XxX
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering -
ttt
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering -
Glasdesign med integraler
ForumindlægI dette projekt skal I se nærmere på hvordan man kan designe forskellige typer af glas ved hjælp af integralregning. Der findes flere danske designere og arkitekter, der i det seneste århundrede blev verdensberømte for deres produkter. Et fællestræk er deres inddragelse af matematik som arbejdsre... -
Glædelig jul nørder... :)
ForumindlægHeya...Ville sgu bare lige ønske alle herinde en fin jul, terp nu ikke for meget i ferien vel?! Husk der er både 1., 2., 3. juledag til at gå i byen i... og nytårsaften, den bliver uforglemmelig... varm karmaLasse -
hvordan bestemmer jeg en forskrift for f? HJÆLP!
Forumindlæghey. min opgave lyder på: den lineære funktion f(x) går igennem punkterne A(-2.5) og B(4.2) opgave: bestem en forskrift for f. jeg er helt lost hvordan bestemmer jeg forskriften for f? tak på forhånd <3 -
differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har følgende eksempel i min matematik bog, som jeg ikke forstår. Funktionen med forskrift: f(x)= x2 +5*x-4 Funktionen har differentialkvotienten: f 39; (x) = 2*X+5 Ved at løse ligningen f 39;(x) = 9 <=> 2*x+5=9 <=> x=2 Tangent med stigningstal 9= punktet (2,f(2)) = (... -
Tangent
ForumindlægHej alle sammen. Har lige fået matematik på andet år. Vi er i gang med at lære om differentialregning. Jeg har en opgave som jeg skal have løst, men er faktisk mere interreseret i metoden end svaret. Her kommer opgaven: en funktion f er bestemt ved f(x) = x3 + 2x +8. Bestemt f’(1), og ... -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
Antal kvote 2 ansøgere?
ForumindlægHej, nu har der været en stort antal indlæg fra folk, som ville høre om gennemsnittet ville falde eller stige 2010. Men nu er kan man faktisk få et præg om det - nemlig ved at se på antallet af kvote 2 ansøger. Jeg vil høre om nogen har tallene over antallet af kvote 2 ansøger i år, og kvote 2 a... -
værdimængde
ForumindlægEn funktion f er fastlagt ved f(x)=2x^3+3x^2-12x x tilhører [-3;3] bestem værdimængden for f -
Bøger til uni
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på hvilke bøger man kan forvente at skulle indkøbe til matematik på AU 2015? Eller hvor jeg kan finde ud af det henne? Tak. -
Hvor mange mundtlige højniveauekssamener?
ForumindlægHejJeg bliver student her til sommer, og har forstået det sådan, at man skal op til 4 mundtlige eksamener.Men hvordan kan fagene risikere at fordele sig mht. højniveau- og mellem niveaueksamener, og er der noget, der er mere sandsynligt end andet?Endvidere vil jeg også gerne høre, om der er nogle... -
Ligning...
ForumindlægHey jeg sucks til ligninger, kunne I hjælpe mig med denne ligning: -(3+x)(4-10) = 3*x/5 -3 Kunne I evt. skrive mellemregninger -
Ulighed
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og kæmper en en ulighed: x/9-4 </= (5(x+1)/3)+1 Mine udregninger: jeg rykker -4 over på højresiden og udregner parentesen: x/9 </= (5x+5)/3+5 jeg ganger dernæst med 3 på begge sider: 3*x/9 </= 5x+10 Jeg ganger så med 9 på begge sider: 3x ... -
Svar tak.
Forumindlæg7 - 1 x 0 + 3 divideret med 3 = ? -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand...
