Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17721 til 17740 af 27496
-
Hjælp!
ForumindlægOkay jeg har seriøst brug for hjælp lige nu. Jeg laver mine kopisider i biologi og har lavet alle de andre spørgsmåle undtagen denne: Hvilke kulstofdepoter har ikke været med i det økologiske kredsløb i mange millioner år? Har prøvet på at finde svaret men kan ikke. Derfor beder jeg om hjælp:) -
kalkholdig muldbund
ForumindlægHej alle :) jeg skal fremlægge biologi om træer. Jeg har desperat brug for at finde ud af, hvad en kalkholdig muldbund er, jeg har ledt og ledt, men ikke fundet frem til et svar. Jeg håber der er nogle af jer, som kan hjælpe mig. -
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, kunne godt have brug for en hjælpe lære i matematik, biologi, og dansk. Jeg har især brug for matematikken, da man skulle tro jeg aldrig har været med til matematik timerne :D Det haster en del, jeg skal snart have afgangseksame i 9 klasse.. Skriv gerne en privat besked. -
Gensplejsning
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i biologi-eksamenslæsning. Nogen der kan hjælpe mig med nedstående? "Vurder mikroorganismers betydning i gensplejsning. Kom med eksempler på anvendelse af gensplejsning i industrien og/eller landbrugets maksproduktion." -
Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en aflervering i biologi, og skal forklare meget nøje, hvad enzymernes funktion i bakteriecellen er. For mig at se, er der rigtigt mange funktoiner for enzymerne. Nogen der kan hjælpe med en genneret svar? Spørgsmålet: Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen? ... -
Projekt emnet er udvikling ,
ForumindlægHar virkelig brug for gode ideer Jeg skal skrive projekt 9 kl og over emnet er udvikling Jeg kunne måske godt tænke mig noget med afhængighed , alkohol, og gerne udfra samfundsfag og biologi men jeg kan ikke finde på en formulering af emnet. Foreslag modtages med stor tak -
SRO
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRO, og har fagene matematik B og biologi A. I matematikdelen står der, at jeg skal opstille en model ud fra data i det ved lagte bilag, men ved ikke helt hvordan -
1 mol af alle ideale gasser fylder 24.4 liter, men(...)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal ikke til "eksamen" i kemi i morgen, men har en undervisningsdag i kemi i morgen. Hvis i skulle spørge er det ikke en eksamen, men en dag, som alle i klassen har, hvor vi skal arbejde med nogle spørgsmål og tale med vores lærer. Dagen kan så have indflydelse på... -
Diplomingeniør
ForumindlægJeg overvejer at starte på uni og læse til diplomingeniør inden for kemi og bioteknologi. Men jeg er i tvivl om jeg kan klare det? Har ikke det bedste gennemsnit fra gym og skulle kæmpe lidt for at klare gym. Så jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan niveauet ligger i forhold til gym. Er d... -
Masse kemiopgaver
ForumindlægJeg skal til årsprøve i kemi og har derfor lavet en masse opgaver, for at på den måde at forberede mig til den. Jeg er dog stødt i nogle problemer med nogle få opgaver. Man behøver ikke at hjælpe med alle, hvis bare man kan en af dem må man gerne skrive. Håber I kan hjælpe mig :)Det er disse jeg ... -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a... -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
Hjælp, har brug for fif!!
ForumindlægHej det drejer sig om organisk kemi: 1) hvordan kommer jeg fra en carboxylsyre til en alkan, generalt reaktioner COOH kan lave ER at de kan lave ester og amider, men hvordan kan man gå til alkaner? 2) hvordan danner jeg en butan-2-thiol fra en butan-1-ol?? Skal jeg få butano... -
1.skal en syrerest opfattes som en base? 2.og er org. forbindelser enten syre eller base?
Forumindlæg1) på wiki skriver de: En syrerest eller syrerestion er den negativt ladede ion der bliver tilbage når man fjerner H+-ionen fra en syre. dvs. Cl- (Kloridion) er for eksempel syreresten fra saltsyre. eller NO3- (Nitration) fra salpetersyre. Så er det vel blevet til den korresponderende... -
Atomers rækkefølge i et molekyle
ForumindlægHej - Når man skal beskrive et molekyle sker det ved at nævne atomerne og mængden af disse. Men hvordan er rækkefølgen? Jeg skal hjælpe mit barnebarn, som får privathjælp, da hans specialskole ikke underviser i kemi. Jeg troede, at rækkefølgen havde noget at gøre med atomernes placering i det per... -
sabbatår eller direkte på uni
Forumindlæghej alle, jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer og er i tvivl om hvorvidt jeg skal søge direkte ind på min drømmeuddannelse eller tage et sabbatår. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg vil læse på uni, men enten geologi/biologi eller fysik. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage et... -
Bioanalytiker bøger
ForumindlægHej Jeg sælger disse bøger: Medisinsk Mikrobiologi Af Degre, Miklos m.fl. 2. Udgave, 2000, 739 sider ISBN-10 82-00-45056-2 ISBN-13 978-82-00-45056-6 Som ny, ingen overstregninger 300 kr Medical Genetics Af Lynn B. Jorde , Jorde o.a. , Michael J. Bamshad , John C. Carey , Raymond L. White 3. Udga... -
ethanols reaktion med et oxidationstal
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en kemi rapport for som indeholder spørgsmålet, "kom ind på teorien om ethanol som en alkohol (type og opløselighed mm) og hvordan den kan reagere med et mildt oxidationsmiddel som fx KMnO4." Jeg har skrevet teorien omkring ethanol som en alkohol, men er itvivl om h... -
Alt er forkert! Studieretning + klasse! HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Jeg håber virkelig I vil kunne hjælpe mig. Jeg sidder nemlig fast i et STORT dillemma. Her kommer situationen (beskrevet -->)Jeg går på et fantastisk gymnasium, som jeg er rigtig glad for. Det er stort, og er ret tæt på hvor jeg bor. Jeg går lige nu i 2.g og starter i 3.g efter ... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha...
