Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17741 til 17760 af 24857
-
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Ellipsens ligning
ForumindlægHejsa.. Hvordan kan man bruge ellipsens ligning i det praktiske? Jeg ved at jeg skal kende den lille - og storakse, men hvordan finder jeg p(x,y) i det virkelige univers? Hvis man nu eksempelvis skal bestemme om mars' bane er en ellipseformet, altså P(x,y) ligger på dens geometr... -
Syre - Base
ForumindlægHej! Hvordan ville I definere: - En stærk syre. - En svag syre. - En stærk base. -En svag base. Håber i vil svare hurtigst muligt (: - Tak (: -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægNu har jeg surfet en del rundt på nettet og jeg kan ikke læse mig frem til hvad IONFORM er! Er der nogen der vil formulere det ordentligt for mig? Det ville være en utrolig stor hjælp! Det ville være super fedt, hvis I gad at give nogen eksempler med Natrium, Magnesium og Chlor :-) På fo... -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
Mikro og makrotilstande - beregn afstand.
ForumindlægTil opgaven hører der et vedhæftede billede med: I denne simple polymermodel er der en mikrotilstand med energi lig 0, og fire mikrotilstande med energi lig . "Hoved-til-hale" afstanden for mikrotilstanden er: L1 = 2.0 Å, L2 = 5.0 Å, L3 = 6.0 Å, L4 = 3.0 Å, L5 = 3.0 Å Hvad er gennems... -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
Hvorfor negativ?
ForumindlægIfølge Niels Bohr er energien i den n’te stationære bane er givet ved: E_n = - hcR / n^2 Men hvorfor er den negativ? Min lærer nævnte noget med, at der er binding mellem kernen og elektronen. Det giver bare ikke helt mening. -
PROBLEM HJÆLP!!
ForumindlægHej jeg har et stort problem fordi jeg har prøvet at bruge excel til at beregne en opgave og det går bare ikke. Jeg prøver at plotte nogle data ind for derefter at tilføje en tendenslinje, og finde værdierne a og b og jeg får ikke to værdier men en når jeg vælger at se ligningen i excel. ... -
FREMTID, ØNSKE, LIV
ForumindlægHeeY folkens!;) Hva R det i ønsker mest i denNe verdN?! ElleR retteRe sagt hvordan en freMtid ønskeR i JeR?!:D BARE SPÆNDT:P -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej Kan man godt beregne tyngdekraftens arbejde i dette forsøg: Grunden til jeg spørger er, at bolden ikke tilbagelægger strækningen h, da hvert hop, bliver mindre -
Hvad er en student uden sin hue
ForumindlægSvar: Sandsynligvis en person, der ikke kan skjule tomheden. -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
"Innovation And Business" eller "Eksportingeniør"?
ForumindlægHej, Jeg har siddet og kigget på forskellige uddannelser og nu er jeg virkelig ude på herrens mark - derfor håber jeg på at få noget hjælp :) Jeg har i meget lang tid været vild med følgende uddannelse, da jeg synes den lyder rimelig genial: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-civinn... -
magnetisme
ForumindlægHej... Er der nogle herinde derkan definere magnetisme? -
Tilfældighedsgenerator
ForumindlægHvis man skal lave 100 tilfældige cifre, hvordan gør man det så manuelt? Hvis I kan anbefalde nogen bøger på det område, er jeg meget åben.
