Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17741 til 17760 af 24890
-
Metode ?? hjælp, skal snart i årsprøve!
ForumindlægHej folkens. Jeg og min gruppe skal op i årsprøve i AT på torsdag, og i vores tilbageleveret synopsis spørger vores lærere ind til, hva det er for en metode vi har brugt til et af vores besvarede spørgsmål. Vi er ret i tvivl om hvad det er for en metode, og tænkte på om nogle af jer kunne hjælp... -
Kortfilm
ForumindlægHej derude. Er der nogen der har lavet et kortfilm i mediefag på under 6 min.? I så fald med et godt resultat? Eller bare nogle forslag? Det er fordi vi ikke rigtig ved hvad filmen skal handle om... Mangler inspiration! Skriv endelig hvis du har lavet noget, eller bare har et godt råd! Mange tak! -
undersøgelse
ForumindlægDM(f) = R`0 f(t) = (x(t)) = ( a cos(t)) t E R (y(t)) ( b sin(t)) x(t) = 0 y(t) = 0 a cos(t) = 0 b sin(t) = 0 t = og t= nogen der kan hjælpe med at finde t... det er en kurveundesøgelse jeg er igang med -
Hvad synes du om gymnasiereformen?
ForumindlægDet lader til at være et godt stykke tid siden det sidst er blevet diskuteret, og nu hvor flere mennesker er blevet udsat for den og andre måske har vænnet sig til den, så synes jeg det ville være interessant at spørge. Personligt synes jeg der er for dårlig struktur i projekterne, de tværfaglig... -
Tysk eksamen, artikelanalyse
ForumindlægJeg har lige trukket en artikel om Rote Armee Fraktion under emnet Terrorismus til tysk 24 timers eksamen. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere en artikel? Her kan jeg jo ikke, som ved fiktiv prosa og poesi, slå ned på stilistiske virkemidler som skal underbygge min fortolkning?... -
Dansk eller samfundsfag
ForumindlægJeg skal til at søge videregående uddannelse, og er i tvivl om jeg skal vælge dansk eller samfundsfag, da jeg har en stor interesse ved begge områder. Er der nogle, der enten studerer dansk eller samfundsfag, som kan fortælle, hvordan det er? -
På vej mod toppen
ForumindlægHej ! Jeg skal til at skrive dansk stil, men har en ekstemt streng lærer. Jeg plejer at ligge på 10-11, men vil meget gerne score et 13-tal ved hende. Vi skal skrive stil, og har hæftet fra 2004. Jeg har valgt at skrive nr 1, "på vej mod toppen." Jeg tænkte, om der måske er nogen der... -
Vil i løse mit essay?
ForumindlægHar lige skrevet et essay, så ville høre om en herinde fra havde mulighed for at læse det igennem og komme med en bedømmelse. Alt kritik er modtageligt. Nå ja! Skal dog lige tilføjes: Det er folkeskole niveau (9. klasse) Opgaven lød således: Skriv DIN personlige erindring om din barndom med ti... -
Ros til Mathon!
ForumindlægSynes altså godt vi lige kan rose Mathon herinde for et rigtig godt stykke arbejde. Han/hun er SÅ hjælpsom!! Rigtig dygtig person, og som tager ingen tid at løse en opgave. Det er så dejligt.. selvfølgelig også ros til alle jer andre hjælpsomme mennesker. Rigtig fed hjemmeside! -
Addition
ForumindlægJeg har et cychexen, hvor der er en methylgruppe og dobbeltbinding på samme C. Derudover sidder der en propenylgruppe overfor. Hvis jeg adderer en Br2, hvor vil den så adderes, ved propenylgruppen eller i selve ringen? -
forskel på socialdemokraterne og SF?
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en opgave om forskellighederne på de to partier, men jeg kan uimiddelbart ikke finde ud af at skelne mellem dem? De er begge to socialistiske partier ikke? Er der nogle markante mærkesager hvor du er uenige, eller hvad skal jeg komme ind på? -
HJÆLP SØGES TIL MATEMATIK
ForumindlægMin opgave lyder således: Funktionen g er givet ved g(x)=-2x+12. Løs ligningen g(x)= 16. Er der nogen, der ved hvordan denne kan løsses i et TI-Nspire ellers er det fint hvis der er en anden måde man kan infomere mig omkring -
Spansk mundtlig prøve - forventninger.
ForumindlægJa, jeg skal som sagt op til spansk mundtlig prøve på onsdag. Det er med prøveformen 24 timers forberedelsestid. Hvad forventes der af en? Skal man primært selv snakke eller kan man forvente en masse spørgsmål? På forhånd tak for svar. -
Handlingsforløb?
ForumindlægKan der være to hovedforløb og flere biforløb i en novelle? - Sidder med en novelle, der er komponeret som et langt tilbageblik og som afbrydes af fortællerkommentarer og begivenheder i realtiden. Tak :) -
Karaktergennemsnit STX
ForumindlægHej folkens (: Jeg går i 3. g på STX og forsøger lige at finde mit karakter gennemsnit.. Ved godt der er forskellig vægt osv, det eneste jeg ikke lige har helt styr på er de fag man ikke trækker som eksamens fag. Hvis jeg nu har fået 7 i NG (årskarakter) og 10 til eksamen, er jeg godt klar o... -
global opvarmning
ForumindlægHej, jeg ville bare spørge, hvad synes I er bedst at studere i en globaliseret verden truet af global opvarmning? Det bedste råd jeg har fået af min studievejler er, at jeg burde læse noget nyttigt, for når vejrfænomenerne rigtig truer os vil det ingen nytte have at have studeret fransk litteratu... -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
En to tre nu!
Forumindlæghej har nogen af jer læst bogen "En to tre nu!", skrevet af Jesper Wung-sung, og hvad syntes i om bogen og har i skrevet en anmeldelse, jeg måtte se? kh laura -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Søger kilde
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd!
