Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17761 til 17780 af 27496
-
HF Matematik B karakter
ForumindlægJeg har en fuld HF som jeg færdiggjorde i sommeren 2010, hvori mit dumpede gennemsnit af Matematik B indgår(00 mundtligt/02 skriftligt). Efter at havde læst-, og valgt at stoppe på en videregående uddannelse hvor Mat B ikke var et krav, valgte jeg at tage faget om. Skal til eksamen her inden ... -
Hvordan opstod livet?
ForumindlægHej jeg har et lille problem, jeg vil gerne vide hvordan livet opstod. Jeg ved det er noget med nogle aminosyrer som klonede sig selv... mere ved jeg så ikkke.. hvis i kunne fortælle det sådan lidt kort fx på en 5-7 linjer ville jeg blive glad :) -
Hvor har i søgt ind? Spændt!
ForumindlægHejsa! Hvilken uddannelse har i søgt, og er i ligeså spændte som jeg selv!? :O -
AT-stamceller
ForumindlægJeg har stadig ikke fået skrevet min problemformulering :S så ville høre om i havde nogle gode ideer? Jeg fik til min sidste vejledning at vide at jeg skulle læse en masse og ikke binde mig på et bestemt emne inden for stamceller. Nu er jeg bare endnu mere forvirret!! så nogle ideer til et godt e... -
Hjælp til metoder
ForumindlægHej folkens.. Håber nogle kan hjælpe Arbejder i At med dyrevelfærd og har i den forbindelse været ude og interviewe en safaripark. Nogle af spørgmsålende lyder på hvordan de sørger for at dyrende ikke er stresset, og om de selv mener at deres dyr lever unde gode forhod osv. Mit spørgsmål er..... -
pH værdi i vandet
Forumindlægsidder her med min naturfagsopgave og er gået i stå. vi har haft et forsøg i klassen hvor vi skulle puste i et glas vand. først skulle vi målen pH i vandet som var 7 og så puste i 1min. måle igen og der var den 7,5. så skulle vi puste i et minut igen og så kom pH ned på 7 igen. og spørgsm... -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
Videnskabsteori
ForumindlægHey derude Hvad er forskellen på den klassiske positivisme formuleret af Comte og den logiske (ny)positivisme, som startede i Wienerkredsen? -
Afgangseksamen :)
ForumindlægJeg skal til mundlig afgangseksamen i Samfundsfag. Er der nogle bestemte - meget vigtigte ting jeg skal kunne, som er godt at ku? -
ATP
ForumindlægHvad er ATP? -
fisk
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for jeres hjælp til opg 2! håber i kan hjælpe :))) -
Fibroblaster i cellekultur
ForumindlægHvad er fordelen ved at bruge fibroblaster i cellekultur (ud over, at de er let tilgængelige via hudbiopsi)? Jeg ved at de proliferer hurtigt i cellekultur, og at dette har noget at gøre med deres syntese af den extracellulære matrix, og at de (in vivo) indgår i healingsprocesser. Hvorfor gør dis... -
Evolutionsmekanismer - hjælp
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil. Jeg forstår ikke evolutionsmekanismer, jeg har set at der tidligere har været skrevet noget om det herinde , men artiklen der bliver refereret til virker ikke.... er der en som kan hjælpe mig med at forstå figuren. Jeg har brug for hjælp til st kunne forklare figuren. -
angående valg af studieretning
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g, og skal om ca. 1/2 måned vælge mit endelige valg af studieretning. Men jeg er lidt i tvivl. Lige nu gå jeg på den samfundsvidenskabelige studieretning, med Samfundsfag A - Matematik B - Erhversøkonomi C. Men jeg overvejer at skifte til den naturvidenskabelige studieretning m... -
Hvornår finder jeg ud af det???
ForumindlægHey.....Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg er dybt fortvivlet disse dage...Jeg ved ikke hvad jeg skal studere når jeg går ud af gym.Nogen der har nogle ideer??Nogen der kan fortælle hvad de selv vil??Findes der ikke et program, hvor man kan skrive sine intresser ned, også finder den drømme ... -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med min AT-syn, og derfor vil jeg høre jeres mening. Jeg skriver om pest i bio og his. Men har lidt problemer med at komme i gang med problemformuleringen, eftersom overemnet er, "rejser, udvikling, ny viden" Hvad kan man undersøge?... Det, jeg har tænkt på... -
hælp. En ide tak.
Forumindlægom nogle uger skal vi et ´gang med et kæmpe emne. hoved overskriften : LIVET. og vi skal finde et underemne. men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. nogle foreslag? tak på forhånd:) -
Jeres snit??
ForumindlægHejsa allesammen....For det første tillykke med eksamen til alle!!! og tillykke med huerne til alle 3.-g'ere.Ville faktisk bare lige høre, hvad folk havde fået i snit?? For mit vedkomne ligger det på et udemærket 8-tal.!!!
