Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 17761 til 17780 af 20009
-
Kampen for det gode liv - hjælp.
ForumindlægHey alle sammen. Som i nok kan regne ud går jeg i 3.g og skal ligesom alle andre i AT udvise færdigheder indenfor metodefaget. Til det har jeg valgt fagene: Engelsk og Historie. Kampen for det gode liv bliver delt op i 2 kampe. Metoderne heraf bliver gennemgået og der er tale om Diskursanalyse,... -
Sekanthældning og tangenthældning
ForumindlægHej, et af spørgsmålene til mundtlig matematik b eksamen hedder at jeg skal redegøre for tangent, sekant og differentialkvotient. Forklar hvordan man finder differentialkvotienten for f (x)=x2 . Giv et eksempel på anvendelse af differentialkvotient. Det første jeg ville gøre er at forkla... -
TEP - Historie / Engelsk (Dansk vestindiske øer)
ForumindlægHey SP Jeg er igang med at skrive TEP, som er et tværfagligt eksamensprojekt på andet år, VUC HF. TEP'en bliver udarbejdet i form af en synopsis på max. to sider, som bare skal indholde stikord til fremlæggelsen af den til eksamen til sommer. Jeg har valgt at det skal være Historie (da jeg ... -
Historie omskrivning
ForumindlægHej, er der nogen som har tid til at skrive den afsnit om med hverdagssprog, da den er meget svært til fremlæggelse af historie. Mange takker Stabile institutioner som sikrer demokrati Tyrkiet har siden republikkens grundlæggelse været præget af en stærk alliance af militærfolk og national... -
AT - Selviscenesættelse - Samf./historie
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive AT-synopsis 2.3 (2. g STX), hvor der skal afleveres en synopsis og fremlæggelse ud fra opgaveformuleringen: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Jeg har valgt at f... -
Mdt. eks: Den kolde krig
ForumindlægHeeeeeey:) Sidder og forebereder mig til min Hist A mdt. eksamen imorgen, og har trukket emnet: Ideologiernes kamp og murens fald - Verden efter 1945. Jeg har derfor fået nogle kilder, som jeg skal tage udgangspunktet i til fremlæggelsen. Det er bl.a. George H. Bushs tale "vi vandt den kol... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg er gået i stå med en tekst jeg skal fremlægge til min mundt. eksamen imorgen og ville se om nogen af jer kunne hjælpe mig. Det er disse 5 stykker i teksten, der volder mig problemer. 1. me desarrollo como tal, así, haciendo temporada de verano, las temporadas de Argentine y las de Espa... -
Demokrati, Magt og Politik
ForumindlægHJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mundlig eksamen. Hej. Vi er 3 piger der har samfundsfag på A og sidder og laver synopsis til eksamen i morgen. Vi har trukket emnet Demokrati, magt og politik Bilag: S og SF rasende: De radikale selvmordspiloter slår til igen af Han... -
Udmeldelse fra videregående uddannelse
ForumindlægSynes ikke jeg er blevet retfærdigt behandlet. Jeg bliver smidt ud af skolen fordi de siger jeg ikke er studieaktiv. Der er gået mindre end 2 mnd af skoleåret. Jeg har afleveret alle mine opgaver og mødt op 90% af tiden. I min eboks besked får jeg at vide at jeg ikke har svaret på en mail som... -
Oversættelse af billedbeskrivelse
ForumindlægHej alle! Jeg skal i næste uge fremlægge en billedbeskrivelse jeg har lavet, og jeg kunne godt tænke mig lidt feedback, rettelser etc. på det jeg har indtil videre: Billedet er bestående af meget få farver, hovedsageligt blå, grøn og sort. Det forestiller en nøgen kvinde der ligger på ryggen ... -
Hvilket hovedemne hører disse under?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at angive et 'hovedemne' for nedenstående 3 emner, der skal fremlægges om: 'Forbrugeraftaler' handler om vores, forbrugeres rettigheder, som vi har, når vi som private forbrugere køber varer eller ydelser fra firmaer og producenter. Fx kan det gælde for... -
Energi og effekt
ForumindlægHej Dette er virkeligt vigtigt, idet jeg skal fremlægge om det. Emnet går ud på, at vi påsæter solceller på skolens tag, så skolen kan spare med hensyn til elforbrug. Problemet er bare, at jeg ikke er sikker, at den metode jeg har brugt er rigtig. I den vedhæftede dokument ses udregningerne ... -
Øge afsætningen, hvordan??
ForumindlægHej Alle Jeg har arbejdet med SELECT Sport og skal imorgen eftermiddag fremlægge min case. Jeg har valg at uddybe problemet: "Opretholde det stigende resultat" De to handlingsforslag er: Handlingsforslag 1: Reducere omkostningerne på eksportmarkeder Omkostningerne kan reduceres ved ... -
HJJÆÆLLP til fakirmodel i eksamensoplæg
ForumindlægHej alle i kloge mennekser Jeg står i den situation at jeg skal til min afsluttende eksamen på økonomiuddannelsen på tirsdag. Jeg aflverede fagprøve i sidste uge og skal nu planlægge et mundtligt oplæg. Jeg er i fagprøven kommet frem til, at der skal implementeres en opdatering i vores nuvære... -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
Hvad handler teksten om? :(
ForumindlægHej alle! Er der nogen skarpe hoveder til engelsk derude? Jeg skal fremlægge i engelsk imorgen, hvor jeg skal give et referat af nedenstående tekst om Free Will. Jeg forstår ikke teksten helt, så er der nogen der ville være så søde lige at skrive et referat om hvad teksten handler om. :D Mange t... -
Underemner til projektopgave i 9. klasse?
ForumindlægHej, Vi skal i uge 6 lave projektopgave. Vi er tre drenge der er gået i gruppe sammen. 2 af os har helt styr på samfundet og hvad der sker rundt i verden. Den tredje kan alt med en computer, som vi håber at kunne bruge til et evt. produkt. Vi har fået overemnet "Livet er hvad man gør det t... -
Hjælp til differentialligning på formen y'+g(x)y=h(x)
ForumindlægHej, jeg har det svært med en opgave, som jeg skal fremlægge i morgen. Opgaven lyder således: En funktion, f(x) , er løsning til differentialligningen y'+2y=ex Endvidere er f(0) = 1 a) Bestem, uden hjælpemidler, en regneforskrift for f . b) En anden funktion, g(x) , opfylder samme dif... -
Hjælp til at forstå sætninger til lettere dansk
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved International Økonomi, da vi kun har haft faget cirka 4 gange nu, og allerede har fået vores første fremlæggelse for. Her er nogle sætninger jeg gerne vil have "oversat" til noget jeg forstår 1. Den skønnede udvikling i de offentlige udgifter og indtægter fr... -
Spansk
ForumindlægHej venner, jeg skal fremlægge på mandag, og jeg tænkte på om der var en der vil pointere mine fejl i denne tekst, så jeg kan lære af mine fejl. På forhånd tak. He elegido esta imagen porque me encanta el fútbol. En la imagen podemos un estadio de fútbol. El estadio de futbol está en España....
