Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17781 til 17800 af 31730
-
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve! -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
gældsannuitet hjælp
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med en gældsannuitet? Jeg skal gøre rede for det, og må ærkigt indrømme at jeg ingen ide har om hvad det er :) -
Organisation af noter, opgaver mm.
ForumindlægHej,\n\nJeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen. \n\nMange tak! -
Tysk Konjuktiv beder om rettelse
ForumindlægTysk KonjuktivØvelse 1.Eksempel :Hvis vi var rige, var det ikke noget problem.1. Wenn wir reich wären, wäre es kein Problem2. 2. Wären wir reich, wäre es kein Problem. (Grundbog 604.2 –GTG 434.2)Reglen de hentyder til som gør at nogle sætninger kan skrives på to måder lyder så ledes (fra Gyldenda... -
Anbefaling af lommeregner.
ForumindlægHvad lommeregner skal jeg købe skal starte p HF efter sommerferien og have Mat A på et 2 årig forløb. ?jeg har tænkt på TI-89 TITANIUM og en TI-84 PLUS. Hvad sys i ? -
Eksamen! kan i hjælpe..
ForumindlægHEj jeg har fået stillet en eksamens opgave der lyder: 12) Matematisk bevis. Deduktion og induktion.Gør rede for nogle forskellige bevistyper. Herunder bevis ved induktion.hmm er der nogle der forstår dette spørgsmål?? jeg er helt lost i spørgsmålet.. kan i hjælpe mig lidt måske?+håber i kan hjæl... -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
God måde at tage noter på?
ForumindlægHej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni... -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
Margin - SSO
ForumindlægEr der nogle regler for hvor stor margin skal være? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægOpgaven beskriver en multipchoicetest jeg har n = 10 p =1/3 og q = 2/3 og jeg aner ikke hvordan disse to beregnes (altså forskellen mellem dem) a) hvad er sandsynligheden for at få mere end 5 rigtige svar b) Hvad er sandsynligheden for at få mere end 3 forkerte svar. -
"Karakter"system
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvordan statistikken angående brugbare/ikke-brugbare indlæg er gjort op. Mine procentssatser summerer ikke op til 100. I øvrigt synes jeg stadig ikke, at det fungerer. Der er STADIG alt for få, der benytter systemet, og nogle få af de, der gør, er med til at ødelægge hele pri... -
Rhombe? plz hjælp mig
ForumindlægHejsa. . . . . Jeg skal finde ud af hvad arealet på en rhombe er! men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan man finder ud af det :(..... måske lyder det dumt ;S men hvordan finder man ud af hvad arealet på en rhombe er? På forhånd tak :) Kh. Sabi -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
Lineær sammenhæng
ForumindlægEr et binomium et polynomium i algebrarisk forstand. hermed menes at polynomiet givet på formen p(x,n)=knxn+kn-1xn-1+...k2x2+k1x+k0 gælder der så at p(x,1)=k1x+k0 er et polynonium -
1.g isoler x i udtrykkene
ForumindlægNu synes jeg, at jeg har brug for hjælp :P 1) y(1/x+2)=3 2) y(x/y)=1/z 3) a/x+2=1/x Man skal "bare" isolere x, men jeg synes ikke det går specielt godt jeg har et bud på 1): x=1/3y+2/3x*1/y
