Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17821 til 17840 af 33650
-
oversættelse
ForumindlægHej, her er en lille oversættelse... Er der en der ville kigge den igennem for fejl (grammatiske såvel som andre)? Dansk: Men drøm og virkelighed har vist sig at være to meget forskellige ting. Nu føler englænderne nemlig, at de mange immigranter er blevet en trussel. For eksempel frygtes det, at... -
Rettelse
ForumindlægNogle der gider at rette?Indsæt werden i nutid:1) Wirst du bald fertig mit dem alljährlichen Hausputz im Früjahr?2) Nein, ich werde nicht fertig diese Woche3) Aber nächste Woche werde meine Nachbarin und ich fertig4) Wie werden das Wetter morgen?5) Das Wetter wird sonnig6) Die luft wird warm, und... -
En der vil rette min engelskopgave, inden jeg aflevere?
ForumindlægSilence is the right word for this creepy story where you are left with a feeling of emptiness and incomprehensible thoughts. The author tries to make visible through the theme and message of the story, that we humans have evolved to selfish, greedy, and ungrateful creatures. In the sense that ... -
Google translation kan nu oversætte dansk!
Forumindlæghttp://www.google.com/language_tools?hl=en - "Translate text" (2. afsnit) Jamen, lad os da prøve: Dansk: "Giv dit indlæg et sigende navn, så hjælper du de relevante brugere med at finde netop dit spørgsmål. Titler som: "Hjælp" og "Haster" er bandlyste." ... -
Klage over lærer og karakter?
ForumindlægHej SP, jeg overvejer, om dette er en klage værd, eller om jeg bare skal lade det ligge: Jeg fik min årskarakter i idræt, som var 00. Jeg er ekstremt dårlig til faget, men vil gerne have mit 02 eller 4 tilbage, fordi det trækker snittet ned - især, nu hvor karakterne risikerer at blive overført.... -
Hooliganism - hjælp
ForumindlægJeg har ikke kunne finde flere fejl, så jeg skulle spørge jer om i kunne finde nogle fejl :) Her er det: Dear editor of City Gazette I attended the football match this weekend, with some of my friends. We saw the hole match, and I was definitely not a good experience. Suddenly I saw 15 peo... -
Valg af videregående uddannelse
ForumindlægJeg er dybt i tivil omkring hvilket studie, jeg skal vælge. Og trods jeg nu har holdt sabbatår, føler jeg ikke, jeg er kommet svaret nærmere. Der er ikke noget, jeg sådan rigtig har brændt for at skulle studere eller nogle drømme jeg har haft til fremtidig job. Bare jeg egentligt har en god a... -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor... -
Blå bog med resultater
ForumindlægHej alle I kemi har vi en såkaldt "blå bog" hvor der kun er opgaver. Opgaverne handler både om reaktionskinitik og mængdeberegning osv.. er der nogen der ved om der er en "facit liste" til opgaverne her på studieportalen?? -
Word - hvor og hvor meget?
ForumindlægHejsa! Jeg har siddet og kigget efter Word(Excel mm.) til min Mac i lidt tid og kan ikke rigtig se hvor man kan købe det billigst(evt. med studierabat). Nogen der kender et godt sted? Jeg kan kun finde nogle der varer i 3-4 år, men vil helst det holder i hele computerens levetid. Mht. studiera... -
ITU mat A eller B
ForumindlægHej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det. jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn. adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. Kan jeg godt tage matematik ... -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Matematik skriftlig eksamen...2009
ForumindlægHej.. folkens.. Jeg tænkte, hvor meget eller hvor mange opgaver skal man have lavet for at får et 7 tal?? Der var 26 spørgesmål eller 16 opgaver.. der stod at alle 26 spørgesmål vægter lige meget.. Prøven var meget svær og jeg vil gerne vide, hvor mange opgaver skulle man have lavet for at får et... -
RUC - gymlærer?
ForumindlægKan man godt blive gymnasielærer, hvis man har studeret på RUC? -
hej! jeg skal bruge en oversættelse af "i have a dream" talen!!!!!
Forumindlægjeg er midt i forberedelsen til eksamen i engelsk og jeg skal bruge en oversættelse a talen "i have a dream" af Martin Luther King... har selv prøvet på google men uden held. -
Reduktion af udtryk
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere følgende utryk, er helt i tvivl om, hvor jeg skal starte: O(x)=2x+2*(-(x^2-12)/2x)+(2*√2x^2) Jeg håber derfor på, at der er en venlig sjæl, der har lyst/ kan hjælpe :) Tak! -
FSA Mat. Mdt. Hvordan forgår det?
ForumindlægHvordan foregår FSA i mdt. mat? Trækker man bare et spørgsmål der skal besvares, eller? Og hvad burde man i øvrigt læse på? Er der noget bestemt der 100% vil dukke op? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ...
