Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17821 til 17840 af 32350
-
Hjæælp!
ForumindlægHvordan dividere man i hovedet dette regnestykke: 1/25 ....Eventuel en udregning da vi har en prøve i morgen som minder om disse stykker.. Tak på forhånd -
Induktiv og deduktiv
ForumindlægHvad er en induktiv tilgang og hvad er en deduktiv tilgang? -
omskrivning m^1586
Forumindlæghejsa... sidder igen fast ved min krypterings opgave. og det er netop med en omskriving af:\n m^1586\n \nville være en stor hjælp.\npå forhånd tak -
Advanced Grapher
ForumindlægHejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod... -
Rettelse + Hjælp til opgaver
ForumindlægHej,\nHåber der er nogen der gider at rette følgende opgaver, evt. hjælp til den første, som jeg ikke lige kan finde ud af.... :\n\nPå Linå vandværk betaler man en fast afgift på 131 kr. pr. kvartal. Desuden betales 9,5 kr. pr. m^3 vand. En forbruger i Linå bruger mellem 0 og 100 m ^3 vand pr. kv... -
Biblens koder..
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde noget stof om at, jah det lyder mærkeligt, men at biblen består af koder. Altså at disse koder skal fremvise et budskab. \n\nOg mener også at have hørt at disse koder viser hvordan den perfekte krig føres. \n\n \n -
Funktions regning..
Forumindlægf(t)=3-3*e^(-0,0116*t)\nHvor f(t) er, målt i millimol pr. liter, og t er målt i sekunder.\n\n-Beregn, hvor lang tid der går, før bromkoncentrationen er 1,50millimol pr. liter.\n\nKan det passe at der går ca. 25sek? -
Samme lærer i mat B og mat A?
ForumindlægHej\nMin studieretning indeholder bl.a. matB, som jeg har tænkt mig at opgradere til matA. Eneste problem er at vores nuværende mat-lærer ikke er så god. \nSå skal jeg også have den samme lærer, hvis jeg vælger matA? Er der nogen der ved noget om det? -
Pythagoras`læresætninger
ForumindlægNår a^2 +b^2 =c^2 er trekanten retvinkletHvis trekanten ABC er retvinklet med Der skal gøres rede for forskellen på de to udsgn og gives et eksempel på et udsagn " Hvis Pså Q " , som er sandt, men hvor udsagnet "Hvis Q så P" ikke er sandt. Udsagnet skal ikke nødvendigvis omha... -
Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!
ForumindlægHej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00? -
Opgave 4
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til den her opgave, den eneste jeg mangler ??? En virksomhed producerer og sælger to forskellige pumper en aøbspumpe DRAIN og en kælderpumpe AWAY. Dækningsbidraget er 2.000 kr. pr. DRAIN og 1.500 kr. pr. AWAY. Funktionen f(x; y) = ax + by angiver det samlede dækningsb... -
Drilleopgaver
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle hvordan jeg skal lave nedstående opgave?:Et slagteri leverer grillkyllinger, hvis vægt er normalfordelt med middelværdien 0,820 kg og spredningen 0,080 kr. a) Hvad er sandsynligheden for, at en tilfældigt udvalgt kylling vejer under 0,800 kg? b) Over 0,900 kg?Tak for hj... -
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
PLEASE hjælp! Mathcad
Forumindlægjeg skal aflevere opgave I MORGEN og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Så fik jeg svaret tilsendt af en venlig sjæl men jeg kan ikke åbne den i mathcad (da programmet ikke vil virke som jeg vil have det til) Er der nogen der har programmet og vil åbne opgaven for mig og tage et screenshot e... -
Forklaringsrad
ForumindlægHar bruf for fandens meget infor omkring forklaringsgraden, det skal gennemgåes til sømmene.. har i et par links? kan ikke finde noget som helst :-S -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter? -
EN der vil se min opgave igennem?
ForumindlægEN der vil se min mat opgave igennem og komme med deres mening omkring den? -
Mat-B 5.039
ForumindlægHej derude,Ville hører om en ikke gad hjælpe mig med flg.:Opg. 5.039 En glasmonstre skal anbringes på et bord i et hjørne af et rum, således at bordet udgør bunden og væggene udgør to af siderne i montren. Toppen og de to resterende sider udskæres af en rektangulær glasplade der er 3 m lang og 2 ... -
Hjæælp
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor jeg skal gøre rede for at funktionen f er voksende.f(t)= 1,00-0,60*0,9^t, t skal være større end eller lig med 0.Jeg ville selv starte med at finde differentialkvotienten af funktionen, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det med denne funktion.På forhånd TAK
