Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17821 til 17840 af 40685
  • Er linæaritet indebefattet i proportionalitet?

    Forumindlæg
    Hører lineære modeller under "proportionalitet" eller er indbefatter proportionalitet kun ligefrem og omvendt proportionalitet?
  • Ligning hjælp med forklaring

    Forumindlæg
    Hej allesammen, har siddet med denne opgave i lang tid. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at forklare den. Forstår den ikke. Og tusind tak på forhånd. Se vedhæftet fil :=)
  • bestem f'(x) og g'(x)

    Forumindlæg
    Funktionerne f og f er givet ved f(x)=√x og g(x)=√2x-4 a) Bestem f'(x) b) Bestem g'(x)
  • Forskriften for en funktion

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man finder forskriften for en funktion, hvor man kender stigningstallet og får opgivet ét punkt, som den går igennem? Stigningstallet er 3, og den går igennem punktet (2; -4)
  • Medicin (HF-studerende)

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg har et spørgsmål ift. studievalg. Hvordan er det lige det fungerer ift. studie på universitet, hvis man kommer fra en HF-udd. Jeg ved godt, at man ikke direkte kommer ind, men, at man først skal have nogle fag som suplering - men kan man så godt komme ind, hvis man udfylder adga...
  • Bestem a og b

    Forumindlæg
    Opgaven lyder sådan her: tabellen angiver nogle sammenhørende værdier af x og y for en linæer sammenhæng. x ¦ 2 ¦ 10 y ¦5 ¦ 29 det oplyes at y=a*x+b bestem a og b kan i please hjælpe?
  • differentiering

    Forumindlæg
    En funktion er givet 3x^10+4•e^5x Bestemt F mærke x
  • Dumpe 2.g

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er pt i gang med at dumpe 2.g, jeg har læst nogle ting herinde om, det er muligt at stadig rykke op selvom ens snit ikke er godt nok. Jeg har haft nogle private årsager til jeg ikke har kunne fokusere så godt i 2.g og derfor er mine karakter faldet meget. Jeg ved godt private...
  • SRO i fysik og matematik

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave et mundtligt forsvar. jeg har haft fysik og matematik som fag. Jeg er i tvivl om hvodan jeg skal snakke om metode. Jeg har jo brugt hypotetisk-deduktiv metode og aksiomatisk-deduktiv metode. Men hvordan skal jeg 'diskutere' mine metodevalg, og snakke om svagheder/styr...
  • trekanter

    Forumindlæg
    hej kan I hjælpe mig med opgaven. tak
  • "bestem y udtrykt ved x og gør rede for at arealet af det tilbageværende tværsnit"

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg mangler virkelig hjælp til denne opgave, og jeg er forholdsvis blank ift hvad jeg skal gøre. Vi har kun haft én opgave i undervisningen, som har handlet om optimering, så jeg er pretty damn lost. Jeg har forsøgt at bestemme y udtrykt ved x, men ved ikke om det er rigtigt: y+y+2x =...
  • HJælp

    Forumindlæg
    Antallet af kunder i en butik aftager over en periode efter 2015 med 2,3% pr. år. i år 2015 var antallet af kunder 56000. Indfør passende variabel og opstil en funktion f der beskriver antallet af kunder i butikken efter år 2015.
  • JOB FOR EN DAG MED BETALING - LEKTIEHJÆLP.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lærerstuderende og skal den 21. maj op i skriftlig matematik og har i den forbindelse brug for hjælp til forberedelsesmaterialet. Det jeg gerne vil have hjælp til er: 1. Læser forberedelsesmaterialet igennem og gennemgår det hele. Alt hvad jeg ikke forstår skal forklares. 2. Hvilke...
  • hjælp - skal snart op i tysk.

    Forumindlæg
    er der nogen der kan fortælle mig, hvordan en tysk eksamen egentlig foregå`? det er noget med en oversæt. samt en kendt tekst. hvor lægges der vægt på det at perspektivere? tæller det meget?
  • Tysk skriftlig.. FY FORN!

    Forumindlæg
    Andre som har fået en "god" karakter i tysk skriftlig eksamen eller årsprøve i år?Det kan man ikke ligefrem sige jeg fik, men med 05 kan man da måske blive fisker :\\..
  • Dansk mundtlig

    Forumindlæg
    hey derude.. nogen der har været til mundtlig studentereksamen i dansk , der ville give mig nogle gode råd.. fx til hvordan eksamen foregår, og hvad der skal lægges vægt på..osv
  • spørgsmål !

    Forumindlæg
    hej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål?
  • Kan jeg nå det?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til dansk mundtlig eksamene i morgen, men er ikk erigtig startet på det - har faktisk kun lavet synopsen. Og ville lige høre om det er muligt at blive færdig til i morgen formiddag?
  • terminsprøve

    Forumindlæg
    Heej med jer allesammen . jeg skal op i terminsprøve i næste uge og vil virekelig gerne vide, hvordan det var eksamen i sommers . Ville også gerne hvordan det var i Bioglogi, geografi og Matematik . på forhånd tak :D
  • Nogen der har været oppe..?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten).