Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17841 til 17860 af 117955
-
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
3. års opgaven
ForumindlægHej (Jeg ved at der før dette indlæg har været et utal med samme emne, men nu spørger jeg altså alligevel.)Som overskriften hentyder til drejer dette sig om 3. års opgaven. Jeg overvejer at skrive tredje års opgave i dansk eller biologi, men problemet er at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil skrive ... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer, til hvad jeg kan komme ind på? Har selv overvejet følgende: Rygnings skadevirkninger på kroppen(hoste, då... -
Vurderingssamtale
ForumindlægHej alle, Jeg skal til vurderingssamtale i MAtematik B på HF Online imorgen via Google Meet (da eksamen er aflyst pga. covid). Jeg har begrænset tid til et oplæg, og har desværre erfarret, at meget af min tid bruges på at skrive formler og udregninger osv på taven mens jeg snakker. Er der no... -
Matematiske funktioner??
ForumindlægHej alle sammen Jeg har et spørgsmål vedr. a og b i de forskellige funktioner (lineære, eksponentielle og potens) I en lineær funktion er: a = hældningskoefficient b = skæringspunkt ved y-aksen I en eksponentielffunktion er: a = ? b = skæringspunkt ved y-aksen I en potensfunktion er: a = ? b ... -
Innovation
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvordan eksamen kommer til at foregå og hvis nogen af jer har været op, må I meget gerne sende jeres power point:) Hvordan foregik eksamen egentlig, dengang I har været op? -
Klage over karakter
ForumindlægHey. Har lige været til fysikeksamen B mundtligt og fik 02. Alle mine andre karakterer er på 10 og 12. Normalt får jeg også 10 i fysik og er virkelig god til det. Jeg vil gerne klage, men hvor stor er chancen egentlig for at jeg får medhold og hvis jeg ikke får en ny eksamen, kan man så gør... -
Konstanter for ret linje.... Ups... O_O
ForumindlægHalløj ... Jeg skal til eksamen i matematik c-niveau i morgen, og af en eller anden grund er det med at finde konstanterne a og b for en ret linje helt forsvundet.... Mit eksamens spørgmål hedder således: Den rette linje Du skal gøre rede for den rette linje, forskrift og graf. Du skal gøre r... -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
hf- enkeltfag
ForumindlægHej. jeg går på andet år på hf, jeg vil gerne læse til læge men tror ikke jeg få et højt nok snit til det. ville derfor høre om i ved om det er muligt at starte forfra på sin hf eller tage hf enkeltfag og dermed forbedre sit snit? - Nathalie -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
Fysik/Matematik A på STX eller HTX?
ForumindlægHej med jer. Efter min gymnasielle uddannelse har jeg tænkt på at studere fysik på højere niveau. Hvad er bedst; STX eller HTX? Argumenter gerne for og imod :). Mvh. Kasper -
Gyldig studieretning?
ForumindlægKære alle, Jeg går i 3.g og har studieretningen Musik A, Engelsk A, Dramatik C. Mine fag gennem mit gymnasieforløb er/har været: A: Musik, engelsk, dansk, historie, spansk B: Matematik (Valgfag fra C) C: Idræt, samfundsfag, matematik (nu B), fysik, samfundsfag, biologi, religion, naturgeograf... -
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp søges til ENG B, i engelsk Gramatik, mest ordstilling,kongruens og verbets bøjninger... skal snart til eksamen.. -
Pufferligningen og puffereffekten
ForumindlægHej! jeg er ved at læse op til kemi B eksamen. mit spørgsmål er, hvordan pufferligningen skal forklares og hvordan puffereffekten måske har en realtion til pufferligningen og hvordan den virker:) -
Fysik skriftlig
ForumindlægHej folk kan jo komme her ind. i morgen efter fysik eksamen, så kan vi diskuterer vores eksamen. og diskuterer om resultaterne. -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
Lineære funktioner? Nogen der kan hjælpe? :/
ForumindlægRedegør for karakteristiske egenskaber ved den lineære funktion y = ax + b og dens graf, herunder betydningen af de indgående størrelser a og b, og hvordan forskriften findes ud fra to punkter. Hvordan kan jeg gøre dette? forstår ikke opgaven helt nemlig... Det er til eksamen :/
