Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17881 til 17900 af 102572
-
Hvordan finder jeg dybden i cylinderen?
ForumindlægJeg har en opgave i matematik som jeg har svært ved at løse. Jeg skal beregne dybden i cylinderen, men ved ikke hvordan jeg skal finde frem til det. De eneste informationer jeg har er: - Radius: 2,25 m. - Liter vand i cylinderen: 14.310 liter - Omkreds: 14,14 m. Ved virkelig ikke hvad j... -
Skrevet for meget, hvad skal man gøre?
ForumindlægHejsa Jeg er nu færdig med min SRP, og har skrevet ca. 2,5 ns for meget i forhold til de maksimale 15ns á 2400tegn jeg må skrive. Jeg synes ikke rigtig at jeg har noget jeg kan skære væk (da jeg har en meget bred problemformulering), så hvad skal man gøre? Jeg skriver i matematik/fysik, o... -
ALT Geometri + Trigiometri..
ForumindlægHej SP Jeg skal til "prøve" i matematik (på højniveau)i morgen. Det er kun noget med Geometri g Trigiometri, dvs. Pythagoras, cos, sin og tan, og de co-si-ta-relationerne mm. 1. Del må vi ikke bruge hjælpe midler. 2. Del må vi bruge alt (bortset fra nettet + snakke med hinanden) .. M... -
Biologi B - Kernestof (Bekymret!)
ForumindlægHej SP. Jeg har, mildt sagt, en elendig lærer i biologi, og i løbet af året har jeg simpelthen ikke lært noget som helst overhovedet. Derfor sidder jeg nu med STX-bekendtgørelsen for biologi B, og prøver på at finde ud af hvad jeg egentligt skal vide. Den er bare, desværre, ikke særligt uddybet.... -
Filosofisk Essay
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle skrive et filosofisk essay, der tager udgangspunkt i de - filosofiske -tanker man gør sig før man sover. Derved er jeg således frit stillet til at skrive et filosofisk essay, om faktisk talt lige det jeg har lyst til, så længe det bærer oversk... -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Fysikeksamen+kemieksamen - spørgsmål
ForumindlægJeg har både kemi og fysik på A-niveau. Der er dog flere på både mig kemihold og fysikhold, der kun har det ene af de to fag på A-niveau. De skal op i tre skriftlige eksaminer, og det bliver så dansk, matematik og kemi eller fysik. De er således sikre på at komme op i fysik eller kemi skriftlig... -
Eksamener 2013
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksamener jeg skal op til i 3.g. Jeg var oppe i mediefag mundtligt i 1.g. Jeg var oppe i tysk B mundtlig og engelsk B skriftlig i 2.g. Dvs. 3 eksamener indtil videre. jeg har allerede fundet ud af at jeg skal op til matematik A skriftl... -
Fysik eksamen, uden mulighed for undervisning fra lærer
ForumindlægSidste år, da jeg lige var færdig med 1.g på Gladsaxe Gymnasium (GG) besluttede jeg at skifte studieretning fra Mat/fys A, kemi B til Samf/Eng A. På dette tidspunkt var dette overhovedet intet problem og det blev gennemført... Smoothly... Da jeg herefter skulle indtaste mine valgfag i vinters be... -
Syre-basetirering
ForumindlægHej alle vi er nogle tøser, som har problemer med en kemiafl. Vi har allerede regnet noget, men resten driller. Please help us - så er i super søde! Ækvivalenspunktet nås ved tilsætning af 19,25 mL NaOH. PH er her 7,08. Saltsyrens koncentration: 0,077 M c) Beregning af pH før tilsætning af ba... -
Tysk eksamen ):
ForumindlægHej, Jeg skal op til tysk eksamen d.9/6. Er der nogen der har nogle ideer/metoder til hvordan jeg kan øve sig, forbedre mit tysk ordforråd på mindre end en måned? (Jeg er super god til det skriftlige. Det er mere det mundelig, jeg ikke er så skarp til). Det vil være super dejligt, hvis der er no... -
Spørgsmål ang. opstilling af funktion
ForumindlægJeg er gået i gang med matematik på B-niveau på turboforløb, det er ved at være et år siden jeg havde C-niveau, så det er meget fjernt ligenu, så jeg kan ikke finde ud af opgave b i den her opgave. Jeg kan godt se det er lineær funktion, da den vokser med en konstant på 1, men hvordan sætter j... -
Valgfag EØ
ForumindlægStår og skal vælge valgfag i morgen og har overvejet erhvervsøkonomi C niveau. Men hvad går det egentlig ud på. Bliver der regnet en del? Snakket en del? Eller hvad? Samfundsfag siger mig ikke det helt store, og jeg er derfor bange for, at erhvervsøkonomi er lidt samfundsfag-agtigt. Men hvis det ... -
MatB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=ax... -
Hurtig hjælp til fremgangsmåde
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en ligning der hedder : Q= a-b(a-c) /(b+d). Jeg ved denne skal blive: Q=(ad+bc)/(b+d). Jeg kan bare ikke finde ud af hvorfor dette bliver sådan, så er der lige et klogt hovede der kunne vise mig hvordan den bliver sådan. Et stykke tid siden jeg har haft fingrene i matematik ... -
Hjælp-Fattede ikke Geometri
ForumindlægHej venner Jeg skal op til mundtlig matematik på c og en af eksamenspørgsmål handler om geometri: -du skal gøre rede for vinkelsummen i en trekant -du skal bevise Pythagoras sætning og vise, hvordan sætningen anvendes -du skal definere cosinus, sinus og tangens til en vinkel, og vise eksempler ... -
Hjælp til retvinklet trekant.
ForumindlægHejsa allesammen! Sidder lidt fast i noget matematik. Min opgave ser sådan ud: C er retvinklet = 90 grader B er 30 grader A er 60 grader og AB (siden) er 45,18. Jeg skal finde arealet er er virkelig på dybt vand. Tak på forhånd. -
Hjælp til ligninger
ForumindlægHej alle jeg har problemer med 3 opgaver som jeg ikke ved, hvordan man skal løse. Er der nogle gode matematikker som kan hjælp mig?? Det er 3 forskellige ligninger (Numerisk, Uligheder, intervaller) a) |x-4|=2x+3 b) 2x/(-5)+4<x+8 c) √(x+1)=(-2)/x -
2-methylpentan
ForumindlægHej Kan nogen hjælp mig med 2-methylpentan strukturformel? er det rigtigt: CH3-CH2-CH2-CH2-CH2-CH3 og om den er enkelt bindning? på forhånd tak -
Optimalitetsbetingelsen
ForumindlægHejsa derude... Knokler stadig med den forestående matematik eksamen, og er igen rent på et problem.. nemlig optimalitetsbetingelse.. forstår godt at udlede den, men ikke hvorfor jeg gør det... Optimalitetsbetingelsen udledes på følgende måde: Vi skal finde ud af hvornår h'(x) = 0 (hvorfor...
