Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17901 til 17920 af 33650
-
Vektor.. HÆLP DET HASTER
ForumindlægJEG ANER VIRKELIGE IKKE HVORDAN DENNE OPGAVE SKAL LØSES! På en figurer ses terning(vedhæftet) med hjørnerne O,B,C,D,E,F,G og H indtegninget i et koordinatsystem med begyndelsespunktet O: a) Beregn koordinatsættet til G b) Bestem en parameterfremstilling for linjen m gennem C og E -
Hue-eksamen
ForumindlægJeg har overvejet om det ikke er sådan at ved den sidste eksamen den dag man skal have huen at lærer og censor er tilbøjelig til at give en, en karakter der var lige i overkanten for ikke at gøre dagen dårlig for den nye student hvis i forstår. Hvis man fx ligger lige omkring 5-6 så får man 6 den... -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
hurtig hjælp søges
ForumindlægNogen der kan hjælpe? En funktion f er givet ved: f(x)=x^3-4x^2-11x+30 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(3)) -
For tidligt at tænke over det?
ForumindlægHej Jeg går i 7. klasse og jeg tænker ret meget over min uddanelse, karriere og sådan noget. Synes I det er for tidligt at tænke over det eller hvad? -
Hjælp til tysk gramma
ForumindlægHej allesammen. er der en der kan hjælpe med et spørgsmål i tysk gramma? , og et øjeblik kan han kun forestille sig er Augenblick i nominativ eller akk?? På forhånd tak!! -
Facit til mat B eksamen?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan finde facit til mat B eksamen, reformen (den der blev afholdt i ons.), evt. også opgavesættet? På forhånd tak! -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
En lige vinkel? - og andre spørgsmål
ForumindlægHej Jeg er stødt ind på nogle spørgsmål, som jeg er lidt usikker på: 1. hvad er en lige vinkel. Er det en lige streg, som er 180 grader eller hvad? 2. Hvad forstår man ved at tegne højden fra en vinkel i en trekant? 3. Hvad gør højden i en trekant? På forhånd tak -
Interresseret i Design
ForumindlægHej Studieportalen! Mit navn er Benjamin, jeg er 12 år og interresseret i design, særligt industrielt design. Jeg har lånt et par bøger om design af min fætters kæreste, som går på designskolen (jeg tror det var i Kolding, hvis det har nogen betydning), og for hvert ord jeg læser, bliver jeg ... -
angiv og dokumenter?
Forumindlæghej alle herinde vil nogen være så rar at fortælle mig, hvad det betyder direkte, når der står i en samfundsfagsopgave: "angiv og dokumenter... ".. min lærer lægger nemlig stor vægt på disse begreber tydeliggøres i vores besvarelser, men desværre har jeg svært ved at lige ku' skeln... -
Københavns åbne gymnasium!
ForumindlægLidt ironisk måske - På Københavns "Åbne" Gymnasium er frafaldsprocenten på 54%. Godt og vel hver anden fuldfører altså ikke. Det studser jeg lidt over, så ville høre om nogle har gode forklaringer på det? Er det et dårligt gymnasium, eller er de elever der går der bare ikke-egnede? -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Matematik Hurtigt Hjælp!!! (sandsynlighed)
ForumindlægSkal lave en opgave om sandsynlighed! Opgaven lyder: I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkort og 10´ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man trækker derefter to kort. Man vinder, hvis man trækker to ens kort. 1. hvad er sandsynligheden for at trække to esser? ... -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Adgangskravene til gymnasiet
ForumindlægEr der nogle der ved om det er rigtigt - at man skal have et gennemsnit på 6 for at komme på gymnasiet??? Og hvad skal man gøre hvis man vil komme på gymnasiet - men man kan ikke for gennemsnittet... Mit gennemsnit er på 5,2 - og jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at ungå 10. klasse... Hvad skal ... -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
Hvilken karakter vil I give for denne essay? Kan i se om der er nogle fejl i den?
ForumindlægSelfie generationen- Socialt pres Fra et selfie af Helle Schmidt Thorning med Barack Obama i Sydafrika til et selfie fra biografturen, selfies er blevet en stor del af vores nye generation. Alle kender det, når man sender et skør selfie til sin bedste ven over Snapchat eller lægger et se... -
vækst af sælkoloni
Forumindlæghej, har endnu en opgave, som jeg ikke rigtig kan se mig selv ud af. Om en sælkoloni med 150 sæler ved vi at væsktraten er 8% om året. lav en matematisk model i form af en ligning der angiver antallet af sæler N udtrykt ved antal år t beregn ved hjælp af en af de formler I har udledt... -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghej, er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det her Carlos Tévez “se desnudó” en una entrevista para FIFA.com, donde contó los duros momentos vividos en su infancia y todo lo que le enseñó la calle. “Vivir en un mundo así (el barrio Fu...
