Matematik
En lige vinkel? - og andre spørgsmål
Hej
Jeg er stødt ind på nogle spørgsmål, som jeg er lidt usikker på:
1. hvad er en lige vinkel. Er det en lige streg, som er 180 grader eller hvad?
2. Hvad forstår man ved at tegne højden fra en vinkel i en trekant?
3. Hvad gør højden i en trekant?
På forhånd tak
Svar #1
12. juli 2012 af peter lind
En højde er en ret linje, der går fra et hjørne i en trekant til den modsatte side og står vinkelret på denne- Når der står fra en vinkel, må der menes fra hjørnet med den pågældende vinkel. En højde er et linjestykke. Hvad mener du med hvad den gør ? mig bekendt ingenting.
Svar #2
12. juli 2012 af anonym000
Det der med hvad den gør, jeg har også flere af sådan nogle spørgsmål, jeg forstår hellere ikke, hvad der menes her... det var nogen jeg fik af min lærer, da jeg startet på STX.
...............
Svar #4
12. juli 2012 af Andersen11 (Slettet)
#3
En lige vinkel er en vinkel på 180º.
En højde i en trekant er et liniestykke, der går fra en vinkelspids vinkelret på den modstående side. En højde deler trekanten i to retvinklede trekanter.
Svar #5
12. juli 2012 af anonym000
#4
Okay.
Men hvis vi tager en stumpvinklet trekant, så kan højden falde ud, hvad så der ?
...............
Svar #6
12. juli 2012 af Andersen11 (Slettet)
#5
I det tilfælder danner højden to retvinklede trekanter, hvis differens er den oprindelige trekant.
Svar #8
12. juli 2012 af anonym000
Har fundet ud af, hvad differens er.
Okay, har nok forstodet det hele nu.
...............
Svar #9
12. juli 2012 af Andersen11 (Slettet)
#7
Differens betyder forskel.
#8 -- jeg håber så, du også har forstået det.
Skriv et svar til: En lige vinkel? - og andre spørgsmål
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
