Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17961 til 17980 af 77388
-
At sige mere i tysk!
ForumindlægDav. Jeg har ret svært ved at få tungen på gled i tysk-timerne ! Kender i en eller anden måde, at komme igang med det, og få bedre mundtlige karakterer? Øve sig derhjemme eller noget?\n\nNogle erfaringer måske? -
hjælp
ForumindlægHej jeg har en opgave om at skrive en lille tysk stil "Kort stil 100 ord - emnet er frit - forholdsordene aus, bei, mit, nach, von og zu skal indgå i teksten (husk de styrrer dativ)" ved ikke om det er rigtig kan i hjælpe mig ?? hvis der er andrer fejl skriv gerne Mange tak på forhån... -
laserlys - bølgelængde!
ForumindlægHar tidligere idag oprettet et spørgsmål omkring min gymnasiele eksamen i fysik c niveau imorgen. I det spørgsmål beskrev jeg at jeg havde styr på gitterligning.. Det viser sig så at jeg har lavet det hele forkert. skal op imorgen tidligt, og da dette er blandt det vigtigste håber jeg på et hut... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
ligning igen
Forumindlæghej her er en ligning som jeg har løst 2(x+1)+7=2x+9 2x+2+7=2x+9 2x-2x+2+7=2x+9-2x 2+7=2x+9-9-2x 2+7-9=2x-2 0=0 -
Hvad er det periodiskesystem?
ForumindlægHej Kan I forklarer til mig, om hvad er det periodiske system ??? og hvis kan også forklare hvad er klorider , fordi jeg kan ikke finde noget information om den og jeg har ikke fåret nogle fra skolen , fordi jeg ny i min skolen . mange tak -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared... -
Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!
ForumindlægJaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ... -
Alverdens formler
ForumindlægHalløjsasa.. Jeg har fået den tvivlsomme ære, at blive udtrukket til en herrrrrlig fysikeksamen (STX, B-niveau). Mit problem er bare, at min lærer snakker om udledning af formler - og dem er der krafteddeme mange af. Så mange, at jeg har mistet overblikket over, hvilke formler der skal udledes ... -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak -
Gun violence - virginia tech university
Forumindlæger der nogle som skulle lægge inde med overstående oplæg, det som de vil sige til eksamen i mundtlig engelsk, skal nemlig op i dette emne, omkring virginia massakren, så tænkte på om der var nogle der havden en disposition, eller oplæg til hvad de sagde til eksamen, som jeg evt kan få? På forh... -
KLAGE!
ForumindlægHej Jeg er ny herinde, men håber alligevel, at der er nogen der kan hjælpe! Jeg går i 3.g. Jeg har været til en eksamen, og jeg er ikke tilfreds med bedømmelsen - da jeg mener at det er en uretfærdig karakter! Er der nogen, der før har skrev en klage, som jeg evt. kan få lov til at se? så jeg ... -
Parthenon
ForumindlægHej alle.Jeg er lidt usikker på hvad jeg skal gøre hvis jeg trækker et billede af Parthenon til eksamen. Så hvad ville umiddelbart være mest oplagt at tage fat i.På forhånd tak. -
Hjælp, Gymnasium
ForumindlægHej folks Jeg går i 9. klasse, og har tænkt mig at tage til Gymnasium efter dette. Jeg har tænkt mig at vælge matematik a-nivea, men når jeg sidder herinde og kigger på opgaver bliver jeg helt... væk? Alle de underlige tegn gør mig forvirret, og er dette noget man kan lære på disse år i gymnasiet... -
Kommentar.... McDonald9;s ansatter er vinder eller tavere
ForumindlægHej jeg sidder lige og skal skrive en kommentar til en tekst. Men ved ikke helt om det er det rigtige jeg gør. Nogle som kan hjælpe meget hurtigt..... i; Her er hvad jeg har skrevet indtil videre. 5 Hvem vinder? Jeg syntes det det er en rigtig god ide McDonald’s har. Ved at ansætte fo... -
det vigtigste
ForumindlægHej når man skal op i matematik mundligt på 10 klasse level, hvad er så vigtigst at have styr på??vækst?? og hvad mere. -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Hjælp til udregning af opgave
ForumindlægHej er der nogen, som vil være mig behjælpelig med denne opgave? Jeg kan ikke helt se, hvilken formel som skal benyttes her.. Opgave 3 En Hhx-klasse med 30 elever skal på studietur og vælger at spare op på en fælleskonto i den lokale bank. Studieturen vil koste 3.500 kr. pr. elev for fly... -
Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed
ForumindlægHej alle! Jeg går i niende klasse, og jeg har lige været oppe og trække emne i dansk. Jeg trak Temaet Kærlighed, og det er jeg rigtig glad for! Jeg sidder nu og leder efter nogle gode prøveoplæg, som jeg kan gå til eksamen med. Da Temaet Kærlighed er et bredt indholdsområde, må jeg vælge et ...
