Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17961 til 17980 af 174810
-
Lektiehjælp.
ForumindlægHey. Jeg søger en lektiehjælper. Primært til Matematik som jeg har på B-niveau. Dog også lidt engelsk og biologi. Men altså primært matematik. Jeg kommer fra vestjylland/midtjylland. -
ligning for linje
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven: En linje l er givet ved ligningen 2x - y +1 = 0 . Bestem en ligning for den linje, der står vinkelret på l og går gennem punktet P(4,3) . Den er uden hjælpemidler. -
Grafen for funktionen
ForumindlægGrafen for funktionen f(x) = 3x2 - 12x + 9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. HJÆÆÆLP! Det er forresten uden hjælpemidler Edit: Jeg vil sætte stor pris på, hvis det bliver forklaret nærmere.. -
Barycentre - hjælp!!
ForumindlægHvad er definitionen på et barycentre?? HVordan regnes det hvis der er flere ubekendte?? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak:) -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
Bygningsingeniør lektier
ForumindlægHej SP Jeg skal snart til at læse videre og overvejer stærkt bygningsingeniør. Er der nogen der vil fortælle mig ærligt, hvor mange timers lektier jeg skal forvente om dagen, og hvor svær matematikken er? Jeg fik 7 skr og 4 mdt i gymnasiet, i mat A, så vil gerne vide hvor meget sværere det er. Vh -
Gør for hver af de tre grader A, B og C rede for, hvilken funktion f, g eller h den er graf for
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal argumentere i denne opgave. Er der nogle der kan hjælpe? Billede er vedhæftet. -
Trekanter og ligningsløsning
Forumindlæg2. Ligningsløsning (uden hjælpemidler) For en kugle med radius r og volumen V gælder, at V = 3/4 * pi * r^3 En bestem kulge har rumfanget 32/3 * pi a) Bestem radius for denne kugle 3. Trekanter uden hjælpemidler (figuren er vedhæftet) a ) Bestem x Jeg har brugt pythagoras til den første ... -
Valgfag??
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går i 2.g på linjen Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal her om meget snart vælge valgfag og vil virkelig gerne have Engelsk på A (Hvor jeg så i alt ville få 5 a-niveau fag). Men har hørt at hvis man opgraderer Engelsk til A, så kan man ikke gange sit gennemsnit... -
Undersøg om vektorA + vektorB kan skrives som k*vektorC hvor k er en konstant
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave, og den giver mig lidt problemer. Er der en der kan forklare mig hvordan opgaven løses? På forhånd tak, Mvh Jonathan -
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
Grafer - definitions mængde - værdimængde
ForumindlægSidder og har nogle proplemer med matematikken håber i kan hjælpe mig lidt. Her er spørgsmålene I fysikdelen har I gennemført en datalogninger. Indsæt disse data i en graf i Excel og besvar følgende spørgsmål: a) Hvad er definitionsmængden for grafen? b) Hvad er værdimængden for grafen? c) Hva... -
Dumpe GSK 6-ugers !!??
ForumindlægJeg har et spørgsmål som det er sindssygt vigtigt at jeg får korrekt svar på, hvilket min studievildleder ikke kunne give mig: Når jeg har tilmeldt mig GSK matematik A og lige har bestået (12 og 7) matematik B på HF enkeltfag hvor min fulde HF netop er færdiggjort- Og jeg så er blevet optaget p... -
differentialregning
Forumindlæghar et problem med at løse denne opgave, hvor man skal bestemme uden hjælpemidler en ligning for tangenten til grafen for f(x) f(X)= 2x^2- 5 P(2.3) har virkelig brug for hjælp -
Pointskala og karakter?
ForumindlægHej med jer.. jeg var til sygeksamen i mat igår, derfor vil jeg høre om i ved hvordan det forholder sig med hensyn til Pointskala og karakter? Altså hvor mange point skal man have for at få 5 og 6 osv.. På forhånd tak :D -
Finde ligning for tangent til parabel - intet x0, hvordan?
ForumindlægJeg har en opgave for til i morgen, der lyder som følgende: Bestem uden hjælpemidler en ligning for tangenten til parablen med ligning y=-x2+5x-6 i hvert af skæringspunkterne med x-aksen. Hvordan skal jeg løse denne opgave? Jeg kan ikke huske hvordan man gør, når man ikke får noget x0 at vide..... -
differentialkvotient
ForumindlægJeg har store problemer med at finde differentialkvotienten, for en funktion... og det skulle jeg meget gerne kunne til på onsdag hvor jeg skal til eksamen, eftersom det tit skal bruges i delen uden hjælpe midler... Jeg sidder derfor og regner og regner, og der er nogle ting jeg ikke kan forstå..... -
Ligning for parabel
ForumindlægNogle, der kan hjælpe med denne? Angiv en mulig ligning for en parabel, der har toppunkt i punktet (4,3). Jeg er startet med at opstille to ligninger: -b/(2*a)=4 -d/(4*a)=3 Så har jeg isoleret a i den første og fået: a=-b/8 Hvordan kan jeg komme videre herfra? :)
