Matematik

Gør for hver af de tre grader A, B og C rede for, hvilken funktion f, g eller h den er graf for

19. september 2021 af hjælptilmatB - Niveau: B-niveau

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal argumentere i denne opgave. Er der nogle der kan hjælpe?

Billede er vedhæftet.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. september 2021 af PeterValberg

Jeg indsætter lige dit vedhæftede billede, det gør det nemmere at hjælpe

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
19. september 2021 af hjælptilmatB

Jeg har ikke brugt studeportalen før, så jeg havde ikke helt styr på hvordan man gjorde det. Mange tak for det, Peter


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. september 2021 af ringstedLC

#0: g(x) flytter f(x) i neg. x-retning. h(x) flytter f(x) i pos. x- og y-retning.


Svar #4
19. september 2021 af hjælptilmatB

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal koble ovenstående information til graferne A, B og C. Er du muligt at du kan uddybe?


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. september 2021 af ringstedLC

Aksernes pile angiver positiv retning.


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. september 2021 af mathon

\small \begin{array}{lllll} \textup{N\aa r grafen for }f(x)&\textup{parallelforskydes med parallelforskydnigs-}\\ \textup{vektor } \bigl(\begin{smallmatrix} h\\k \end{smallmatrix}\bigr) \textup{ bliver grafen}\\\\& y=f(x-h)+k\\\\\\ \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. september 2021 af mathon

\small \begin{array}{lllll} \textup{Tag udgangspunkt i }&\textup{grafen for }f(x)=B\end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. september 2021 af mathon

\small \small \small \begin{array}{lllll} \textup{N\aa r grafen for }f(x)&\textup{parallelforskydes med parallelforskydnigs-}\\ \textup{vektor } \bigl(\begin{smallmatrix} -1\\0 \end{smallmatrix}\bigr) \textup{ bliver grafen:}\\\\& y=?\\\\\\ \textup{N\aa r grafen for }f(x)&\textup{parallelforskydes med parallelforskydnigs-}\\ \textup{vektor } \bigl(\begin{smallmatrix} 1\\2 \end{smallmatrix}\bigr) \textup{ bliver grafen:}\\\\& y=? \end{array}


Skriv et svar til: Gør for hver af de tre grader A, B og C rede for, hvilken funktion f, g eller h den er graf for

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.