Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17961 til 17980 af 40404
-
vending: gå meget ondt igennem
ForumindlægHej alle.. JEg har lidt svært ved at finde hjælp til dette i mine ordbøger og på nettet, så prøver her. Hvordan er det lige man oversætter vendingen "han må gå meget ondt igennem"?? Jeg kan bare huske at det ikke er "ligetil", og det er derfor jeg spørger.. Tak :) -
Enkelt sætning
ForumindlægJeg er i gang med min engelsk oversættelse, er snart færdig, men er bare gået helt i stå ved denne sætning: Ville De gå ind for en lønnedgang for at hjælpe virksomheden til at undgå konkurs? - Håber at I kan hjælpe mig. På forhånd tak -
dansk til spansk
Forumindlægnogen der vil hjælpe med at oversætte? 1.Hvordan er restauranten på hotellet? 2.Den er god. Jeg kan godt lide den. 3.Hvad er du ved at lave? 4.Jeg sidder og spiser. Jeg er sulten. 5.Kan jeg tale med fru Alvarez? 6.Hun er ikke hjemme lige nu. -
Valg af sprog
ForumindlægJeg står i det dilemma, jeg skal have besluttet, hvilket sprog jeg skal vælge. Jeg skal have 2 fremmedsprog - engelsk er 1 af dem - også skal jeg vælge et mere. Jeg vil ikke have kinesisk eller fransk, så jeg skal vælge imellem tysk eller spansk. Hvilket et synes I, jeg skal vælge? -
engelsk modalverbum
Forumindlægnogen der kan rette følgende sætninger hvor der er gjort brug af modalverbummer?1. Skønt Shirley kun er 14 år, må hun arbejde hårdt.2. En fjortenårig pige skulle ikke have så mange pligter.3. En pige på 14 må være gammel nok til at passe sin lillesøster.4. Børnene må kun svømme i bassinet, hvis d... -
franske sangere?
ForumindlægHej! Er der nogen, som kender nogle franske sangere? Jeg kender kun Calogero, men der er sikkert mange andre...? -
matematik
ForumindlægHej venner er der nogen der kan hjælpe mig i den her ligningen ........ Vigtigt Vink: Sæt henholdsvis x2 = z -
Adgangskrav
ForumindlægMin ambition er at læse til psykolog. Men hvis man muligvis ikke har snittet, er det så top umuligt at komme ind på studiet. Jeg bliver færdig til næste år.!? Nogen der har erfaringer om optagelse``? Heraf vidergående udd. -
injektiv
Forumindlæghvad vil det sige at en eksponentalfunktion er injektiv? begtyder det at den ikke går under x-aksen? :S -
forvirring :( , hjælp
ForumindlægHeejsa , tak for kigget . Ville lige spørge om en hjælp , altså jeg har en artikel i mit disposition, og det er således at jeg har oversattet det . Men det er sådan at jeg ikke har kunne oversattet det fuldkommen : Tysk : Ich habe gehört, dass sich am Versorgungsausgleich ab dem 1.9.2009 etwas ... -
NN-bøjning
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at læse til tysk eksamen og er kommet i tvivl om, hvad NN-bøjningen er? Der står ikke noget i hverken Rossens eller Gyldendals grammatikbog, og det er ej heller muligt at finde en forklaring på Google. Er der mon nogen herinde, som kan forklare mig, hvad NN-bøjningen er?... -
Sportsskandaler??
ForumindlægHej.. jeg skal skrive en lille tysk smalltalk, hvor jeg har bestemt mig at skrive om noget, som kan relateres til sport (fordi jeg elsker sport). Derfor tænkte jeg om der var nogen som kendte til nogle store sportsskandaler, sådan set lige meget med årstal, men det må gerne omhandle fodbold, medm... -
Skift af gymnasium?
ForumindlægHej :-) Jeg går i 1g og er lige blevet færdig med grundforløbet, men mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal skifte gymnasie. Jeg har studieretningen mat A, fys B, kemi B og skal vælge mit sidste A-fag i 2g. Jeg ville gerne have tysk A, men det viser sig så, at det ikke bliver ... -
Rumfanget og målestoksforhold er jeg ikke venner med
ForumindlægHej Studieportalen, Det er sådan at jeg sidder lige pt fast i min opgave, hvor jeg på ingen måder kan komme videre til at kun løse 1.4 og 1.6 Jeg har tilføjet et billede her: Jeg har svare sådan her: 1.1 -70-25,5 = -95,5 1.2 342,000/2.180,000*100=16% 1.3 1.838,000 1.4 - TOM 1.5 342,000/57,... -
For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger?
ForumindlægHej! :-) Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe denne opgave an: En parabel er givet ved f(x)=x2-4x+a, hvor a er en konstant. a) For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger? Jeg har prøvet at finde diskriminanten d= -42*12*c = 16 og så derefter beregnet... -
Noter [Hielfe bitte]
ForumindlægHey!Jeg står og mangler noget inspiration til nogle tyske noveller og roman uddrag. Så jeg tænkte om nogen ikke kunne dele nogen eksamen notater? Det ville være en stor hjælp! -
logaritmer
ForumindlægJeg har en matematik aflevering til imogen. Jeg skal udregne og forklare hvordan jeg regner det ud. Jeg kan ikke forstå de her opgaver. Hvis nogen kunne hjælpe mig 3*log(2) + log(2^-2) log(x) = 1/2 log(4) log(x)=2log(3) log(20) - 1/2log(16) Og så bliver der oplyst at log(16) =1.2041 u... -
Problemregning
ForumindlægHej! Opgaven lyder således: Ved en regneprøve med 21 spørgsmål havde 7.klasse flg. antal rigtige: 18 – 15 – 18 – 6 – 9 – 11 – 19 – 11 – 16 – 16 – 10 – 8 – 10 – 6 – 13 – 9 – 9 – 14 – 10 &... -
Fuld pensum (PSV) 2g
Forumindlægkære studieportalen. Som 2g'ere med 57% fravær og 60% skr fravær, (spørg ikke hvordan jeg ikke er blevet smidt ud, er bare go til at løbe om hjørner) 'overraskende' nok er blevet sat på særlige vilkår/fuld pensum (PSV) , altså at aflægge eksamen i alle aflslutterfag. Heldigvis får j... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve...
