Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17981 til 18000 af 158493
-
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig -
Cosinus og sinus?
ForumindlægEr der nogle, der vil være søde og forklare mig, hvad cosinus og sinus er? I må meget gerne sæt nogle billeder ind, hvis det er. -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
reducere en ligning med bogstaver
Forumindlæg(a+b)(a-b)+(a+b)(a+b)-2a(a+1) Kan slet ikke overskue den? hehe.nogle der vil hjælpe? -
Matematisk beskrivelse og analyse af spring (længdespring)
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive Srp. Min opgave lyder på at jeg skal skrive om længdespring, hvor fagene er mat og idræt. Jeg har bare et problem med hensyn til litteratur indenfor matematikken. Jeg kan nemlig ikke finde noget der beskriver et spring, en formel eller en slags af analyse af et... -
dumpe til stx eksamen
ForumindlægJeg er ikke noget 12-tal menneske, men vil stræbe efter 7 og 10. Jeg regner med at dumpe i Matematik (1.g) hvis ikke det bliver trukket til eksamen. Regner med at få 00 i både mundtlig og skriftelig, selvom jeg egentlig laver mine opgaver og spørger indtil undervisningen. Jeg vil bare høre fra je... -
Et par opgaver om primtal
ForumindlægNedenfor er et par opgaver omhandlende primtal, som gerne skulle være til at angribe for gymnasieelever med et passende niveau i matematik. Men først den relevante definition og et par bemærkninger, som frit må benyttes.DefinitionEt heltal p > 1 kaldes et primtal, hvis div(p) = {1,p}, dvs. hvi... -
Matematikbutikken (haster)
ForumindlægHej,Jeg er 3.g matematiker, og overvejer at købe facitlisten fra matematikbutikken til bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau" derfor ville jeg gerne høre om der er nogle, som har bestilt facitlisten og hvad de synes om den?Mvh Line- -
ax+b
ForumindlægEr der nogle, som kan forklare mig om jeg har skrivet funktionen rigtigt ved hjælp af de kommandoer jeg har brugt eller er der en anden måde jeg kans krive funktionen på? Kan nogle fortælle mig om deter rigtigt med henhold til opg. 1 (ax+b): -
Login til emu.dk
ForumindlægHej til alle der benytter sig af studieportalen! Jeg står og skal til skriftlig kemi A eksamen, og ville hører om i vidste hvor og hvordan jeg kan hente nogle eksamenssæt? Jeg ved man kan på emu's hjemmeside, men jeg har med mit UNI-login ikke adgang til den "ydelse" at hente eksa... -
SRP: Anvendelse af differentialligninger i fysik
ForumindlægHej alle. Jeg sidder pt og læser om differentialligninger i Mat A HTX. Det må siges at være indviklet. :) har ikke rørt det før. Hvilke fagområder i fysikkens verden benytter man differentialligninger? Ved det bruges i opladning/afladning af kondensator, Newtons varmelov, harmonisk bevægelse. Hva... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
Monotonillinje: korrekt placeret
ForumindlægEr dette korrekt placeret -
skal til eksamen imorgen haster !!!
Forumindlæghar et spørgsmål der lyder således: fortæl om sinus - og cosinus relationer ??? er der en venlig sjæl, som evt kan hjælpe med det spørgsmål? er helt på bar bund ! -
Find hypotenusen i retvinklet trekant.?
ForumindlægHej Matematikere. Jeg har fået stillet en opgave der lyder således: /| a / | \ b a+b = 24 / |7 /___|___ c = ? Lad ikke tegningen snyde, det er bare umuligt at lave det som en retvinklet herinde :) Jeg skal finde c i en retvinklet trekant. Jeg ved at a ... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
Dårlig eksamen
ForumindlægJeg er i gang med mit første år på HF, og jeg skal op i NF (kemi, geografi, biologi) efter nytår. Og jeg er ærlig talt rædselsslagen for det! Jeg er på læseferie, og har også prøvet at læse op, men hver gang bliver jeg ramt af nervøsitet, så jeg kan simpelthen ikke sætte mig ned og få det læst og... -
Er det ligemeget hvor man går i skole?
ForumindlægHej allesammen. Først vil jeg lige sige at jeg er ny her, så hvis det er forkert forum undskylder jeg på forhånd. Jeg skal til august starte på HF Enkeltfag for at blive student. Mit spørgsmål er så bare, bliver man student med hue og vogn og alt det der hører med til en normalt gymnasie ... -
Maxima af f(x, y)
ForumindlægHejsa Hvis jeg har følgende f(x, y) funktion, og skal finde den x og y kombination der giver største samlet resultat, for begrænsningen x + y <= 150, hvordan skal jeg så gribe problemet an? f(x, y) = -x2 + 120x - 4y2 + 600y Mit umiddelbare bud er partial differention, men jeg kan desværre ikk... -
Kandidat på CBS?
ForumindlægHej. Nu skal jeg til at søge ind på en bachelor på CBS, men jeg har hørt, at bacheloren på CBS egentlig er ret ligegyldigt, og at det mere er kandidatgraden samt de individuelle træk (netværk, erhvervserfaring, karaktersnit) som tæller. Det sidste giver jo sig selv, men når det kommer til kandi...
