Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18001 til 18020 af 29671
-
Hovedstolen personerne og madam rochas
Forumindlægnogle der kan hjælpe med en analyserende artikel om hovedstolens to noveller personerne Madam rochas kan godt betale -
Jura gennemsnit.
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber, der er en som kan hjælpe mig! Jeg bliver student i morgen, mit snit vil ligge omkring 7,2, når jeg har ganget det med 1,08. Jeg vil rigtig gerne læse jura. Hvad mener I om mine chancer for at komme ind på et af universiteterne i Danmark? (Jeg er villig til standbyplads)... -
Store problemer - Oldtidskundskab
ForumindlægKrise situation - min pc er brudt sammen dagen før eksamen.Sidder i et andet hus, foran en anden pc og skal læse oldtidskundskab, hvilket jeg ikke har fået gjort denne dag.Jeg har ikke tilgang til egne notater, som jeg spenderede gårdsdagen på. 3 års arbejde er væk...Har yderst få notater liggend... -
Øvelse 8 salg af jordbær
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med nedenstående opgave? Jeg har prøvet mig frem så mange gange, men forstår slet ikke hvordan man gør? Ole og Dagmar har en lille gård. På lidt af jorden, der hører til gården, planter de hvert år jordbær. De jordbær, de ikke selv kan spise, sælger de ved en b... -
Gode begreber til AT-eksamen
ForumindlægHer er meget centrale begreber, der er vigtigt at have styr på til AT-eksamen. Alt efter fagkombination (og de teorier, man bruger i sin opgave) kan man gå ind og samle sig et overblik til eksamensdagen. Enkelt - let - og struktureret. _________________________________________________ Vigtige be... -
Projektopgave om den 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg går i ottende klasse, og om et år skal jeg altså til FSA. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt gjort mig nogle tanker angående den projektopgave som skal "laves", og jeg har allerede på nuværende tidspunkt fundet det emne jeg vil arbejde med: "Den 2. Verdenskrig". Baggr... -
Fiction versus non-fiction
ForumindlægHej :) Jeg sidder og kæmper lidt med at finde ud af om min besvarelse af sidste års 2g's eksamensopgave af en opgave der hedder Fiction versus non-fiction. Jeg vil meget gerne se den som andre har lavet. Jeg har afleveret den idag, men jeg er sådan en person der aldrig er tilfreds med mine op... -
Billedanalyse turner
ForumindlægHey Jeg sidder og skal analysere JMW Turners 'Odysseus'( http://www.1st-art-gallery.com/artists/Joseph%20Mallord%20William%20Turner/index_turner.html ). Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde n... -
Analysetegn
ForumindlægHey alle.Jeg har i længere tid haft nogle problemer med analysetegn, altså at analysere. Jeg kan sagtens finde subjekt og verballed i en sætning, men når det kommer til subjektsprædikat, genstandsled og bølge stregen (Som jeg ikke lige kan huske hvad hedder) får jeg problemer. Jeg kan ganske enge... -
Skibsdrengens fortælling af Karen Blixen 1942
Forumindlægjeg er ved at lave noget analyse om denne novelle men jeg er i tvil om nogle spærgsmål er der nogen som kan hjælpe lidt ? Hvorfor myrder Simon den russiske sømand prøv også at finde en symbolsk forklaring? er det et symbol på at kærlighed kan gøre blind ?? Beskriv Sunniva, herunder tekststeder de... -
Fænomenologi vs. hermeneutikken.
ForumindlægEr det rigtig forstået hvis man tolker de to hvoved punkter som følgende?: Fænomenologien tager udgangspunkt i, hvad pædagogen ”bør” forstå (brugerens livsverden), mens man ved hermeneutikken beskriver ”hvordan” pædagogen forstår brugeren, altså dennes livshistorie. Jeg f... -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
Hjææææælp :'/
ForumindlægHej alle. Jeg går i 1.g og skal på til billekunsteksamen på tirsdag. Jeg er totalt lost, fordi den fornemmelse af, at jeg har styr på det, ikke er kommet endnu. Jeg fatter simpelthen ikke hvad eksamen går ud på, og derfor ved jeg ikke hvad jeg skal læse på ? Nogle som har været oppe, eller bare v... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
SRO/SRP objektivt eller subjektivt?
ForumindlægHej. Skriver man obejtivt eller subjektivt når man skriver srp/sro? Jeg skriver sro hhx. -
perspektivering til kong lindorm
ForumindlægJeg har lige lavet en eventyranalyse af Kong lindorm og skal nu til at perspektivere til andre eventyr? Jeg kan bare slet ikke komme ind på nogen der handler om nognelunde det samme. :( -
Bananfluerne
ForumindlægEr der nogen der har læst bananfluerne af Jan Sonnergaard? Jeg sidder og er ved at læse dansk pensum op, og kan ikke rigtig finde ud af hvad temaerne er og budskabet i teksten. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Kilder - raceforskel i USA i dag?
ForumindlægJeg skriver AT om kampen for racelighed, og jeg mangler nu kun mit diskussions spørgsmål. Her vil jeg diskuterer hvorvidt, der stadig er raceforskel i USA i dag, og det ved jeg jo godt, at der er, men problemet er, at jeg mangler nogle relevante kilder til diskussionsafsnittet. Er der nogen a... -
Farvestoffer
ForumindlægHej, jeg har kemi og dansk i AT, jeg tænkte på, hvilke forsøg man kan lave for at undersøge farvestoffer i mad? Hvordan gør fødevarestyrelsen fx, når de undersøger sådan noget? -
eksamenssæt?
ForumindlægHej Er der nogen, der har mat A stx eksamenssæt fra 2014 liggende og har lyst til at lægge den ud her? Jeg vil nemlig gerne øve på eksamenssæt der er så nye som muligt end terminsprøven. På forhånd tak!
